Albert Heijn maakt meer werk van klantenbinding en introduceert als eerste supermarkt in Nederland een ‘omnichannel’ abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Het abonnement bestaat onder meer uit 10% korting op alle biologische producten, dubbele spaarzegels, koopzegels en Mijn AH Miles, tien in plaats van vijf persoonlijke Bonus Box-aanbiedingen per week en 10% korting op de Albert Heijn Bezorgbundel. De lancering van Mijn Albert Heijn Premium dat €12 per jaar kost, is een volgende stap in de digitalisering van het uitgebreide klantprogramma van Albert Heijn.
Klantprogramma
In 1998 introduceerde Albert Heijn de Bonuskaart en in 2009 de Albert Heijn-app. Inmiddels zijn beide onderdeel van een compleet digitaal klantenprogramma met onder andere persoonlijke aanbiedingen, gepersonaliseerde kookinspiratie, bezorgbundels en sparen.
Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: “De Bonuskaart bestaat al meer dan twintig jaar en is omarmd door miljoenen klanten. Met de Albert Heijn-app groeide ons bonusprogramma verder tot een plek waar je inspiratie opdoet, boodschappenlijstjes maakt, online bestelt en meedoet aan onze spaarprogramma’s. Nu zetten we een nieuwe innovatieve stap in de digitalisering van ons klantprogramma. Met dit nieuwe abonnement willen we klanten extra in de watten leggen. Of je nu in de winkel boodschappen doet of online bestelt, met Mijn Albert Heijn Premium krijgt je toegang tot nog veel meer voordeel en gemak.”
Met Mijn Albert Heijn Premium geeft Albert Heijn verder invulling aan de samenwerking met de andere merken van Ahold Delhaize in Nederland. Binnen het abonnement krijgen klanten korting op het Club Gall & Gall VIP-membership en Select van bol.com.
Bron: AH