"Andere partijen hebben soms moeite om onze keuzes voor duurzaamheid te begrijpen"
Sector | Retail
Eco-Logisch stelt haar klanten op de proef tijdens Black vs Green Friday
Kiezen klanten voor eigen korting of voor de natuur?
Symposium Productbeschikbaarheid. Niet langer vanzelfsprekend - deel 2
Winstgevendheid supermarkten stevig onder druk, vooral bij Aldi en Jumbo
"Nieuwe winkel met biologische voeding opent deuren in Noordeloos"
Ster Gouden Loeki voor commercial met bio in de hoofdrol?
B-Corp bedrijven nemen 'opruiming' heel letterlijk
Consument bewust van overconsumptie op Black Friday; Dille & Kamille kiest voor Green Friday
RaboResearch
"Nutri-Score blijft gemoederen bezighouden"
Volkert Engelsman, Robin Food Coalition:
"Meer bio-producten in assortiment leidt tot groter marktaandeel supermarkten"
Fotoreportage - De Biowinkel aan de Nachtegaalstraat in Utrecht opent haar deuren
Derde Odin winkel in Den Haag in Fahrenheitstraat
"Opsteker voor de hele biologische sector"
Ekoplaza wint ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year award
Fairtrade in de lift
Biologisch aanbod fors gedaald bij Aldi Nederland en België
Alnatura nuanceert herstructureringsaankondiging:
"De meeste van onze partners blijven als groothandelaar deel uitmaken van het netwerk"
Hans van Mierlo: "Deze nominatie is een mooie waardering voor het harde werk dat we aan de achterkant doen"
Ekoplaza wil de massa in beweging brengen
Hoog bio-gehalte in nieuw Speciaal Fris-segment bij Plus Supermarkten
Bio-verkoop stagneert in Franse retail, wel een plus in speciaalzaken en directe verkoop
Lidl herhaalt gezonde spaarcampagne
Lidl sluit hutspotakkoord met biologische telers: verdubbeling van biologische omzet
30 oktober
Openingsfeestje biowinkel Odin Bankastraat
Versrapport 2024: Lidl en Nettorama domineren in AGF
Merle Koomans, Odin:
"Bij alles wat we doen, denken we aan het geheel"
Bio-Planet opent 38ste winkel in België
Laurens Kok (LOOS Utrecht) te gast bij podcastserie
"Hoe maak je duurzame boodschappen toegankelijk voor iedereen?"
BioForum lanceert nieuw Nudging Rapport
"Ondanks prijsverschil helpt nudging de verkoop van bio"
Initiatief Udea blijkt voor herhaling vatbaar
Vierde editie van 'Kijkje in de keten' voert langs FZ Organic Food, Weerribben Zuivel en EKO-boerderij De Eerste
Geslaagde jubileumeditie winkelfeest De Groene Winkel in Zeist
Bio-branche goed vertegenwoordigd in top 40
Lego kroont zich tot meest inspirerende organisatie, Too Good To Go krijgt titel G.O.A.T.
Bio-Planet maakt winkelkarretjes 'betalend' ten voordele van de Voedselbanken
Winnaars winkelcompetitie Ekoplaza bekendgemaakt tijdens feestelijke uitreiking
AI-platform waarschuwt voor misoogsten
"Inkopers moeten back-ups vinden voor hun cruciale producten"
"Hierdoor kunnen ook meer bijzondere pasta's worden toegevoegd"
Doosinhoud La Bio Idea pasta verlaagd
Panelgesprek bijeenkomst 'de mooiste boodschap is bio uit Europa'
"Hoe vaker een consument in aanraking komt met biologisch, hoe gewoner het wordt om biologisch te kopen"
Jaarlijkse besparing van 36.000 kilogram plastic
Lidl introduceert geupcyclede winkelmandjes
Recall Boekweitmeel Bio van Jumbo (glutenallergie)
Biologisch groeit dit jaar 12% harder dan totale markt
Bio-omzet in 5 jaar met 51,3% toegenomen, marktaandeel nu 4,0%
Odin-winkel aan de Bankastraat in Den Haag geopend
"Heel warme reacties van de buurtbewoners en de ondernemers om ons heen"
Rabo Ventures investeert in Nederlandse start-up Lokalist om de korte keten een impuls te geven
AH en WWF-NL ondernemen actie om ecologische voetafdruk in Nederland te halveren richting 2030
Geslaagde test met zelfscankassa's bij Alnatura
Ester de Bruijn van de Burgt, Udea:
"Het maken van integere keuzes is altijd ons streven geweest"
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond:
"Supermarkten strooien met niet-bestaande, achterhaalde of twijfelachtige prijsverlagingen"
Medewerkers Lidl ontvangen verrassing voor groei bio
ambitie minimaal 10% in 2027
Jumbo zet stappen om biologische verkopen op AGF te verhogen
Ruim 95% van de koffie in retail is 'niet eerlijk'
"Assortiment op het marktgebied inrichten en zelf kiezen bij welke leveranciers we inkopen"
Eerste Biowinkel geopend in Zoetermeer
Sabine Kabath, Bio-Gärtnerei Watzkendorf:
"Consumenten vinden biologische producten te duur of zelfs onbetaalbaar"
Mixblik Mafé verkozen tot 'Beste introductie van het jaar 2024'
Udea ontvangt zo'n 300 gasten op leverancierdag
Natuurvoedingswinkeliers lopen warm voor Dapp’s kant-en-klare biologische pindasaus
"Trek de pot maar open!"
Merle Koomans van den Dries (Odin) 'supertrots' op nominatie Sustainable Retailer of The Year-award
"Een mooie opsteker, ook voor de hele biologische sector"
QSTA ondersteunt leveranciers op gebied van data, marketing en logistiek
"Het biologische segment groeit hard"
Biohuis bedankt AH voor versterken biologisch assortiment
Ekoplaza, Lidl en Odin genomineerd voor 'ABN Amro Sustainable Retailer of the Year' editie 2024-2025
Poiesz opent tachtigste filiaal en lonkt naar Duitse consument
Investering van ruim 94.000 euro in koolstofvastlegging om klimaatverandering tegen te gaan
Koolstofboeren van Ekoplaza slaan 1182,8 ton CO₂ op in akkers
'Kartrekkers-campagne' Plus ter promotie van biologische producten
Meer duurzaam voedsel verkocht in 2023, zelfs bij gestegen prijzen
KoRo breidt uit in Nederland met lancering in Albert Heijn
Alnatura stapt af van partnerwinkels en bezorgservice
Voedselverspilling in supermarkten daalt verder naar 0,89%
Samenwerking Albert Heijn en Voedselbanken Nederland
Nieuwe editie inzamelingsactie tegen voedselarmoede 'Op een lege maag kun je niet leren'
Regeneratieve bio-boer Folkert Botma plakt zelf reclameposters op
Crisp geeft pioniers die het voedselsysteem veranderen een podium met nieuwe campagne
Albert Heijn zet in op 10% omzetaandeel voor biologische AGF in 2026
Hoogvliet en Picnic winnaars van Retailer of de Year
Jumbo schrapt een kwart van de banen op het hoofdkantoor
AH introduceert 'kijk, ruik en proef-logo' op verpakkingen yoghurt en karnemelk
Aandeel Naturgut Bio-Helden nu hoger dan 10%