Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sector | Retail

"Andere partijen hebben soms moeite om onze keuzes voor duurzaamheid te begrijpen"

Een duurzaam verzendproces voor Dille & Kamille

Eco-Logisch stelt haar klanten op de proef tijdens Black vs Green Friday

Kiezen klanten voor eigen korting of voor de natuur?

Symposium Productbeschikbaarheid. Niet langer vanzelfsprekend - deel 2

Winstgevendheid supermarkten stevig onder druk, vooral bij Aldi en Jumbo

"Nieuwe winkel met biologische voeding opent deuren in Noordeloos"

Ster Gouden Loeki voor commercial met bio in de hoofdrol?

B-Corp bedrijven nemen 'opruiming' heel letterlijk

Consument bewust van overconsumptie op Black Friday; Dille & Kamille kiest voor Green Friday

RaboResearch

"Nutri-Score blijft gemoederen bezighouden"

Volkert Engelsman, Robin Food Coalition:

"Meer bio-producten in assortiment leidt tot groter marktaandeel supermarkten"

Fotoreportage - De Biowinkel aan de Nachtegaalstraat in Utrecht opent haar deuren

Derde Odin winkel in Den Haag in Fahrenheitstraat

"Opsteker voor de hele biologische sector"

Ekoplaza wint ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year award

Fairtrade in de lift

Biologisch aanbod fors gedaald bij Aldi Nederland en België

Alnatura nuanceert herstructureringsaankondiging:

"De meeste van onze partners blijven als groothandelaar deel uitmaken van het netwerk"

Hans van Mierlo: "Deze nominatie is een mooie waardering voor het harde werk dat we aan de achterkant doen"

Ekoplaza wil de massa in beweging brengen

Hoog bio-gehalte in nieuw Speciaal Fris-segment bij Plus Supermarkten

Bio-verkoop stagneert in Franse retail, wel een plus in speciaalzaken en directe verkoop

Lidl herhaalt gezonde spaarcampagne

Lidl sluit hutspotakkoord met biologische telers: verdubbeling van biologische omzet

30 oktober

Openingsfeestje biowinkel Odin Bankastraat

Versrapport 2024: Lidl en Nettorama domineren in AGF

Merle Koomans, Odin:

"Bij alles wat we doen, denken we aan het geheel"

Bio-Planet opent 38ste winkel in België

Laurens Kok (LOOS Utrecht) te gast bij podcastserie

"Hoe maak je duurzame boodschappen toegankelijk voor iedereen?"

BioForum lanceert nieuw Nudging Rapport

"Ondanks prijsverschil helpt nudging de verkoop van bio"

Initiatief Udea blijkt voor herhaling vatbaar

Vierde editie van 'Kijkje in de keten' voert langs FZ Organic Food, Weerribben Zuivel en EKO-boerderij De Eerste

Geslaagde jubileumeditie winkelfeest De Groene Winkel in Zeist

Bio-branche goed vertegenwoordigd in top 40

Lego kroont zich tot meest inspirerende organisatie, Too Good To Go krijgt titel G.O.A.T.

Bio-Planet maakt winkelkarretjes 'betalend' ten voordele van de Voedselbanken

Winnaars winkelcompetitie Ekoplaza bekendgemaakt tijdens feestelijke uitreiking

AI-platform waarschuwt voor misoogsten

"Inkopers moeten back-ups vinden voor hun cruciale producten"

"Hierdoor kunnen ook meer bijzondere pasta's worden toegevoegd"

Doosinhoud La Bio Idea pasta verlaagd

Panelgesprek bijeenkomst 'de mooiste boodschap is bio uit Europa'

"Hoe vaker een consument in aanraking komt met biologisch, hoe gewoner het wordt om biologisch te kopen"

Jaarlijkse besparing van 36.000 kilogram plastic

Lidl introduceert geupcyclede winkelmandjes

Recall Boekweitmeel Bio van Jumbo (glutenallergie)

Biologisch groeit dit jaar 12% harder dan totale markt

Bio-omzet in 5 jaar met 51,3% toegenomen, marktaandeel nu 4,0%

Odin-winkel aan de Bankastraat in Den Haag geopend

"Heel warme reacties van de buurtbewoners en de ondernemers om ons heen"

Rabo Ventures investeert in Nederlandse start-up Lokalist om de korte keten een impuls te geven

AH en WWF-NL ondernemen actie om ecologische voetafdruk in Nederland te halveren richting 2030

Geslaagde test met zelfscankassa's bij Alnatura

Ester de Bruijn van de Burgt, Udea:

"Het maken van integere keuzes is altijd ons streven geweest"

Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond:

"Supermarkten strooien met niet-bestaande, achterhaalde of twijfelachtige prijsverlagingen"

Medewerkers Lidl ontvangen verrassing voor groei bio

ambitie minimaal 10% in 2027

Jumbo zet stappen om biologische verkopen op AGF te verhogen

© Romolo Tavani | Dreamstime.com

Ruim 95% van de koffie in retail is 'niet eerlijk'

"Assortiment op het marktgebied inrichten en zelf kiezen bij welke leveranciers we inkopen"

Eerste Biowinkel geopend in Zoetermeer

Sabine Kabath, Bio-Gärtnerei Watzkendorf:

"Consumenten vinden biologische producten te duur of zelfs onbetaalbaar"

Mixblik Mafé verkozen tot 'Beste introductie van het jaar 2024'

Udea ontvangt zo'n 300 gasten op leverancierdag

Natuurvoedingswinkeliers lopen warm voor Dapp’s kant-en-klare biologische pindasaus

"Trek de pot maar open!"

Merle Koomans van den Dries (Odin) 'supertrots' op nominatie Sustainable Retailer of The Year-award

"Een mooie opsteker, ook voor de hele biologische sector"

QSTA ondersteunt leveranciers op gebied van data, marketing en logistiek

"Het biologische segment groeit hard"

Biohuis bedankt AH voor versterken biologisch assortiment

Ekoplaza, Lidl en Odin genomineerd voor 'ABN Amro Sustainable Retailer of the Year' editie 2024-2025

Poiesz opent tachtigste filiaal en lonkt naar Duitse consument

Investering van ruim 94.000 euro in koolstofvastlegging om klimaatverandering tegen te gaan

Koolstofboeren van Ekoplaza slaan 1182,8 ton CO₂ op in akkers

'Kartrekkers-campagne' Plus ter promotie van biologische producten

Meer duurzaam voedsel verkocht in 2023, zelfs bij gestegen prijzen

KoRo breidt uit in Nederland met lancering in Albert Heijn

Alnatura stapt af van partnerwinkels en bezorgservice

Voedselverspilling in supermarkten daalt verder naar 0,89%

Samenwerking Albert Heijn en Voedselbanken Nederland

Nieuwe editie inzamelingsactie tegen voedselarmoede 'Op een lege maag kun je niet leren'

Regeneratieve bio-boer Folkert Botma plakt zelf reclameposters op

Crisp geeft pioniers die het voedselsysteem veranderen een podium met nieuwe campagne

Albert Heijn zet in op 10% omzetaandeel voor biologische AGF in 2026

Hoogvliet en Picnic winnaars van Retailer of de Year

Jumbo schrapt een kwart van de banen op het hoofdkantoor

AH introduceert 'kijk, ruik en proef-logo' op verpakkingen yoghurt en karnemelk

© Solarisys13 | Dreamstime.com
Aandeel Naturgut Bio-Helden nu hoger dan 10%

Duitsland: Penny realiseert omzetstijging van 20% met eigen bio-merk