Binnenkort start bij Lidl voor de tweede keer de Schijf van Vijf spaarcampagne. Vorig jaar hebben de klanten van Lidl ruim 1 miljoen gratis gezonde producten bij elkaar gespaard.
Schijf van Vijf
Met de campagne vragen ze op een grootschalige wijze aandacht voor de Schijf van Vijf en het belang van gezondheid. Daarnaast willen ze met de campagne ook bijdragen aan het verhogen van de consumptie van de Schijf van Vijf producten in lijn met hun doelstelling, waar zij zich twee jaar geleden aan hebben gecommitteerd. In 2025 wil Lidl dat minimaal 38% van de verkoop (eigen merken én A-merken) afkomstig is van producten uit de Schijf van Vijf. In 2023 was dit 37%.
Links: Quirine de Weerd, Lidl. Rechts: Petra Verhoef, Voedingscentrum.
Samenwerking Voedingscentrum
De Schijf van Vijf spaarcampagne van Lidl is volgens het Voedingscentrum een schoolvoorbeeld van hoe een supermarkt klanten bewust kan maken van betere keuzes. Zij zijn blij dat de campagne dit jaar een vervolg krijgt, na het succes van vorig jaar. Met deze spaarcampagne kunnen mensen ontdekken hoe lekker en gevarieerd gezond eten kan zijn. De actie past precies binnen de doelstelling die het Voedingscentrum nastreeft; de consumenten bewust maken van het belang om meer voeding binnen de Schijf van Vijf te consumeren.