Biofach 2024 vond plaats van 13 tot en met 16 februari 2024.
Exposanten stromen binnen voor de eerste beursdag.
De plattegrond van de 2024-editie.
Drukte voor aanvang van de eerste beursdag.
Joyce Weerman, Kees Rekelhof en Eric van Gool vertegenwoordigden imkerij de Traay op dinsdag en woensdag.
O.a. nieuw is de 'Bienenfreund' honing. Rechts is de tap te zien, ideaal voor hotels bijvoorbeeld.
Namens Brinkers op de foto: Marlin Wessels, Anke de Zwart, Sven Maseland, Jordi Bakker, Noa van Tuinen, Peter Krijnsen en Tina Faßbender.
Nieuw zijn verschillende duo nut spreads. En op deze foto staan de witte vegan spread en duo vegan spread van La Vida Vegan.
Kaasmakerij Henri Willig richtte de spotlights op de Hooidammer Supreme kazen. Op de foto: Marian Rustema en Nieske Jaspers. Rechts collega Miriam Stutz.
De bijzondere coating en gravering geven deze kaas een exclusieve look. De koekaas kreeg een SuperGold Award tijdens de laatste World Cheese Awards.
De combinatiestand van o.a. De Groene Weg, Green Organics, Normec Groen Agro Control, de Smaakspecialist en Flevosap.
De mannen van Green Organics: Ton Slootman, Bart Blok, Jan Groen, Lennert Krijthe, Edwin From en Perry Leemans.
Het team van de Smaakspecialist: Pieter Dirven, Frank van Rijsingen, Anne Geertsen, Ben Stigter, Anneloes Hoorneman en David van der Sluijs.
Deze Miso noodle soup van Seamore was ook terug te vinden in de Novelty Stand.
Michel Witmer, Sylvia Toutziari gaven namens Normec Groen Agro Control aan blij te zijn om er weer te kunnen staan. "Er heerst weer een heel fijne sfeer."
Rutger Klein, Marja Bastiaansen en Otto van Verschuer in de stand van Vandersterre, waar de kazen van Bastiaansen Bio kaas en Heerlijkheid Mariënwaerdt gepresenteerd waren. De laatstgenoemde is een nieuwe samenwerking.
Men kon onder meer proeven van de nieuwe geitenkaas met bloemen van Bastiaansen Bio kaas.
Namens FZ Organic Food poseerden Roelof Hulst, Jos de Nekker, Bjorn Andringa, Aljan Vlijm en Tim Elsinga.
Nieuw van Trafo: zeewier- & cassavekroepoek.
Menno Schmidt bij Rhumveld Winter & Konijn.
De nieuwe Coco Crispy Rolls van Amaizin worden getoond door Joren Groot, Suraya Lalai, Vincent Roumen, Maarten Gevers en Hendrik Wijnen.
Joren (links) sloot ook aan voor een foto bij de 'ingrediëntenkant' van DO IT Organic, samen met Hans van essen en Koen Swart.
DO IT Organic presenteerde de restyling op de Biofach en dus ook diverse nieuwe producten, waaronder deze kokosmelk.
Suraya heette oud-directeur (en oprichter) Poppe Braam welkom op de stand.
Edwin Crombags en Myrthe Bijl kregen voor de foto bij Weerribben Zuivel gezelschap van Michaël Wilde. Edwin: "We hebben deze eerste beursdag al veel potentiële klanten gesproken voor onze industriële boter."
Bij de partners in composteerbare verpakkingen (TIPA, Seed, Bastin Pack, Bio4Life, Nativia, Futamura en Bio4Pack): Damian Krysztofiak, Patrick Gerritsen, Yolante van de Weg, Allegra Muscatello, Karien Van de Weghe, Gary Tee, Arjan Klapwijk, Pascal de Vris, Gerard Benthem, Yasar Türkoglu en Ramaness Parasuraman.
Udea presenteerde haar nieuwe schoonmaakmiddelenmerk The Good Witch. "Het merk bestaat uit 7 producten waarmee het huis weer sprankelend schoon te maken is", vertelt Ellen Nicolaes van Udea. Naast haar staat collega Frank van Mourik.
Op deze foto zijn de wasmiddelen (voor de witte en gekleurde was) en toiletreiniger goed te zien.
