Thomas Roland is manager Duurzaamheid bij de Deense supermarktketen Coop.
Deze SuperBrugsen, één van de formules van Coop, verkoopt alleen biologische eieren.
Zuivel en eieren behoren tot de 'instapproducten' voor biologische consumenten.
De verhouding tussen de ruimte die een conventionele leghen heeft (rechtsboven) ten opzichte van de ruimte die een biologische leghen heeft (het groene vlak).
Biologische eieren bij de SuperBrugsen in Aarhus.
Ook in het zuivelschap heeft biologisch een groot aandeel.
De IJslandse yoghurt Skyr wordt steeds populairder in Denemarken.
Biologische boter.
Vers brood van bakkerij Meyer.
Hoewel het brood biologisch is, wordt dat niet gecommuniceerd.
Het brood wordt gepromoot op andere eigenschappen.
Ruime keuze aan biologische broodjes.
Ook veel keuze aan biologische pasta.
De biologische producten staan tussen de conventionele.
Biologische koffie in een voor Nederland onbekende verpakking.
Coop werkt samen met Thise, die de biologische zuivel levert.
De rode Ø-labels op het schap wijzen de biologische producten aan.
Ook op de verpakkingen is de rode Ø te vinden.
Skyr is de nieuwe trend in zuivel, nu zelfs in literpakken.
Een nieuwe manier om vlees te verpakken: vacuüm. Daardoor blijft het vlees verser. Daarnaast is dit vlees van een kalf van een biologische melkkoe.
Biologische vlees blijft een lastige markt om voldoende aanbod te hebben.
Spaanse olijfolie, uiteraard biologisch.
Met informatiebordjes wordt uitgelegd aan de consument wat het voordeel is van een verpakking.
Biologische peen.
Ook op de AGF-afdeling zijn veel biologische producten te vinden.
De biologische producten liggen gewoon tussen de conventionele.
Groene kool wordt alleen biologisch aangeboden.
De vraag naar koolsoorten neemt weer toe in Denemarken.
Op de verpakking is meer informatie te vinden over de kolen en staan uiteraard de bio-labels.
Biologische snacktomaten van een Deense teler.
De AGF-afdeling bij Superbrugsen in Aarhus.
Biologische groenen en conventionele groenten liggen door elkaar.
De biologische producten worden verpakt om verwisseling te voorkomen.
Het Deense afvalsysteem maakt het gebruik van composteerbare verpakkingen niet aantrekkelijk.
Het Ø-label onderscheid de biologische producten van de conventionele.
Biologische knolselderij, 10,95 Deense kroon (1,46 euro)per stuk.
Overzicht van de AGF-afdeling waar de klanten de winkel binnenkomen.
Goed gevulde schappen.
Er is ook een ruime keuze aan fruit.
Deense komkommers.
De producten worden gepresenteerd in een houtlook.
Een groot aanbod palmkool.
De palmkool kost 10,95 Deense kroon(1,46 euro) per stuk.
Ook veel sappen, deze flessen staan op de AGF-afdeling.
Snacktomaten voor 12,95 Deense kroon (1,73 euro) per bakje.
Een breed assortiment groenten en fruit.
Biologische frisdranken zijn ook bij dit filiaal te vinden.
Een consument die biologische frisdrank koopt, heeft meerdere biologische producten in zijn winkelwagentje liggen.
Biologische frisdrank voor 14,95 Deense kroon (2 euro) per flesje.
Filiaalmanager Wafik.
Zijn supermarkt verkoopt meer biologische producten dan gemiddeld.
Dit filiaal is gelegen in Aarhus.
Gevestigd in een studentenwijk trekt de winkel veel jonge consumenten die vaak voor biologische producten kiezen.
Ook in Denemarken is op de fiets boodschappen doen heel gewoon.