Drie jaar geleden bouwde Aldi in Belgiƫ de inkoopafdeling om tot een volwaardige afdeling catagoriemanagement. Categoriemanagers van Aldi moeten zowel de markt als de klant goed kennen waarbij Aldi veel belang hecht aan de relatie met Belgische leveranciers: "Zij weten heel goed wat er op hun markt gebeurt. Ze geven ons inzichten over welke richting het uitgaat en ze weten perfect wat je wel en niet kan doen. Die knowhow is voor ons waardevol", aldus Managing Director Category Management Natalie Duthoy in RetailDetail.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Mondra en ImpactBuying werken samen aan inzicht in uitstoot per product
-
Ekoplaza kijkt niet alleen naar producten, maar naar de onderneming erachter
-
Jumbo benoemt Hendrik Jan Roel als CFO
-
AGF leidt biologische omzet in supermarkten
-
Druiven voor 14 euro? Slaat ultraluxe bio-supermarkt ook in Nederland aan?
-
"Er leeft nog zoveel onduidelijkheid over biologisch in de retail"
-
Van Onze Grond breidt snel uit naar meer supermarkten
-
Ekoplaza ontbreekt op Superlijst Groen 2025
-
Jumbo-familie Van Eerd neemt Hema volledig over