En de groepsfoto bij de kleurrijke stand van Udea.
Tradin Organic onthulden op de Biofach haar nieuwe merkidentiteit, inclusief een nieuw logo. Ze willen hiermee laten zien dat ze niet alleen ruwe grondstoffen leveren, maar 'ingrediënten met een verhaal'. Van links naar rechts: Karst Kooistra, Hobbs Wolcott, Thomas van Hasselt, Yvonne Titarsole-Kresinger en Carmen Gerritsen. "De reacties op de nieuwe look zijn heel positief", aldus Yvonne.
Boudewijn van der Kroft, Belinda Barnhard en Carolijn Buskermolen lieten proeven van de nieuwe Umami saus.
Links het gloednieuwe Omega-3 brood van TerraSana.
BioBandits Pieter Bas Alferink en Hans de Boer kregen gezelschap van Maarten VIsser en Michell Ermens. Pieter Bas: "De nieuwtjes komen er aan, wel kunnen we al wat personeelsuitbreiding melden."
Ronald van Marlen met 'Teddy Tomaat' in de stand van NaNa Bio'. "Het lijkt wel iets rustiger, maar deze beurs is heel effectief. Het is ideaal dat ik hier mij n klanten van buiten de EU kan ontmoeten."
Bij Greenfood International hopen Aalt van de Kraats, Fokko Feenstra en Martijn van de Kraats dat de markt snel weer aantrekt. Aalt: "Ik maak me zorgen om de houding van de consument ten opzichte van biologisch."
De opening van het NL Paviljoen in hal 5. Hierbij was ook Danila Brunner (bovenste op de foto) aanwezig, zij is eindverantwoordelijke voor de gecombineerde Biofach en Vivaness beurs.
Bij Treur Kaas: Ard van Gaalen (Biostee), Mark van Eversteijn en Willem-Jan Oudehinken. Ze toonden zich heel tevreden met hun plek in hal 5.
Een groepsfoto met alle deelnemers van het NL Paviljoen.
GreenSprout bracht meerdere dagen als bezoeker door op de Biofach: Ton Severrien en Kim Huppertz.
Hans Ruijs zorgde voor een Nederlands tintje bij het Tsjechische merk Lifefood, voorzien van een nieuwe look.
Minos presenteerde voor het eerst alleen dit merk op de Biofach. Op de foto Petra en Sjaak van Gelderen.
"Deze feta heeft een hele mooie structuur", aldus Sjaak, die aangaf dat ze binnen afzienbare tijd ook een yoghurt gaan introduceren.
Edwin de Boer en Benny Vanheusden van Machandel.
Nieuw van Machandel: Humus, dadel- en linzencrème. Extra lang houdbaar.
Pieter en Jan Heesterbeek van De Katjang. Jan: "De vraag naar proteïnebars neemt toe. Daar hebben we een nieuwe machine voor gekocht, zodat we de productie kunnen opvoeren."
Meeke Janssens, Aart Broek en Fred van Tienen bij The Organic Factory.
Zij introduceerden een nieuwe lollysmaak: cola.
Hal 7A.
Annemarie Kruize van De Bolster in gesprek met Niklaus Bolliger.
Dit is een nieuw geregistreerd bio-appelras: Pomaculta.
De stand van Berrico was dit keer een kwartslag gedraaid. Carlo van Seeters, Tasso Skerletidis, Gregory Ford en Roy Oostweegel. Medeoprichters Renno en Foekje van Dijk hebben in januari de fakkel doorgegeven aan collega's Bert Jan Bakker en Rosita Chang.
Links Gert Hendriksen van SanoRice, die aangaf dat ze op de Biofach graag verder blijven bouwen aan partnerships.
Bij Global Organics Europe: Priscala Guerrero en Dino Scarsella.
"We presenteren onder meer diverse kokosproducten."
Kevin Overbeeke, Max Kooper, Martina Atamski, Niels van Hassel bij Spack in hal 2.
Afernee Fierros bij Maya Gold Trading.
Zij presenteerden kokosproducten.
Groepsfoto bij Nenco Food Group. Op de achtergrond de nieuwe fabriek dat in juni geopend zal worden.
Rohan Grover bij Nature Bio Foods. Achter hem 'Humans of Organic', waarvan een boek uitgebracht is met inspirerende verhalen van biologische boeren en ondernemers van over de hele wereld.
