Klik hier om de fotoreportage te bekijken

Koen bij één van de tafels met aanbiedingen
Lichtgroene consument
De nieuwe EkoPlaza is volgens hem laagdrempelig en toegankelijk. "Het is een fris concept dat ook de lichtgroene consument bedient. De consumenten hadden behoefte aan deze winkel." De lichtgroene consument is volgens Koen wel minder geïnteresseerd in het verhaal achter de producten. Wel willen ze 'bevestiging' dat de producten goed zijn. "Het Demeter-concept in onze winkel onderscheidt ons van biologisch in de supermarkt en kan onze donkergroene consument prima bedienen. Gezien de aantrekkelijke prijzen die wij bieden voor Demeter-producten, zijn ook lichtgroene consumenten hierin geïnteresseerd."
Hij wil met de winkel de concurrentie met supermarkten aangaan. "Supermarkten proberen zijdelings een graatje mee te pikken van het succes van bio, maar dit gaat niet ten koste van ons." De nieuwe EkoPlaza-formule is nog volop in ontwikkeling. Maar ook in deze vestiging komen de kenmerkende kleuren van het concept duidelijk naar voren, evenals de banden met tekst boven de schappen.
Klik hier om de fotoreportage te bekijken
Assortiment
EkoPlaza voert een strak assortiment. "Wij hebben eigenlijk al de nodige keuzes voor de consument gemaakt. In het DKW-aanbod hebben we de beste alternatieven gekozen, verder is er veel aandacht voor versproducten." Koen erkent dat het strakke assortiment voor veel klanten wel een kwestie van wennen is. "Veel van hen nemen altijd hetzelfde, door proeverijen te organiseren, kan je hen eens wat andere dingen laten proberen."
Huismerk
Wat opvalt is de hoeveelheid huismerkartikelen, dit worden er volgens Koen iedere week meer. "Ik heb momenteel een dagtaak aan het bijpraten van collega's en het bijhouden van de schappenplannen." Toch levert het vooral voordelen op. "Hoe meer producten van Udea komen, hoe makkelijker het bestelproces verloopt. Dit is voor mij ook het grote verschil met Natudis: Udea kan iedere dag het complete pakket leveren."Koen is erg blij dat hij de kans heeft gekregen om zijn eigen winkel te runnen. Hij is eigenlijk vanuit een consumentenrol de natuurvoedingswereld ingerold. Johan Middelaar benaderde hem vorig jaar. "Laat het maar zien, zei hij. Dat probeer ik nu zo goed mogelijk te doen."
Klik hier om de fotoreportage te bekijken
Voor meer informatie:
Koen Ketelaars
EkoPlaza Tilburg
Schouwburgring 563
5038 RX Tilburg
013 468 5189
[email protected]
www.ekoplaza.nl