Stefan Versluis, Pieter Dirven, Anneloes Hoorneman en Mik Wrekenhorst van De Smaakspecialist. De Smaakspecialist introduceerde de No Bee honee, Choco bars coconu en de Vegan cheese fondue. Eind dit jaar komt de nieuwe less carb range op de markt!
Inge Verschoof van Lovechock. Er werd een nieuw merk geïntroduceerd, Little Love. Het merk Little Love is op een nieuwe doelgroep gericht en komt binnen een paar weken in Nederland bij Albert Heijn en in Duitsland bij Globus en Kaufland in het schap. Little Love heeft drie smaken, salted toffee, simply dark en triple nut.
Mark Bolier en Carmen Gerritsen van Tradin Organic. Het nieuwste product is avocado olie en wordt in Ethiopië geproduceerd. De totale avocado wordt gebruikt, het vruchtvlees voor olie en de pit voor speciale pit-olie. Het restafval wordt door lokale boeren als veevoer gebruikt.
Het team van Brinkers Food: Daniela Schnieders, Danny Schuwer, Klara Cakir, Anke de Zwart, Peter Krijnsen, Anke Pelgrim, Qian Lu, Yordy Bakker, Joa Brinkers, Rachelle Hendriks en Claudine Vrooijink.
Lieko Boersma en Dennis van Teylingen van De Traay. De Traay promoten het merk Santusa voor de Duitse markt.
De stand van Rhumveld Winter & Konijn. De accountmanagers waren druk bezet met afspraken wat wijst op een succesvolle beurs.
Robert van Wijk, Marieke Klijn en Patrick Voordijk van Spack. Spack introduceerde een nieuwe biologische olie.
Andy van Ham en Tim Laarman poseren met de nieuwe range keto repen van Riverside.
Frank Westendorp en Gert Hendriksen van Sano Rice. Zij stonden met een breed biologisch assortiment op de beurs.
Your partner in organics! Oswel Pereira, Nicky van Hee en Ruben Elebaut van DFI Doens Food.
Karsten Buhr heeft een kaaswinkel in Duitsland, met een assortiment van 500 kazen. De kazen van Bio kaas Bastiaansen zitten hier ook bij.
Het stand personeel van Trouw had hun handen vol aan de bezoekers. Door een centraal gelegen en mooie uitstraling was de stand ook makkelijk te vinden.
Eduard Treur, de derde generatie Treur bij Treur Kaas. Eduard poseert naast de prijswinnende Happy mrs Jersey kaas.
Ewald Bontje, Rutger Klein, Jelle Poppe en Christel Leung van Grozette. Grozette introduceerde drie nieuwe kaasproducten waaronder een bio variant. De bio variant is in de markt gezet door collega José Posthumus.
Bettinehoeve was aanwezig met een breed assortiment, waaronder verschillende geitenkazen.
Diederik Slieker, Kristel Ruben, Francis Hoedemaker en Maarten-Jan van der Heiden van Van der Heiden. Hun motto: Youth is the gift of nature and age is a work of art, dit is hun motto.
De stand van Vepo cheese. Ook Vepo cheese ziet hun bio aandeel in het assortiment gestaag groeien.
Bart Dorgelo en Syta de Visser van Friesland Campina. Campina was vertegenwoordigt met vier dochter organisaties op dezelfde stand. De beurs is ervaren als succesvol richting de internationale markt.
Pieter Bogaard en Ko van Beek van Intercheese. Sinds kort ook in de markt actief met bio kazen.
Koen Bouwman, Joren Groot en Walter Suyker van Nutland. Het was weer een succesvolle beurs aldus Koen.
Colinde van Schelven, Nathalie van Donge en Esther Breemen van Graanhandel P. van Schelven. Sinds kort ook FSSC22000 gecertificeerd, voor het streven naar de hoogste kwaliteit.
Ellis Westra en Marije ten Berge van Henri Willig presenteren de nieuwe range kazen met de verschillende namen van het Willig geslacht.
Bakker Seeds was duidelijk aanwezig met hun stand. Door de duidelijke naam en vier graan zuilen was de stand goed te herkennen.
De Tostini van Ad van Geloven. Genomineerd voor de innovatie prijs van de Anuga.
De Tostini van Ad van Geloven. Genomineerd voor de innovatie prijs van de Anuga.
