Het was een zonovergoten dag.
De Lentemarkt zou de Lentemarkt niet zijn zonder de aardbeien tarteletjes van Van der Westen Organic family bakery. Op de foto: Wendy van der Westen en haar nichtje Kiera van der Westen.
Emile Derksen liet maar wat graag proeven van de nieuwe Baked Protein Chips van Madal Bal.
Er zijn twee varianten: Cheese en BBQ. Emile: "Heel mooi om deze bijzondere chips onder onze eigen merknaam op de markt te kunnen brengen. De reacties zijn erg goed, het gaat echt als de brandweer."
Sebastiaan Krouwel en Laura van Lissum maakten smoothies klaar op basis van de recent geïntroduceerde kokosmelk light.
Udea presenteerde Wisselwaar en de vernieuwde Happy Chocolate lijn. Op de foto: Dennis Berk, Amy van der Kaaij en Joris van den Hoven.
Amy: "De potten van Wisselwaar zijn niet alleen een duurzaam alternatief, ze staan ook heel mooi in de keuken. We hebben nu ook thee geïntroduceerd."
Luc van den Heede en Mireille Wagenaar lieten proeven van de plantaardige producten van de Hobbit en De Paddestoel.
Luc maakte onder meer chocolademousse klaar, gemaakt op basis van de zijden tofu.
Emile Meuldijk snijdt bij Odin weer wat nieuwe stukje Bastiaansen Kaas.
Bij Sanne van Eijck (ook Odin) kon men terecht voor verse biologische aardbeien.
En collega's Jacqueline de Kool en Cobie den Hollander stonden in de Landgoed-kraam van Odin.
Dorinda Hoogerwaard en Rhodee Stalfoort van Do It Organic met op de voorgrond de nieuwe taco bean mix en de feijoada beans.
Bij de Traay en Beehonest Cosmetics: Eric van Gool en Joyce Weerman.
Joyce: "Binnenkort meer over deze nieuwe wijn die verrijkt is met honing en kruiden."
Bij Horizon kon men pindakaas vers uit de pindakaasmachine tappen. Klaas Hoving: "Dit is een speciale actie ter ere van ons 45-jarig jubileum, we krijgen er heel leuke reacties op."
Natalie Vanderick presenteerde de verse granola van I just love breakfast aan het winkelend publiek,
Natalie: "We proberen granola te bekijken als kraakverse croissants die net uit de oven komen. We bakken onze handgemaakt granola elke dag vers in onze bakkerij."
Jetse Schokker schonk bij IDorganics Kaap Koffie. Deze koffie gaat met een zeilboot de oceaan over en werd eind november 2022 gepresenteerd tijdens een proeverij bij Gimsel.
Herco Schoemaker en Rigobert Gomis verkochten de noten van IDorganics.
Jan-Kees Luijerink geeft een klant wat informatie over de verse kruiden van Het Blauwe Huis.
Er stond in de ochtend regelmatig een rij bij Brood vanmenno. Links Menno 't Hoen en rechts Willem Plaisier.
Op deze foto zijn de rustieke vanmenno-broden goed te zien.
Daniëlle Gijsen en Liz Wijker bij Lovechock.
Nieuw bij Lovechock is onder meer deze Cacao Magic range.
Deze grabbelton maakte een einde aan eventuele keuzestress.
Patrick Hulleman van Elements presenteerde het uitgebreide Klean Kanteen aanbod op de markt.
De nieuwste lijn van Klean Kanteen: Rise.
Desiree Webb en Sanderijn van der Linden waren er namens GreenHub bij. Voor hen in de kraam onder meer een groot deel van het Attitude-aanbod.
Ook schonken ze aandacht aan het Menstruatie & Lekvrij ondergoed van Boody.
Bij De Groene Weg viel uiteraard weer het nodige te proeven. Achter de barbecue: Stephanie Pellekman. "De barbecue moet met dit weer natuurlijk aan."
Een Lentemarkt koopje: biologische grillworst in twee varianten.
Pieterjan Kok van Good Foods vertelde de bezoekers aan zijn kraam alles over de Hampstead thee.
Pieterjan: "Gimsel heeft deze thee na de Biobeurs opgenomen. Met onze Demeter-propositie bieden we echt iets onderscheidends. De consument moet het gewoon proberen, de smaak geeft de doorslag."
Foncy Ienchai maakte met de meal kits van onoff spices onder meer gele curry en Pad Thai klaar.
De meal kits.
Ton Severrien nam namens Greensprout onder meer de producten van Rigoni di Asiago mee naar de markt (Nocciolata en Fiordifrutta).
Ton: "En nieuw zijn deze groentecrakers van Kari's Crackers, in de smaken Spinazie & Prei en Rode biet."
Helga Leferink van Ecomild met voor haar een klein deel van het uitgebreide assortiment van Provida Organics. "Deze hele lijn is sinds een half jaar bij Gimsel verkrijgbaar."
"De make-up is sinds maart opgenomen."
Bart Bos van Bos Pharma Service liet de merken Eco Cosmetics en Bioturm zien.
Bart: "Deze intiemproducten van Bioturm lopen in Duitsland het best."
Op de binnenplaats was er nog het nodige te doen voor kinderen.
Döndü Mens-Yilmaz vertelde dat de verzorgingsproducten van Pure By Dunde in maart er bij zijn gekomen bij Gimsel. "Ze hadden mijn boeken al en wilden ook graag deze producten opnemen."
De seizoenspakketten van Pure By Dunde. "De basis is poedervorm, waarmee je zelf aan de slag kunt."
Solange Domaye en Laetitia bij Symfonio. Ze hadden diverse gerechten klaargemaakt met het authentieke Afrikaanse graan. Solange toont het nieuwe kookboek met 10 makkelijk te maken fonio recepten.
De Lentemarkt trok weer veel bekijks.
Ze had onder meer deze nieuwe ciders bij.
Eveline Scheren van Biowijnclub was ook weer van de partij.
Genieten in het lentezonnetje.
Marieke Veenstra toonde wat opties van La La Fete: een duurzaam alternatief voor inpakpapier.
Marieke: "Elk jaar gebruiken we in Nederland 30 miljoen rollen cadeaupapier. Wij bieden een duurzaam alternatief hiervoor, op basis van twee materialen, namelijk gerecyclede pet-flessen en bio-katoen."
Verkoeling zoeken kon met de biologische fruitijsjes van N'ice.
Namens Imkerij de Werkbij: Mariëlle en Bauke Verrips.
Bauke: "We laten onder meer onze stuifmeelkorrels aan de klanten van Gimsel zien."
Jojanneke Leistra en Kung Wha Cheung bij Superfoodguru. Zij bieden allerlei koudgeperste sappen en raw foods.
Frank Jansen van De Eng achter stapels met thee van English Tea Shop en Shotimaa. "We brengen binnenkort een nieuw product op de markt en het gaat dit keer eens niet om thee."
Lunchen kon onder meer bij Sascha de Lint van GreenAge. Zij maakte net als vorig jaar verse poké bowls klaar.
Ook veel gelegenheid om bij te praten tussen het winkelen door.
Dennis Hanslijn van GreenAge vertelde dat de producten in de kisten voor hem gretig aftrek vonden.
Hans van der Velde was er bij namens Mont Blanc Foods. Men kon in deze kraam proeven van de biologische kaasbegeleiders.
Proeven van Razzle kon bij Gianni Vercamen. Dit drankje was tijdens de vorige editie van de markt één van de nieuwkomers.
Hoe toepasselijk: Adriëtte Breemans snelde naar de voerbak om hondje Jara te laten proeven van een hondensnack van Yarrah Organic Petfood.
De nieuwe composteerbare hondenpoepzakjes maken het assortiment van Yarrah volgens Adriëtte nog completer.
Marty van der Krogt en Kees Boender van Your Well. Kees toont de eerder dit jaar geïntroduceerde biologisch geteelde wakame uit Zeeland. "We zijn blij hier weer te kunnen staan. Er is veel belangstelling voor onze Salterra WakameNL."
Namens The Ferment Company: Ramon van der Stroom en Lucienne Leideritz. Ramon: "We hebben nu ook kefir vlierbloesem."
Lucienne: "En nieuw van Bio-Kult is deze tricolin plus, deze bevat spijsverteringsenzymen."
Simone Vos van Agriton.
"Nieuw in ons aanbod is deze Organko Daily voor een kleine hoeveelheid afval, ideaal voor in de keuken."
Tom Durwael vertelt bij Lotika dat hij bezig is met een eigen kledinglijn, gemaakt van biologisch katoen.
De twee kramen links zijn gevuld met producten die bij 'Van binnen - natuurlijk wonen' (ook gevestigd in De Groene Passage) verkrijgbaar zijn.
Dat geldt ook voor deze twee kramen. Links zie je 1 van de letters uit de speurtocht.
Bij Lima: Sonja de Petter en Sandra van Dijk.
De Lentemarkt bij de Groene Passage aan de Mariniersweg in Rotterdam vond dit keer plaats op zaterdag 3 juni 2023.
Yuri Blanken van Craft Dairy naast een koeling vol Ommelanden Zuivel-producten. Nu ze alleen nog Demeter koemelk verwerken is afscheid genomen van het oude en bekende merk Drentse Aa Zuivel.
Roosmarijn Saat (Gimsel) en Felice Cicoria kennen elkaar al heel lang, uit de begintijd van Gimsel.
Ook de nodige opties voor een hapje en een drankje en wat uitrusten tussendoor.
Uiteraard was de biosupermarkt ook gewoon geopend tijdens de Lentemarkt.
De flyer van de Lentemarkt tussen de andere Gimsel-flyers (Academy en 11 redenen waarom Gimsel natuurlijk beter is).
Ook bij de bio-supermarkt binnen werd natuurlijk reclame gemaakt voor de Lentemarkt.
De poké bowl was geliefd bij jong en oud.
Zoals altijd kwamen er ook dit keer veel gezinnen op het evenement af.
Met deze poster werden de klanten van de Groene Passage de periode voorafgaand aan de Lentemarkt op het evenement gewezen.