Lenneke Pors-Schot van Biojournaal kwam Thijs Schuurman van Bonvita tegen.
In de loop van de middag werd het steeds drukker (eerste beursdag).
Roel Geelen en Hanneke Alofs van Boogaard International.
Niet op de Nederlandse exposantenlijst, maar wel een duidelijk Nederlands tintje: Aurora Kaas. Klaus Frerichs en Manon ten Dam.
Zij presenteerden de Mama Kuh kaas aan de Biofach-bezoekers.
Timothy Nuijen en Arnoud Francken waren namens John Altman als bezoeker van de partij.
Nog meer Nederlandse bezoekers: Eric de Wit van Rose&Vanilla en Vincent van Gorkom van Brave New Food.
Reint de Koning en Pepijn Segers van Ghee Easy.
Nieuw is deze 'Chikko not coffee' in de orzo-variant. Pepijn: "Deze hebben we ontwikkeld omdat onze 'Chikko not coffee' zo'n succes is."
Geoffrey Harreman, Astrid Rog en Arnie van Eijk bij Bio-Center ZANN. Astrid: "We zijn klaar voor het nieuwe seizoen. Maandag 19 februari komen de nieuwe Demeter komkommers binnen."
ED Organics: Elena Vlassova en Amma Sabelfeld. Elena: "We staan op een mooie zichtplek en hebben een volle agenda op de beurs. Er lijken wat minder bezoekers te zijn, maar de kwaliteit is goed."
Mahesh Kumar vertelde over de nieuwe producten van Vantage Organic Foods: gepelde sesamzaadjes, cashew en gemberschijfjes.
Kees Boender van Your Well bezocht de beurs.
Marco Molier in gesprek BioCore. "Na de Biofach barst het seizoen weer echt los."
Peter Autsema bij Z-Company - gespecialiseerd in cacao, proteïnes en hemp. "We merken dat steeds meer producenten op zoek zijn naar opties om dierlijke proteïnes te vervangen door plantaardige alternatieven."
Namens The Impulse Factory stonden Jos de Moor en Hermine Marquis-Bierbooms op de Biofach. Zij presenteerden de nieuwe Pea Flips Seasalt & Pepper en Linzenchips Italian Herbs van het merk O'Nest.
Ook kon men proeven van de nieuwe smaken Falafel, Tzatziki, Chili & Lime en Oriental Street Food (Kebab).
Lovechock werd vertegenwoordigd door Twei Sturm, Mareike Lott, Tom Wiersema en Liz Wijker. Lovechock focust naast consumentenproducten nu ook op ingrediënten (drops, callets en chunks). Tom: "Hier krijgen we heel positieve reacties op."
Borrelen op en naast net NL Paviljoen aan het einde van beursdag nummer 1.
Een prima afsluiter zo.
Klaar voor de tweede beursdag.
Jetse Schokker, Rigobert Gomis, Agron Kycyku en Herco Schoemaker lieten bij IDorganics proeven van onder meer de nieuwe cashewnoten met wasabi.
Een andere introductie: Cappucino Chocolate Almonds.
Bij binnenkomst in hal 5 kon men eigenlijk niet om de nieuwe stand van Organic Flavour Company heen. Helemaal achteraan Edwin van Dieren. En vooraan Madelon van Binsbergen. Op de middelste rij: Angelien Beek, Stephan Böttger, Tamar Davelaar en Yolanda Aragon Martinez.
Nieuw van Organic Flavour Company zijn deze ultrafijn gemalen poeders, waarmee producten eenvoudig op smaak gemaakt kunnen worden. In de varianten rode biet, golden milk en Chai latte. Angelien: "Deze poeders smelten bijvoorbeeld uitstekend mee in chocolade."
Bij Nutland konden ze terugkijken op een hele goede eerste beursdag. "Dit is nog altijd de belangrijkste biologische beurs", aldus Anita Rinaldi. Van links naar rechts: Rutger van de Pol, Robbert Janssen, Anita Rinaldi, Jorine Doornbos, Rody van der Horst, Diana van Leeuwen en Walter Suyker.