Ruud van Gemert, Fransje de Kimpe en Mark Snijders van Ariza. Ariza is al meer dan 28 jaar expert in biologisch fruit concentraat voor sappen.
AHT ist een iraanse leverancier van noten en zuidvruchten. “Dadels en rozijnen zijn onze hardlopers. We zien ook dat we meer en meer in Duitsland voet aan de grond krijgen”, aldus de bedrijfsleider (rechts)
Dry Fruit Transilvania ist een Roemeens bedrijf, dat zich in noten en gedroogd fruit heeft gespecialiseerd. “Naast walnoten leveren we veel pruimen en appels in gedroogde vorm”, vertelt bedrijfsleider Andrei Bucse.
Uko Vegter van Fresh Fruit Express is alweer voor de derde keer present op de Anuga. Hij presenteert ditmaal een aantal innovatieve groente-smoothies, die al in het schap van diverse retailketens te vinden zijn.
Goji-bessen worden een steeds interessanter handelsproduct, ook in Europa. De bes is een zogenoemde superfood en wordt in China op grote schaal geteeld.
PookSpaFoods won twee jaar geleden als kersverse startup de innovatie award op de Fruit Logistcia. Sindsdien timmert het bedrijf ook internationaal hard aan de weg en worden de Thaise kokossnacks overal in Europa in de retail aangeboden. Het nieuwste stokpaardje van het Berlijnse bedrijf zijn rijstcrackers, die vrijwel zonder suikertoevoeging worden geproduceerd, aldus Kanokporn Holtsch.
Kastanjes uit Chinese teelt zijn de specialisatie van Hebei. “Tot onze hoofdafnemers behoren VK, Spanje en Japan. De interesse voor onze bio-kantanjes is tot nu toe echt grandioos”, stelt bedrijfsleider Wang Yujung tevreden vast.
Herbert Kluth GmbH & Co KG is een Duitse leverancier van noten en zuidvruchten voor de retail. Het bedrijf presenteerde onder meer de relatief nieuwe en populaire productlijn FidFood, gericht op de fitte, sportieve consument.
Het familiebedrijf Kramer behoeft eigenlijk geen toelichting meer: Het traditionele bedrijf is al meer dan 125 jaar in handen van dezelfde familie en heeft zich volledig toegelegd op de productie en groothandel van zuurkool.
“Bio-AGF in het schap hoeft niet saai te zijn, mits het levendig en kleurig wordt gepresenteerd”, aldus Albert Fuhs, bedrijfsleider bij het Duitse Landgard Bio. Het bedrijf had voor de gelegenheid een gehele AGF-afdeling opgetuigd in een soort pop-up-supermarkt en presenteerde daarin een greep uit het regionale en buitenlandse AGF-assortiment.
Landgarten (niet te verwarren met Landgard) is een Duitse leverancier van noten en zuidvruchten. Bio-producten in handig snackformaat is waar dit bedrijf voor staat.
Fructus Meran AG bevindt zich in het hart van de Europese fruitteelt, namelijk in het Noord-Italiaanse Südtirol. Het bedrijf levert zowel verse appelen voor de directe consumptie alsook verwerkte halffabricaten, ook in bio.
Scelta Champignons is altijd in voor innovatieve projecten: De fabrikant en groothandel richt zich meer en meer op de vegetarische consument met champi-burgers en andere concepten.
Schamel Meerrettich is een oeroud Duits bedrijf en vindt zijn wortels in het hart van Beieren. Het familiebedrijf bewijst met zijn tijd mee te gaan en presenteerde een aantal nieuwe producten uit bio-mierikswortel. Op de foto: Therese Reichold.
Sonder Jansen is een leverancier van met name diepvries-fruit.
Zwarte knoflook is een delicatesse die gestaag aan bekendheid gewint. Het bedrijf Ostseegrüne uit Hamburg importeert deze specialiteit uit Estland, waar het regionaal geteelde product na de oogst twee tot drie weken wordt gebakken. Hierdoor krijgt de knoflook zijn zwarte kleur en unieke smaak. “Daarnaast toont onderzoek aan dat zwarte knoflook ook nog eens meer gezonde stoffen bevat dan de normale, witte variant”, licht Monika Reimann (rechts) toe. Het product wordt als specialiteit uit het Oostzeegebied aan de biogroothandel aangeboden, evenals online.