Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het concept springt er op deze manier veel meer uit"

Primeur met Wisselwaar-schap in vernieuwde Ekoplaza Enschede

Tholen - De vernieuwde en verbouwde Ekoplaza in Enschede opende gisteren officieel haar deuren. De winkel heeft een heuse primeur: Udea introduceert in deze winkel namelijk een schap dat volledig gewijd is aan het statiegeldconcept Wisselwaar.

Ellen Nicolaes, brand manager Private labels bij Udea: "We gingen de winkel in Enschede sowieso verbouwen en wilden deze kans grijpen om dit nieuwe Wisselwaar-schap uit te proberen. We willen hiermee Wisselwaar een mooi podium geven en nog beter onder de aandacht brengen. Het concept springt er op deze manier veel meer uit. Tot nu toe was het een bewuste keuze om de Wisselwaar-potten op de bulkproducten na niet te centreren. Met dit aparte schap heb je de gelegenheid om het concept wat meer uit te leggen aan de klanten. Het is wel heel tof om te zien hoe het er nu uitspringt."

Ekoplaza-ondernemer Melek Katalan voor het Wisselwaar-schap

Met het Wisselwaar-concept maakt Udea boodschappen doen zonder onnodig veel plastic toegankelijk voor iedereen. Klanten betalen statiegeld voor de herbruikbare verpakking, dat zij terugkrijgen bij inlevering. Hiermee wordt de hoeveelheid wegwerpverpakkingen sterk verminderd. Sinds de introductie van Wisselwaar zijn al ruim 450.000 verpakkingen bespaard. Ellen: "Het Wisselwaar-schap biedt een breed scala aan gedroogde producten, variërend van zuidvruchten tot muesli en pasta. In de nabije toekomst wordt het assortiment nóg verder uitgebreid. Hiermee wordt het voor klanten eenvoudiger dan ooit om te kiezen voor een duurzame verpakking."

'Plastic kan de pot op'
De vernieuwde winkel in Enschede biedt een fris en eigentijds winkelconcept volgens de laatste richtlijnen van de Ekoplaza-formule. Ekoplaza-ondernemer Melek Katalanc geeft aan erg tevreden te zijn met het resultaat van de verbouwing en is trots dat ze de primeur hebben met het Wisselwaar-schap. "Het Wisselwaar-schap springt in het oog, de teksten zoals 'Plastic kan de pot op' maken de gedachte achter het concept ook duidelijker naar de klanten toe. We willen ons onderscheiden met dit mooie schap en meer klanten bewust maken."

Nieuwe uitstraling
De winkel was van donderdag tot en met dinsdag dicht vanwege de verbouwing. Wat is er allemaal gebeurd? Melek: "De winkel oogt wat frisser, de looproute is wat anders, we bieden meer producten aan en de banketafdeling is strakker en overzichtelijker. Klanten reageren positief op de nieuwe uitstraling. Wel moeten ze hier en daar nog zoeken waar bepaalde producten liggen, maar dat komt natuurlijk vanzelf goed."

Melek noemt ook de groente- en fruitafdeling nog. "Die valt echt goed op nu, de verse producten lachen je echt toe. Ik ben ook blij met het feit dat de winkel overall lichter, strakker en overzichtelijker is. Ook loopt het bij de kassa wat eenvoudiger en sneller. De horecacorner hebben we weggehaald, en er zijn nu wat zitplekken ingericht bij het raam. Daar reageert men enthousiast op. Een andere belangrijke verandering is dat alle productgroepen bij elkaar staan in de schappen, niet meer op merk."

Voor meer informatie:
Ellen Nicolaes
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl

Melek Katalanc
Ekoplaza Enschede
De Heurne 59
7511 GS Enschede
053 4317099
[email protected]
www.ekoplaza.nl