Ter ere van het 12,5-jarig bestaan organiseerde de Smaakspecialist op vrijdag 19 mei de Organic Business Lunch in het Koetshuis op landgoed Anneville in Ulvenhout.
Pieter Dirven (rechts), directeur van de in Bavel gevestigde producent van biologische en glutenvrije producten in de supermarkt, in gesprek met één van de gasten. In het midden Jelle Verschuur (de Smaakspecialist).
Patrick de Haas en Marcel Vogel van Axxent Masters In Tea overhandigden een grote beker aan Pieter.
Een close-up van de voet van de beker. Het opschrift verwijst ook naar de 50ste verjaardag van Pieter in april.
Even bijkletsen voordat de lunch begon.
Een groep basisschoolleerlingen kregen tijdens een interactieve les KidsProef de kans om mee te helpen bij de bereiding van de Organic Business Lunch. 's Morgens kregen ze daadwerkelijk les.
Voorafgaand aan de lunch even buiten uitwaaien.
De nieuwste aanwinst van de Smaakspecialist: de Volkswagen T2, met daarin een overzicht van de nieuwste producten.
Links Maarten de Leng. Hij vervult sinds februari van dit jaar de nieuwe functie van Directeur Commercie en Duurzaamheid bij de Smaakspecialist.
Jelle Verschuur van de Smaakspecialist in gesprek met Astrid Dirven (vrouw van) en Daphne Mul (ook de Smaakspecialist).
Ben de Jonge van Delinuts, Jurrien Roossien van DO-IT en Maarten de Leng van de Smaakspecialist.
Het welkomstdrankje: biologische prosecco van Smaakt.
De heater was gezien de weersomstandigheden niet nodig.
Sanne en Els van Maan Concept en Creatie in Ulvenhout.
Links en rechts de mannen van Bakkerij van der Westen: Randy en Gerrie. Tussen hen in Ben de Jonge (Delinuts), Jurrien Roossien (DO-IT) en Paulien Veerman (Bionext).
Mark Spijkers en Paul Veerman met Paulien Veerman (geen familie van elkaar, maar wel erg toevallig). De mannen zijn werkzaam bij DueTT Software.
"Maarten de Leng heet de gasten welkom. "Jullie hebben als partners van de Smaakspecialist stuk voor stuk een bijdrage geleverd aan onze missie om verantwoord eten bereikbaar te maken voor iedereen."
De Volkswagenbus gaat waarschijnlijk in de toekomst mee naar beurzen e.d.
"Hélène Lokhoff maakt deel uit van het productontwerp-team. Zij vertelde meer over diverse nieuwe producten van de Smaakspecialist. "De kracht van ons bedrijf is de productontwikkeling, we introduceren momenteel op jaarbasis meer dan 100 nieuwe producten."
In de bus staan producten van onder meer Smaakt en BioToday.
"Eén van de nieuwe producten, BioToday Granola Banana Bread, is ontwikkeld naar aanleiding van een actie op social media, zo geeft Hélène aan. "Dit is de winnaar van de Product Challenge die vorig jaar in samenwerking met de Hippe Vegetariër georganiseerd is. Op social media hebben we onze volgers opgeroepen om hun favoriete product in te sturen. Uit de inzendingen hebben we de Granola Banana Bread uitgekozen om te gaan ontwikkelen."
Ook nieuw zijn de Boemboes van Smaakt. Vier verschillende kruidenmengsels waarmee eenvoudig maaltijden bereid kunnen worden.
De kinderen die deelnamen aan de les van KidsProef kregen voorafgaand aan de Organic Business Lunch de tijd om zelf even te lunchen.
Het menu van de Organic Business Lunch. Koude tomatensoep, Italiaanse gehaktballetjes met tomatensaus en Tiramisu cocco, met KidsProef touch.
Karen, de 'lunchspecialist' van de Smaakspecialist vertelde tussen de gangen door wat meer over de gerechten. Karen maakt ook op het kantoor elke dag lunch klaar voor de medewerkers.
Tafel 2 begint aan het voorgerecht. Links Ben Stigter, al meer dan 11 jaar werkzaam bij de Smaakspecialist.
De andere tafel.
Het voorgerecht: Zuppa Caprese.
"Pieter Dirven hield een 'speech zonder blaadje'. "Recht uit mijn hart dus." In zijn speech vertelde hij over het ontstaan van Teamzes en later de Smaakspecialist."
"Supermarktorganisaties helpen om consumenten te faciliteren. Daar draait het volgens Pieter om. "Je moet de consument blij maken en daarom doen wat de consument vraagt. Daarbij is goed zijn voor de wereld van groot belang. Daar doen wij bij de Smaakspecialist knetterhard ons best voor. Ik wil met de mensen om me heen proberen om biologische voeding op de kaart te zetten."
"De Smaakspecialist wil onder andere kennis delen over biologische producten. Dit heeft geleid tot verschillende initiatieven zoals Organic Kitchen, KidsProef en het Bio Proeflokaal. "Als we iets willen, gaan we het doen. Dat is illustratief voor de mentaliteit binnen de Smaakspecialist."
Deze uitspraak van Pippi Langkous is volgens Pieter ook kenmerkend voor de mentaliteit binnen het bedrijf.
Na afloop van de lunch kregen de aanwezigen het gloednieuwe Bio Proefboek uitgereikt.
Dit boek vol biologische kookinspiratie werd overhandigd door de kinderen.
De broers Van der Westen kregen de eerste exemplaren.
Jurrien Roossien krijgt het boek aangereikt.
De omslag van het Bio Proefboek.
Het hoofdgerecht: Polpette al Pomodore.
Twee van de kinderen leggen uit hoe ze het recept voor Tiramisu door gebruik te maken van chocolademelk en kokos 'KidsProef' hebben gemaakt. Rechts met het dienblad Rince Bekman van de Smaakspecialist.
De kokos bovenop gaf een bijzondere twist aan de tiramisu.
Gezellig bijpraten en kennismaken met nieuwe mensen tijdens de uitgebreide lunch. In het midden delen de kinderen de bordjes met tiramisu uit.
Maarten de Leng sluit de lunch af.