Marqt zet belangrijke stappen in het versterken van haar winkelportfolio en het fundament voor verdere operationele winstgevendheid van de organisatie. Zij doet dit in aanloop naar de nieuwe strategie voor de verdere uitrol van het Marqt-merk en filosofie in de Nederlandse markt, die in het najaar bekend wordt gemaakt.
In lijn met het beoogde kleinere winkelconcept (350-750 m2) heeft Marqt de afgelopen twaalf maanden een vijftal nieuwe huurcontracten afgesloten, waarvan inmiddels drie winkels zijn gerealiseerd. Parallel daaraan beëindigt Marqt een tweetal huurovereenkomsten van locaties met een aanzienlijk groter vloeroppervlak, namelijk Marqt Utrechtsestraat Amsterdam (2.048 m2) en Marqt Hofweg Den Haag (1.460 m2). Marqt kijkt naar nieuwe passende locaties binnen het vestigingsgebied van beide winkels. In Den Haag is daar inmiddels in voorzien.
De verhuurders van de panden in Den Haag en Amsterdam hebben inmiddels in Albert Heijn een nieuwe huurder gevonden. De werkgelegenheid van de Marqt-medewerkers in de beide vestigingen is gegarandeerd. Zij zullen bij de nieuwe AH-vestigingen of in de (nieuw te openen) Marqt-winkels werkzaam worden.