Anne Hulst stond na het debuut van vorig jaar wederom met de teffproducten van Millets Place op de beurs. "De oogst op dit moment is goed, wel blijft het lastig om voldoende grondstoffen te hebben."
Bij De Vrij Group: Arjan wit, Rik Lakeman en Kristof D'heedene. Arjan: "We staan hier vooral weer om te netwerken en zoveel mogelijk mensen te spreken."
Bij SRC (Special Refining Company): Niels Vogel en Cristina Mayayo.
Namens LenersanPoortman (en Holland Diervoeders) stonden in de stand: Erwin Westveer, Joost Bakker en Jochem van Riel. Gespecialiseerd in zaden en peulvruchten en net begonnen met gedroogd fruit en noten.
Tim de Winter (links) bij Masterpack Group in gesprek over het nieuwste product en bijbehorende machine, ontworpen om de houdbaarheid van producten te verlengen in flexibele kleinverpakking (van 10 tot 35 kilogram).
"Wat Masterpack Group al in het groot doet, Modified Atmosphere in big bags, doen we nu ook voor de klein verpakking."
Op diverse plekken in de hallen was ruimte ingericht om bij te praten of even rustig bij te komen.
In hal 3A was onder meer de Novelty Stand te vinden.
Veel belangstelling voor de nieuwe producten die hierop getoond werden, ook door meerdere Nederlandse exposanten.
Camiel Drenth en Tjalling Meijer van ProFound voor het Organic Africa Pavillion. Links vond een traditionele theeceremonie plaats.
Bert-Jan Ottens van ProFound Advisors in Development naast één van de deelnemers aan het Biotrade Asai Pavillion, waarop verschillende Aziatische bedrijven die staan voor duurzaamheid de kans kregen om hun producten te presenteren.
Daar was ook Jasper Schouten te vinden van 1-2 Taste, hij begeleidt de bedrijven zodat ze goed voorbereid de markt op gaan.
Milena Solot vertelde namens ProFound wat meer over het eigen concept ReGen55. "Dit is een initiatief om kleinschalige producten van regeneratief geproduceerde producten te koppelen aan Europese kopers."
Een Nederlands tintje op een apart paviljoen voor internationale nieuwkomers en start-ups. Jongerius is van origine een Nederlands bedrijf. Op de foto: Piritta Luolamaa.
De gedetailleerde plattegrond van Hal 5, waar het mereldeel van de Nederlandse exposanten te vinden was.
Oebele Kempenaar van High Quality Organics (in het midden aan de voorste tafel). Rechts aan de linkse tafel zit zijn zoon die voor een werkstage een weekje mee mocht kijken.
Het NL Paviljoen te midden van de andere Nederlandse exposanten.
Aan tafel bij Ruby Trading: Joeri Valckenier von Geusau (rechts). Joeri: "We hebben een goede aanloop en voeren veel leuke gesprekken hier."
Bij Naturz Organic focussen ze ook meer op proteïnes, vanuit de eigen productie. Op de foto: Simon van Mierlo, Ester Verberne, Roy van Diemen, Eline van der Laat en Audry van Wassenberg.
Namens Fumico: Kristian Jonker, Peter van der Ven, Marc Lootens, Marcel van Ringelesteijn en Bram Lebleu. Marcel: "Het biologisch behandelen van granen en rijst in onze controlled atmosphere chambers boekt Europees terrein."
Bij NHSuperfoods: Ariana de Angelis, Lourdes Vignolo en Maxima Lucia Sutter.
Deze Yaconsiroop is nieuw. "Deze siroop heeft een lage glycemische index en is daardoor geschikt voor diabetici."
Pieterjan Kok, Jelmer Daniëls en Foncy Jenchai bij Onoff Spices. Pieterjan: "We hebben een goed gevoel over de beurs, zijn tevreden over de kwaliteit van de bezoekers."
Nieuw van Onoff: Thaise rijstnoedels.
Bij Yamasa: Kosuke Hosowaka en Satoshi Yoshikawa, gespecaliseerd in biologische sauzen.
Dirk Terwel in gesprek in de stand van Origin & Amsterdam Trading.
Rudi Korpershoek en Miranda Moonen bij logistiek bedrijf Korpershoek.
Bij The Iidea Company zijn ze gespecialiseerd in agave. Patrick Stalmach vertelt dat ze onder meer siroop en poeder verkopen.
Ruitenberg Ingredients - één van de debutanten op verkenning op een voor hen nog vrij onbekende markt. Op de foto: Andreas Assenmacher, Emiel Ligtenberg, Sabrina Buitenhuis, Gerwin Mulderij en Ronny Bauer. Sabrina: "We hebben tot nu toe een goede indruk van de beurs."
Ook Vette & Verhaart uit Yerseke debuteerde op de Biofach, zij presenteerden hun biologische mosselen aan het internationale publiek. Op de foto: Bruno Govaert en Michiel Vonk.
"De mossel is de meest duurzame proteïne ter wereld", aldus Bruno.
Flevosap stond met het bio-merk Juice Family op de beurs. Wyno Vermeulen en Alex Poortinga.
'Good vibes only' bij debutant Bionana. Dit kleine bio-banaantje kon ook geproefd worden op de Biofach. De bananen worden geteeld op de Dominicaanse Republiek. Lou van Reij, Ivo van Reij, Eric Verduin, Amarilis Marte Garcia, Miralis Almanze en Rosa Vink. "We laten de bezoekers hier kennis maken met onze telers Amarilis en Miralis", aldus Ivo.
Daniël Strauss bij Strauss Juices and Commodities.
Barbara Cesnjevan van Dutch Organics in gesprek met Remco Homan van DBR Foods. Dutch Organics stond voor het eerst op de Biofach. Barbara: "De kwaliteit van de bezoekers is heel goed."
Berlin Packaging Netherlands was voor het eerst als exposant aanwezig op de Biofach. Cas Hamers en Johan Allertz vertelden bezoekers alles over de rPET potjes, die volledig gemaakt zijn van gerecyled plastic.
Er zijn ook glazen potjes met metalen sluitingen beschikbaar, evenals kindvriendelijke sluitingen.
Merle Koomans van den Dries was één van de Odin'ers die rondstruinden door de hallen.
Janine Korte, Julia Schols en Frank Hofs bij Chocolatemakers. Zij merkten dat er in Duitsland een verschuiving plaatsvindt naar pure chocolade.
Zij presenteerden deze Demeter repen. Janine: "We zijn tot nu toe erg tevreden, de mensen die onze stand bezoeken, daar heb je ook echt wat aan."
Een 'silent meeting' in plaats van een 'silent disco' op het NL Paviljoen. Gedurende de beurs werden er verschillende presentaties gehouden.
Edwin Willemsen was er namens vQm Packaging weer bij. "Mogelijk komt het door de klimaatverandering, maar we merken dat meer bedrijven last krijgen van muizen en niet langer alleen van insecten. De vraag naar onze diensten stijgt vanuit Italië en Spanje."
Bij debutant Mondessa toonden ze zich heel tevreden over de beursdeelname. Floris van Wijk, Maarten Lemers en Bob Bruinsma. Mondessa is gespecialiseerd is in biologische zaden en granen.
Korf Vis debuteerde op de beurs in Neurenberg. Andries Kaptijn en Albert Korf lieten met trots de verpakkingen zien van hun vissticks die ze binnenkort op de markt gaan brengen, het gaat om wildvis voorzien van een biologisch jasje. "Deze beurs heeft onze verwachtingen nu al overtroffen", vertelde Albert.
Zo moet het er uit komen te zien.
Solange Domaye en Martha Jeuken van Symfonio. Zij presenteerden een vijftal fonioproducten voor een vegan ontbijt, pannenkoeken, of maaltijd. Het gaat om Porridge, Poké bowl, Pannenkoeken, Mafé mix en Créole. Allemaal op basis van fonio. Solange: "De producten worden heel goed ontvangen. Er wordt vanuit verschillende landen heel goed op gereageerd. Men is onder meer verbaasd dat het mogelijk is om met fonio pannenkoeken te maken."
Ook op het NL Paviljoen: Nick Sinke van Biosfeer Groede. "Wij doen alle stappen in de keten en maken meer dan 1000 verschillende producten. Onze smaakstoffen zijn een motor voor alle klanten. Het is mooi om alle facetten te kunnen doen."
Deze nieuwe tincturen komen er aan onder een eigen merk van Biosfeer Groede.
De nieuwe look van Leev werd na de Biobeurs ook op de Biofach getoond. Achter de balie Aart-Jan Knauff en naast de kast staat Kees Leenhouts. Aart-Jan: "Bezoekers reageren heel positief op onze rebranding."
Zij presenteerden onder meer hun nieuwste merk, Choba Choba uit Zwitserland. De chocolade wordt gemaakt van Peruaanse cacaubonen.
Maartje van den Berg en Gerhard Bathoren van ClearChox.
De mooie open stands van diverse Nederlandse bedrijven vielen op wanneer je hal 5 binnen liep.
Het debuterende bedrijf Van der Pol viel letterlijk in de smaak. Zij hadden biologische cookie dough om van te proeven. Achter de koeling staat Paul Huys.
Chocolate chip (ook vegan), brownie, spicy dutch en vanilla.
Bij VacqPack: Olga Pastor, Anna Bronkhorst en Marcel Mulder. Marcel vertelde dat de machine inmiddels een stuk sneller werkt. Dit bedrijf verhuisde van hal 4 naar hal 5.
Een compleet nieuwe stand voor Horizon en ze verstuurden een verhuisbericht: ze stonden dit keer niet in hal 9, maar op een mooie zichtplek in de 'Holland hal'. Op de foto: Ruben de Wit (boven), Koen Bouwman, Klaas Hoving en Alise Kramer. Ze toonden onder meer de nieuwe look van Monki en vertelden alle mogelijkheden die de nieuwe eigen verpakkingslijn biedt.
Anne&Max was er ook voor het eerst bij. "We willen naar een nog hoger bio-aandeel van 95% in onze filialen, de praktische kant hield dit echter tegen. Daarom zijn we een samenwerking aangegaan met Udea", vertelde Wobbe van Zoelen. Naast hem staat Michiel Ausems (rechts op de foto).
Anne&Max staat bekend om de 'huiskamers in de stad'.
De lijst met deelnemers van het NL Paviljoen.
Tim Scholten en Marc Arts bij GreenFood50. Marc: "Dit is onze eerste keer als exposant hier, leuk om klanten door heel Europa hier te kunnen ontmoeten. Er zit een forse groei in biologische quinoa aan te komen."
Tom van Duijn en Lars Jansen vonden bij Jamael Food Group dat alles op het NL Paviljoen netjes geregeld is. "Het staat er mooi bij, daardoor heeft het paviljoen veel antrekkingskracht", aldus Lars.
"Boon stopt met vleesvervangers en we gaan ons volledige richten op het pure product, van dichtbij en waar het kan biologisch."
Sigma Oil Seeds: Femke van Holten, Timo van Dorland, Tim Vader en Stefan Gelok. Dit bedrijf is gevestigd in Zaandam en importeert de producten uit Azië.
Het regende debutanten op het NL Paviljoen, ook Henningsen Nederland stond voor het eerst op de beurs in Neurenberg. Het bedrijf is gespecialiseerd in het drogen van vlees. Op de foto: Margriet Dekker.
BeeFair Organic greep de plek op het paviljoen aan als een 'kans om te proeven en rond te kijken op de Biofach'. Bert van Leeuwen en José Maria Cubero Parejo.
Terug van (nooit echt) weggeweest: Martien Witsenburg van Witsenburg Natural Products. Hij werd vergezeld door zijn zoon Frank. "Ik heb hier al heel wat mooie fabrikanten en een paar leuke producenten ontmoet", aldus Martien.
Aline Kardux bij Energy Food Ingrediënts, gespecialiseerd in industriële groente en fruit. "Bij gember komt 95% van de vraag uit de biologische hoek."
'Dedication tastes better' - De Groene Weg met: Ron Lenferink, Maartje Kuijper, John Cornelissen, Daan TOmesen en Joyce van den Bos.
Tjerk Jansen vertelde bij Nuts2 dat er in de noten steeds meer aandacht is voor MVO en biologisch. De cashewnoten komen uit Burkina Faso. "Het is geweldig om de mensen daar op deze manier te helpen."
Tot halverwege deze wand stonden Nederlandse stands opgesteld in hal 5.
De stands in de doorgang naar hal 6 trokken veel bekijks.
Daan Harterink met het nieuwste drankje van Soof Drinks, een biologische siroop: ginger, pepper, lemon & apple. "Deze stap naar biologisch opent nieuwe deuren voor ons.
