Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: Netto breidt samen met Biokreis biologisch assortiment uit

Netto Marken-Discount is lid geworden van de biologische vereniging Biokreis. Met deze samenwerking wil de foodretailer benadrukken dat de verdere ontwikkeling van het huismerkassortiment in de richting van meer duurzaamheid een relevant aandachtspunt is. De samenwerking is bedoeld om de biologische expertise van de retailer te versterken, verkoopkanalen voor Biokreis-producten veilig te stellen en Netto klanten nog meer keuze te bieden uit regionale biologische producten (Netto huismerk), afhankelijk van beschikbaarheid en de marktsituatie.

Tegelijkertijd is Netto sinds juli 2023 partner van de biologische landbouwvereniging Naturland Zeichen. Netto Marken-Discount biedt tot 400 gecertificeerde biologische producten.

Strikte richtlijnen voor hoge kwaliteit
De samenwerking die nu is aangegaan met de vereniging Biokreis, die in 1979 in Beieren werd opgericht en waarbij meer dan 1.250 boerderijen in heel Duitsland zijn aangesloten, is bedoeld om de kwaliteitsstandaard van het Biobio-assortiment verder te waarborgen.
Volgens de aankondiging moeten biologische producten met het Biokreis-keurmerk worden geproduceerd volgens de strenge Biokreis-richtlijnen. Deze richtlijnen gaan dus veel verder dan de wettelijke vereisten voor biologische landbouwbedrijven in de EU.

Volgens de aankondiging gaat de samenwerking tussen Biokreis en Netto van start met biologische varkensvleesproducten: Biobio varkensnekbiefstuk (verpakking van 280 gram) en Biobio varkenslendebiefstuk (verpakking van 240 gram). Ze zijn vanaf deze week verkrijgbaar in geselecteerde Netto winkels in het noorden en westen van Duitsland. Andere Biobio producten volgen in de loop van het jaar, afhankelijk van de beschikbaarheid van het product en de marktsituatie.

Josef Brunnbauer, directeur van Biokreis: "Het is voor ons bijzonder belangrijk dat de producten van onze boerderijen op een manier op de markt worden gebracht die waardering uitstraalt. Met Netto hebben we een sterke partner aan onze zijde die aan deze eis voldoet. Op deze manier kunnen we mensen bereiken en de waarde van biologische landbouw aan hen overbrengen die we tot nu toe niet hebben kunnen bereiken."

"Duurzaamheid en regionaliteit spelen een belangrijke rol in ons productassortiment. We zijn dan ook verheugd dat we door onze samenwerking met Biokreis het aandeel biologische, regionale voedingsmiddelen verder kunnen uitbreiden", zegt Christina Stylianou, hoofd Corporate Communications bij Netto.

Klik hier voor meer informatie.

Publicatiedatum: