Biofach 2023 vond plaats van 14 tot en met 17 februari.
Lovechock introduceerde de Cacao Magic range en de Gifting range (Love bar, Nutty Kiss en Warm Hug). Met: Jonathan Schneider, Anja Schmidt, Liz Wijker, Daniëlle Gijsen, Fran Rosario en Tom Wiersma.
Bij IDorganics kon men kennismaken met TAP, het nieuwe zelftapsysteem van karton. Op de foto: Sandy Vree, Jetse Schokker, Rigobert Gomis en Herco Schoemaker.
De nieuwe suikervrije hagelslag van IDorganics. Achter dit bakje staan wat zakken met Kaap Koffie, dat sinds kort verkrijgbaar is.
Udea presenteerde in de stand 3 eigen merken: Ice Cream Factory, MJAM en Happy Chocolate.
Het team van Udea.
Met deze chocolademelk van Happy Chocolate was Udea vertegenwoordigd op de Novelty Stand.
Bonvita stond voor het eerst als productiebedrijf en niet alleen als merk op de Biofach. Erik van Luyn (links op de foto): "Door hier als Organic Chocolate Factory te staan leggen we meer de nadruk op de productiekant en is het veel duidelijker wat we kunnen doen op het gebied van private label." Naast Erik staan Vere en Bart Spoorenberg.
Dit zijn slechts een paar van de mogelijkheden bij de Organic Chocolate Factory.
Bunge Loders Croklaan debuteerde tijdens de zomereditie op de Biofach en was er ook nu weer bij. Tim Olsthoorn, Julia Prusakova, Mitchell Pengel, Erik van Straaten en Didi Loor. (en achter de bar staat Hang Kam Man). In de stand van de leverancier van plantaardige oliën, vetten en lecithines voor de voedingsindustrie viel veel te proeven en te zien, zodat (potentiële) klanten een goed beeld konden krijgen van wat Bunge kan betekenen als het gaat om oplossingen op het gebied van oliën en vetten.
Op dit scherm konden bezoekers meer informatie verkrijgen over Bunge en de activiteiten van het bedrijf.
Bij Bio4Pack waren meer dan genoeg gesprekspartners voor beursbezoekers met interesse in duurzame verpakkingsoplossingen.
Myrthe Bijl en Edwin Crombags bij Weerribben Zuivel. "Bedrijven die langskomen hebben heel gerichte vragen. We hebben voor het eerst onze Duitse agent bij ons op de stand, daardoor kunnen we meteen schakelen", aldus Myrthe.
Feijo Blesgraaf (rechts) van Bio Brandcare met Christoph Kampschulte van EcoFinia (Vivani).
De kaasmakerij van Aurora kaas zit in het Duitse Kranenburg, maar het rijpingslokaal bevindt zich in het Nederlandse Ven-Zelderheide. Daarmee verdient de familiekaasmakerij toch een plekje in deze reportage. Op de foto: Manon ten Dam, Michiel Firing en Esther Halfmann. Links is Harry ten Dam in gesprek.
Aurora Kaas presenteerde de nieuwe lijn met Roodflora-kazen. Manon: De reacties zijn erg goed, daarom willen we ook met een schaap- en geitvariant testen."
Namens FZ Organic Food: Janet Nuijten en Bjorn Andringa. FZ liet op de beurs de producten van Trafo in de nieuwe uitstraling zien. En de nieuwe producten van Yakso: Groente krupuk, sea sauce, een vegan alternatief voor oyster sauce, hoisin sauce en gehakte knoflook in pot. Proeven kon men van seitan voor in de koeling.
Nieuwe Trafo-chips: truffel. "We zijn heel blij dat we deze bijzondere smaak hier kunnen presenteren", aldus Janet.
Bij DO IT Food Ingredients: Joren Groot, Joop Dekker, Victor Quilez en Jurgen Meijer.
DO IT presenteerde ook de nieuwe look van Amaizin op de beurs. En men kon proeven van de nieuwe producten Feijoada Beans & Taco Bean Mix. Deze zijn begin dit jaar geïntroduceerd.
Op de achterwand van de DO IT stand kreeg men ook al een voorproefje van het nieuwe design van La Bio Idea.
Namens Green Organics: Jan Groen, Ton Slootman, Lennert Krijthe, Perry Leemans, Ellen Walta, Edwin From en Willeke Koning.
Der Grüne Weg (of zoals we ze in Nederland kennen: De Groene Weg). Virgil van der Kroft, Teresa Knolt, Maartje Kuijper, Ron Lenferink, John Cornelissen en Allard Bakker. Allard: "We hebben vorige week de eerste Duitse varkens geslacht."
Bij De Smaakspecialist: Menno Snijders, Anneloes Hoorneman, Pieter Dirven en Lisa Bastiaansen.
Zij presenteerden onder meer nieuwe sparkling Ging'r en sparkling soda (beide in 4 verschillende varianten).
Michel Witmer en Slvia Toutziari van Normec Groen Agro Control kregen Natxo Deelvira van Galab Lab Espana op bezoek. Michel: "Mooi dat we in deze ruime stand weer met zijn allen samen kunnen staan." - hiermee doelt hij op het feit dat Green Organics, Dutch Soy, De Smaakspecialist, De Groene Weg en Flevosap in 1 stand stonden.
Wyno Vermeulen en Alex Poortinga vulden bij Flevosap de hele dag door bekertjes met de biodynamische OERsappen, ofwel URsaft in het Duits.
De nieuwste variant is OERsap Elstar Appel (rechtsonderin).
Uitgebreide groepsfoto bij de combi-stand van Green Organics, Dutch Soy, De Groene Weg, De Smaakspecialist, Normec Groen Agro Controle en Flevosap.
Bij Bastiaansen Bio Kaas: Kayleigh Smit, Marja Bastiaansen, Levi Melis, Jens Jelitta, Katja Jelitta-Grosse en Tina Conrad. Marja: "De Grande Rouge en de Chimichurri doen het heel goed hier."
Michel Jansen van de KleinsteSoepfabriek.
Peter Krijnsen, Claudine Vrooijink, Jordy Bakker, Marlin Wessels en Sven Maesland bij Brinkers Food, dat de nieuwe La Vida Vegan notenpasta's introduceerde (op de voorgrond). Deze notenpasta's hebben een notenaandeel van 85% (hazelnoot-, amandel- en een cashewnotenpasta).
Ook nieuw zijn deze chocopasta's 'mit weniger zucker'.
Tim Laarman en Patrick Spieker tussen de producten van MadeGood bij Riverside International.
De nieuwste MadeGood-producten: twee zacht gebakken haverrepen, genaamd MadeGood Mornings. "We krijgen erg positieve reacties na het proeven", aldus Tim.
de Traay presenteerde o.a. de nieuwe duurzame verpakkingen van Bee honest. De komende maanden gaan nog meer producten over op deze verpakking. Op de foto: Marloes Kort, Dennis van Teylingen en Lex Drost. Dennis: "En er is nog meer nieuws: Alnatura heeft bee honest opgenomen."
Bij Tradin Organic Agriculture: Tom Wiegmans, Loek Vesters, Yvonne Titarsole-Kresinger en de nieuwe CEO Bas van Driel, die op 1 september 2022 Gerard Versteegh opvolgde.
Carmen Gerritsen en Yvonne Titarsole-Kresinger van Tradin Organic Agriculture met Lenneke Pors-Schot van Biojournaal.
Rechts op de foto: Rafal Taciak, commercieel directeur van cacaoverwerkingsfabriek Crown of Holland.
Jetse Schokker (IDorganics) praat bij met oud-collega Rob van Santen (nu Tradin Organic Agriculture).
Namens Odin op verkenning: Merle Koomans van den Dries en Jacqueline de Kool.
Sascha de Lint bij MeoModo (van GreenAge en Greeny). "Ik krijg heel enthousiaste reacties op onze nicheproducgten waarmee we gerechten klaarmaken."
Met een klein deel van de producten van GreenAge maakte Sascha deze Fregola-salade (parelcouscous) in Marrokaanse stijl.
Rob van den Berg en René van de Locht van De Halm liepen Wilco Schets van imkerij de Traay tegen het lijf in hal 5.
Pieter Bas Alferink en Hans de Boer met de sauzen en dressings van BioBandits.
Menno Schmidt en Wim Leeuwenburg bij Rhumveld Winter en Konijn. Aan de tafel naast hen zitten collega's Eveline Tegelaar en Paul van Schijndel.
Op het vertrouwde plekje in hal 9 liet Horizon proeven van de zwarte tahin. Van links naar rechts: Jeroen Kramer, Ruben de Wit, Margareth Bos, Koen Bouwman en Alise Kramer.
Bij VacQPack hebben ze een andere machine ontwikkeld die het proces 5 keer versnelt. "Het kost onze klanten nu maar 3 tot 4 minuten per big bag", vertelt Mark Klopstra. Van links naar rechts: Eric van Gelderen, Kelvin Nam, Jay Shah, Mark Klopstra, Marta Mottin, Joren Nieuwenhuizen en Dennis van der Leeden.
Mart Kroon vertelde bij SanoRice dat er vergeleken met een half jaar geleden geen grote trendshifts hebben plaatsgevonden. "Savory foods is wel upcoming.
Gert-Jan de Groot bij EuroCompany (rechts).
Bij Berrico FoodCompany & Berryceuticals: Tasso Skerletidis, Renno van Dijk, Roy Oostweegel, Guillemette Bazzini en Carlo van Seeters. Nieuw bij Berrico zijn onder meer: dadelpoeder, dadelballetjes en dadelsnacks - evenals kokosvlokken, die gebruikt kunnen worden als knapperig glutenvrij ontbijtgraan. Berrico stond voor de 20ste keer op de BIOFACH.
Hal 3A.
Camiel Drenth met naast hem het door ProFound Advisers in Development georganiseerde Organic Africa Pavilion. Daarop presenteerden 15 Afrikaanse bedrijven hun producten. "Ze vinden het een hartstikke mooie kans om hier te staan."
ProFound organiseerde ook voor de tweede keer het Biotrade Asia Pavilion.
Overzicht van het paviljoen.
De Novelty Stand was ook weer in hal 3A te vinden, met verschillende Nederlandse inzendingen.
Constantin Graf Fugger-Babenhausen bij Global Organics.
Bij Spack: Patrick Voordijk en Tom Kooper. Rechts zit collega Niels van Hassel in gesprek.
In hal 1 kwamen we Klaas Hoving en Lotte Kerling van Horizon tegen.
Roelof Korstanje en Bart Wullems bij Nenco Food Group (waaronder de handelsmaatschappijen Trouw B.V., Dafco en De Molukken vallen). Bart: "Het is een tijdje wat stil geweest, maar mensen staan weer open voor nieuwe producten."
Simone Schellekens van Rosies Gluten Free.
Martha Jeuken en Solange Domaye brachten namens Symfonio een bezoek aan de beurs. Ze tonen een aantal producten van het nieuwe eigen merk Solange's African Cuisine.
Eerik Schipper en Ditta Fekete vertellen wat meer over de activiteiten van Control Union Certifications, dat wederom een stand deelde met TLR.
Conchita Kleveringa bij Control Union Certifications.
Eveline van Tuijl vertelt dat TLR International Laboratories onder meer druk is met pfas-analyses.
Mirjam Koek en Ninke Persson zijn blij met de enthousiast reacties op de nieuwe Leev-producten: Veggie Pops en Yes Peas!
De nieuwkomers op een rijtje.
Rohan Grover bij Nature Bio Foods. Dit Indiase bedrijf heeft een dochteronderneming op de Maasvlakte en exporteert daarvandaan producten die van tienduizenden boeren afkomstig zijn.
Adrian Kolb bij Haco, waaronder ook Ravensbergen food valt.
Nog een Nederlander gespot die niet op de Nederlandse exposantenlijst staat: Joris van Velzen met zijn merk Wostok.
Eind van de ochtend op dag 1 was het vrij druk in hal 6 bij het Deense paviljoen.
Nieske Jaspers en Marian Rustema tonen trots de Koekaas Weideflora van Hooidammer (bij kaasmakerij Henri Willig).
Hans Ruijs bij Lifefood. Nieuw is de Lifebar Lemon.
Weer een mooie taart van snoep bij The Organic Factory. Op de foto: Meeke Janssens, Fred van Tienen en Aart Broek.
Yvonne Wächtler van Petkus Selecta stond op het trefpunt waar men alles te weten kon komen over biologische zaden. Petkus Selecta is de business unit voor fijne zaden binnen de Petkus Group.
Danique de Boer en Jan Wolf bij Machandel, dat het assortiment van eigen merk Gutnuss uitgebreid met een witte cashewpasta, een zwarte sesampasta en drie soorten pindakaas. Danique: "We zijn heel blij met deze nieuwe plek in hal 7. We hebben bewust foto's van onze fabriek toegevoegd om te laten zien dat wij een productiebedrijf zijn."
Deze nieuwe merken van Machandel komen er aan: Biolan en Friesenhof.
Nutrilab werd vertegenwoordigd door Pieter Vos en André Pullen. Pieter vertelt namens de Biofach-debutant: "We doen in biologisch vooral veel onderzoek naar de contaminanten in voeding."
Nog een debutant: Nedstar - specialist in organische alcohol. In de stand: Marit van Lomwel.
Ook Burg Group stond voor het eerst op de beurs in Neurenberg. Sam Sonke en Sebastiaan Besems vertelden dat het bedrijf al 75 jaar bestaat en wereldwijd een grote speler in natuurazijn is. Ook produceert het bedrijf vruchtenlimonadesiroop.
Ook nieuw op de beurs: Origin & Amsterdam. Rechts aan de tafel zijn Arjen Leijener en Dirk Terwel in gesprek met Gerard Versteegh van Tradin. Links zit collega Michel Beekwilder.
Asianuts stond ook voor de eerste keer als exposant op de Biofach. Gilad Izhaky en Gil Berholz. "We handelen onder meer in medjoul dadels, we spelen in op de groeiende vraag naar biologisch", aldus Gil.
In hal 7 stonden dit keer vier Nederlandse bedrijven.
Op bezoek namens De Halm: Anne van Grinsven en Danique van der Leest.
Jan en Pieter Heesterbeek van De Katjang waren als vanouds in hal 7 te vinden.
Bij Ecobulbs 't Keerpunt: Annelies Timmermans met haar zoon Koen, waarmee ze onlangs een maatschap is aangegaan.
Namens Heerlijkheid Mariënwaerdt waren Otto van Verschuer en Maddy van Wijk van de partij.
Klaar voor dag 2.
De entree bij ingang Mitte.
Yvo Kouwenhoven en Jasper Brinks bezochten de beurs namens Agrifirm.
Een blik van bovenaf in hal 3C van het beurscomplex, waar de Vivaness gehouden werd.
Joshua en Ainu van den Hurk presenteerden bij The Bamboovement de duurzame scheermesjes die voor 99% plastic vrij zijn (links en geheel rechts op de foto). Volgens hen 's werelds meest natuurlijke scheermes. Tussen hen in staan Frank Koch en Jonathan Berhani. Jonathan is van Happy Tabs, dat plasticvrij poetsen met tabletten mogelijk maakt.
Het natuurlijke scheermes van Bamboovement.
Een mooie toren Happy Tabs. Jonathan: "We hebben al heel interessante contacten opgedaan, ook vanuit Nederland. Bijzonder om die partijen juist hier te treffen. Dan reis je ieder 10 uur hierheen om heel blij van elkaar te worden."
Rosa Kleve namens Van Toen Remedies. Zij heeft deze lijn ontwikkeld aan de hand van recepturen uit een oude encyclopedie (uit 1952).
De producten van dichtbij.
In het zonnetje in de Vivaness-hal (3C): Seepje (Soaply in Duitsland). Seepje is onlangs een samenwerking aangegaan met Eco Group. Dit bedrijf neemt de activiteiten van Seepje in Duitsland en Oostenrijk over. Op de foto: Anisa van der Hoek, Milou Kruijsdijk, Daniël Beenink en Stephan Lutkeholzik. Milou: "Eco Group staat hier om het hoekje, daardoor kunnen we geïnteresseerde partijen meteen doorverwijzen."
Rob van der Leegte met zijn dochter Carlijn bij Skoon Cosmetics. Hij presenteerde een nieuw product, dit bleef een verrassing tot aan de beurs. Het gaat om SPF 30 sundefense facecream.
Rob: "Onze SPF 30 sundefense facecream was net op tijd klaar, we hebben de afgelopen week de eerste batch geproduceerd."
Rosa de Jong vertelde bij Yoni meer over de nieuwste aanwinst: menstruatieondergoed, gemaakt van biologisch katoen. "Dit is echt een uitkomst voor vrouwen." De tampons zijn vanaf nu in een cellulose wikkel verpakt.
Miron Violetglass deelde de stand met Glasmeister. Magdalena Miotk, Mark Cremer en Marijn van der Linden poseren voor de camera van Biojournaal. Steffen geeft aan dat de merken elkaar mooi aanvullen.
Karlijn Vlasblom presenteerde met trots de natuurlijke make-uplijn voor kinderen bij TOOT Cosmetics. Het is natuurlijk, vegan en cruelty free.
Karlijn: "Het merk is op kinderen gericht, maar niet kinderachtig."
Roy Jongens en Francisco Müller introduceerden bij Frenchtop een aantal nieuwe producten. Roy: "We hebben bio astaxanthine toegevoegd aan ons aanbod. Ook Relax is nieuw. Er is veel vraag naar biologische vitamines en mineralen. Het is nog niet heel druk op de beurs, maar de kwaliteit van de bezoekers is goed."
De nieuwe producten van dichtbij.
Piet Niesten en Ate Gerritsen bij We Love The Planet.
Nieuw is deze Golden Edition deo stick.
Natural Cosmetics Holland stond bij We Love The Planet in de stand. Zij produceren onder meer allerlei varianten natuurlijke deodorants. Op de foto: Marjolein van den Berg en Hanna Middeljans.
Mooie lichtval in de Vivaness-hal.
Zoals altijd stonden in hal 5 de meeste Nederlanders.
René Heusschen van Stichting EKO-keurmerk mocht ook niet ontbreken.
Van links naar rechts bij BioCore: Otto Poiesz, Jan-Willem Baas, Ted Swinkels, Max Baas, Marina Peschanenko, Branka Fisic, Arnoud Weehuizen, Marco Molier en Jordi Masbernat. Marco: "BioCore is hard aan het groeien en we gaan wat meer in humane consumptie investeren."
Arnoud Francken toont de nieuwe biologische Sweet Potato Chips van John Altman, in de varianten Sea Salt en Smoked Paprika. "Iedereen is enthousiast over de nieuwe smaken. Crisp neemt ze op in het assortiment."
Sander Koutstaal bij Amalthea, Wonders of milk. Zij stonden er voor het eerst. "Wij produceren biologische geitenkaas en koekaas en hebben een eigen coöperatie. Ook hebben we melkconcentraat."
Michael Fase bij Odenwald Organic Bakery.
Uiteraard waren in de combistand van Odenwald ook de biertjes van brouwerij De Leckere te vinden.
Bij Royal Ingredients Group: Remco Homan en Corné van Hekken. Remco: "Doordat de 'goudzoekers' er niet tussen zitten, hebben we fijn de tijd voor goede gesprekken."
Willem de Kanter introduceerde bij The Impulse Factory twee nieuwe producten van O'nest: Lentil Flips - Italian Herbs en Pea Flips met de smaak Salt & Pepper. "De reacties zijn heel goed!" Op bezoek bij Willem is Stef Sanders, van SOL Natural (Spanje).
Kaashandel Remijn was na het Biofach-debuut afgelopen zomer weer van de partij. Kaasliefhebbers konden terecht bij Menno van der Veen en Peter Verweij voor meer informatie. Menno: "We hebben zeker al goede gesprekken gevoerd, onder meer met geïnteresseerde partijen uit Oost-Europa."
Deze Bio Rosa Gallica deed het natuurlijk goed met Valentijn (de eerste beursdag).
Burak Bardakci van Bata Food. Dit bedrijf handelt in gedroogd fruit en noten uit Turkije en heeft een vestiging in Rotterdam. "We hebben nu ook een kantoor in New Jersey."
Bij Health Ingredients Trading: Ray Lesterhuis en Koen van den Bos.
Op verkenning in hal 5: Nieske Jaspers en Febijan van Veen van Kaasmakerij Henri Willig.
Margot Verhaagen en Wouter Nolen debuteerden met Searoop op de Biofach. De biologische Zeeuwse limonadesiroop is er nu ook in flesjes van 250 milliliter.
Margot geeft aan dat er nog meer introducties aanstaande zijn, zo komen er onder meer blikjes met kant-en-klare Searoop (Searoop Soda).
Janine Korte, Frank Hofs en Julia Schols bij Chocolatemakers.
Janine: "Deze nieuwe paasreep bevat 'toasted milk', dat is geroosterd melkpoeder. Deze productiewijze brengt de smaak extra naar boven."
Jacqueline Poppe van Beech Business Promotions gaf alle Nederlandse exposanten een plekje op de beurs.
In de stand van Z-company: Roger Weijters, Mitchell van Dongen en Flip Estourgie. Mitchell: "Z-company is de enige hennepzaadfabriek in Nederland, we zijn sterk in plantaardige proteïne."
Vantage Netherlands stond voor het eerst op de beurs. Op de foto: Nishant Sharma.
Organic Flavour Company werd vertegenwoordigd door Edwin van Dieren en Corné Blok. Corné: "We hebben goede contacten kunnen leggen en een goed gevoel over het verloop van de beurs tot nu toe. Wij specialiseren ons steeds meer in seasonings, vooral voor de industrie."
Juan Carro met de Active Quinoa-producten van Naturalcos. Nieuw is de zogenaamde 'Active Meal', een maaltijdvervanger.
'Thumbs up' bij Bio-Center ZANN met Arnie van Eijck en Geoffrey Harreman. Geoffrey: "We zijn heel blij dat we hier weer zijn. De verhuizing naar hal 5 bevalt ons prima."
Wilfried Lucassen en Tom van Vergert vertelden meer over de modified atmosphere technology bij Masterpack Group.
Pepijn van der Plas en Tessa Yntema met de sprouts van Van der Plas Sprouts.
Pepijn: "We hebben nu ook prei en broccoli in biologisch."
Bij G. Kramer & Zonen kon men proeven van tosti met biologische kimchi. Met: Bram Wagenaar, Gerrie Groot, Isa Zuurbier en Dirk Kramer.
Drie kleurrijke varianten zuurkool en rechts de kimchi.
Voor alle informatie over Teff: Millet's Place. Op de foto: Feije Dijksterhuis, Anne Hulst en Ruud van Klaveren. Anne: "Qua samenstelling onderscheidt Teff zich echt van andere granen."
Teff kan voor allerlei producten gebruikt worden, waaronder muesli, cornflakes en pasta.
Daniël Strauss en Raymond Pauwels bij Strauss Juices and Commodities. Raymond: "De biologische tak van Strauss is in Nederland gevestigd."
Hier is dat duidelijk te zien.
Bij Maya Gold Trading: Frank Berjonnelle. "We hebben onder meer agave, kokos, coating powders en supplementen in ons aanbod." Sinds de zomereditie zijn er geen nieuwe producten meer gepresenteerd. Toen kwamen ze met ashwagandha, guarana en maca.
Ook Ariza was er weer bij. Met: Nicole Brierley, Ellen de Kimpe, Fransje de Kimpe, Marieke van Wijk, Ruud van Gemert en Ari de Kimpe.
Nieuw van Ariza: Casia - Taste of the Provence & Naga - The Oriental Breeze.
Fransje de Kimpe in gesprek met bezoeker Volkert Engelsman (Eosta).
Aalt van de Kraats maakte bij Greenfood International van de gelegenheid gebruik om met allerlei klanten en leveranciers in gesprek te gaan.
Hanneke Alofs van Boogaard International op bezoek bij Green Organics.
Lourdes Vignola in gesprek bij NHsuperfoods.
Peter van der Ven en Marcel van Ringelesteijn stonden met Fumico Bio & QPS Services voor het eerst op de beurs in Neurenberg. In de nieuwe behandellocatie in de Botlek zijn hittebehandelingen en laagzuurstofbehandelingen mogelijk die ook toepasbaar zijn binnen de biologische sector.
Nog een debutant in hal 5: Ruby Trading. Joeri Valckenier von Geusau en Kamal Zabidat vertellen dat ze inmiddels projecten opgezet hebben in Tanzania, Burkina Faso, Uganda en Colombia. "We willen graag lokaal nog meer impact maken door onze volledig transparante projecten verder uit te bouwen", vertelt Joeri. Ook ontwikkelen ze een alternatief voor traditionele AMF (Anhdrous Milk Fat).
Joris van Heumen bij avocadoverwerkingsspecialist Salud Food Group.
Het nieuwe merk van Salud Food Group.
Bij Dutch Cranberry Group: Gor Khorenyan (rechts) in gesprek met Mark van den Hoogeband (van YellowApple Recruitment).
Nieuwkomer bij Dutch Cranberry Group: Gember-kurkuma (premium drink).
Edwin Willemsen en Erwin Salamon bij vQm Packaging. Links is collega René Luijten in gesprek. Edwin: "Het bevalt ons weer prima, het is altijd goed om hier te staan."
Op een rij bij Naturz Organics: Bram van Gestel, Esmee Smits, Audry van de Wassenberg en Eline van der Laak. Eline: "Het is lekker druk, maar we hebben prima de tijd om goede gesprekken te voeren."
Frank Dekker bij Pure Goat Company, dat in steeds meer landen verkrijgbaar is, waaronder het Midden-Oosten.
Het merk breidt het portfolio uit met verpakkingen van 400 gram voor de zuigelingenvoeding nummer 1.
Future Food Group liet proeven van het nieuwe product van The Veggie Lovers: Rul gehakt. Vorig jaar heeft het merk een upgrade ondergaan en is The Veggie Lovers volledig overgestapt op een biologische receptuur. Op de foto: Maikel Geluk, Tanya Mineur, Hansie Conradie en Ishmerai Gill. Maikel: "We hebben ook meer ingezet op vegan."
Nog meer Nederlandse beursbezoekers: Bert en Jordy Versteeg van RealFlavors.
Mark Eversteijn en Willem-Jan Oudehinken bij Treur Kaas dat het exportlabel Daniel's Selection toonde op de beurs. Willem-Jan: "De contacten tijdens deze beurs zijn minder vluchtig, overall hebben we een goede indruk."
Boudewijn van der Kroft (TerraSana) met Ronald van Marlen (rechts) van NANA Bio.
Ronalds dochter Josefien was ook aanwezig in de stand. Ronald gaf tussendoor ook een lezing over regeneratieve landbouw, waar veel belangstelling voor was.
Maarten Vrensen (De Bolster) en Willem van Wijk.
Kees van Zelderen en Pieter Helfferich.
Arjan Wit, Dennis Minnaard en Hélène van der Wal bij De Vrij Group. Onder meer gespecialiseerd in CO2 behandeling van product in containers. De Vrij Groep kan ook producten steriliseren in een allergenenvrije omgeving. Deze behandelmethode is geschikt voor diverse ingrediënten, waaronder biologische grondstoffen.
Bij Nutland: Peter Slooten, Ton Geluk, Walter Suijker, Rody van der Horst en Rutger van de Pol.
Pieter van der Steen en Dominique van Zon vertegenwoordigde Max's Organic Mints. Pieter: "De kwantiteit van de bezoekers is tot nu toe niet heel oké, de kwaliteit wel. We hebben al veel goede contacten gelegd, dat is natuurlijk het belangrijkst."
Het afgelopen jaar introduceerde Max's deze composteerbare pocket packs, als instapmodel.
Tom Hersbach bij Planting Naturals (rechts).
Oeble Kempenaar bij High Quality Organics.
Annemarie Kruize (De Bolster) en Bram Weijland (Bejo Zaden).
Borrelen bij Bunge Loders Croklaan aan het eind van beursdag 2.
Tijd voor een hapje en een drankje in de Udea-stand. Kim Huppertz en Ton Severrien (GreenSprout) met Pieterjan Kok (Good Foods) en Jan Wolf (Machandel).
Hans Ruijs (Lifefood), Anne van Woudenberg (Udea) en Tjebbe van Meeteren (Farm Brothers).
Een zonnige start van beursdag 3.
Tussen de Biofach- en Vivaness-letters: Mieke Hendriks en Demi Huijbers van Puur Mieke.
Inge Lok vertelt bij debutant Grounded International dat het doel van het bedrijf is om te zorgen dat regeneratieve landbouw loont voor de boeren in Afrika. Grounded helpt helpt Afrikaanse boeren de overstap naar regeneratieve landbouw te maken. "De gesprekken die we voeren zijn echt van hoge kwaliteit, daar zijn we dus zeer tevreden over."
Jan Wiggelink-Huijsen, Yara Carreño en Tjerk Janse bij Nuts2, dat de vers geoogste noten lokaal verwerkt en fabrieken heeft in Burkina Faso en Benin. Tjerk: "We verzetten echt pionierswerk in Burkina Faso, door de oogst van de boeren rechtstreeks te verwerken. We maken winst om de mensen daar te helpen."
Richard van Helden van het Vietnamese bedrijf Organics More. Het bedrijf handelt in bio-cashewnoten en -specerijen en heeft een fabriek in Heelsum.
Rudi Korpershoek toonde zich bij Korpershoek tevreden over de bezoekers die hij in de stand mocht verwelkomen. "De mensen die we willen zien, zijn er."
Yolanthe van de Weg en Arjan Klapwijk van Bio4Life.
Edwin Habing (rechts) bij ED Organics (met een medewerker van Koopmans Meel). Links op de achtergrond is collega Michiel de Munnik in gesprek.
Verobio - Verbruggen Juice Trading stond ook weer op de Biofach.