"Het drankje wordt erg goed ontvangen."
Gor en George Khorenyan bij Dutch Cranberry Group. Zij komen met een 'black ginger' sap.
Bij Ariza: Tugce Evkuran, Mark Snijders en Jolijn Verstappen.
Deze mysterieuze flesjes bij Ariza verraden dat er iets nieuws aan zit te komen.
Natalie Oudenhoven (BioNederland) in gesprek met de mannen van Korf Vis.
Allerlei koekjes en crackers van De Kroes konden geproefd worden (zelfs warm). Achter de balie: Hanneke van Opstal.
"Het accent ligt bij De Kroes momenteel op het ontwikkelen van nieuwe producten. Deze verpakking, die ook in de Novelty Stand ligt, bestaat uit verschillende portieverpakkingen. De verpakking is voorzien van kleine scheurstripjes."
BSCG maakte ook haar debuut. Nina Habrunner en Greg Balfour toonden met trots de 'teething biscuits' die ze graag ook in Europa meer bekendheid willen gaan geven.
Volgens Greg zijn deze speciale koekjes ideaal voor baby's die last hebben van doorbrekende tandjes. De koekjes lossen heel snel op in de mond. Dit product is onder meer in Zuid-Afrika erg populair.
René van der Locht en Rob van den Berg van Meesters van de Halm praten bij met Stephan Blommendal in de stand van Udea.
De Demeter-stand in hal 7.
Nancy Seuren van GreenSprout stond namens Hampstead Tea op het Demeter-paviljoen.
Nog een 'silent' presentatie.
Venetka Agayn met de vegan producten van Fervana.
Biologische pesto 'alla haganese', gemaakt met bonen, groenten en zaden.
Anh Nguyen bij Organics More, dat het 10-jarig bestaan viert dit jaar.
Nieuw zijn deze cashewnoten met een smaakje (wasabi, peper en chili).
Richard Bergwerf van TLR International Laboratories en Conchita Kleveringa van Control Union Certifications.
Dörte Thiel van VeroBio, dit Nederlandse bedrijf produceert en verkoopt sappen, concentraten en purees op basis van biologisch fruit.
Mehmet Solmaz van Batafood.
Gebana heeft vestigingen in Zwitserland en Nederland.
De doorgang naar 3C, waar de Vivaness gehouden werd.
De Vivaness-hal van bovenaf.
Bij Bamboovement en Happy Tabs: Joshua van den Hurk, Jonathan Berhani, Awais Sharif en Ainu van den Hurk.
Een bamboo tandenborstel met Happy Tab in één verpakking. Ideaal tijdens lange vliegreizen bijvoorbeeld.
Bamboovement presenteerde de EcoEdge Hybrid Razor, een scheermes met herbruikbaar, FSC-gecertificeerd bamboe handvat en verwisselbare biocomposieten cartridges. Ook nieuw zijn de bamboe opzetborstels met oscillerende technologie, geschikt voor elektrische tandenborstels van oral-b.
Bij Miron Violetglass/Glasmeister. Mark Cremer. Patrick Goor en Eddie Goor. Eddie: "Glasmeister krijgt een nieuwe naam. Miron gaat als een raket, heeft een jumpstart gemaakt."
Francisco Müller en Roy Jongens van Frenchtop.
Over 1,5 maand introduceert Frenchtop nieuwe supplementen: Blond sugar support, bio vitamin D3 en Cranberry complex.
De Novelty stand van Vivaness.
Nog een debutant op Vivaness: Primegreen. Jeremy Slingerland vertelde dat het bedrijf vorig jaar gestart is. Deze social enterprise investeert een deel van de omzet in sociale projecten.
We Love the Planet pakte dit jaar uit met een ruimere stand. Op de foto: Mark Maas en Jamie Graanstra.
Nieuwe deo van We Love the Planet: Fabulous Fig. Deze wordt in juni geïntroduceerd.
Bij Knush Ingredients (gevestigd in Utrecht): Maille Dwyer en Hursen Erdogan.
Niet heel de hal was gevuld, maar dat was vanaf het balkon niet eens heel goed zichtbaar.
De volgende editie van de Biofach zal plaatsvinden van 11 tot en met 14 februari 2025.