Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Misleiding met duurzame claims veelvoorkomend in supermarkt"

In de supermarkt worden consumenten regelmatig misleid door misleidende duurzaamheidsclaims. "Veel bedrijven hebben de neiging nogal absolute uitspraken te doen, of ze komen met vage, niet onderbouwde duurzaamheidsclaims, zoals 'CO₂-neutraal' of 'groen'.", laat Edwin van Houten, directeur Consumenten bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM), weten bij EenVandaag.

Volgens onderzoek van de Europese Commissie is 42% van deze groene claims misleidend, en in 59% ontbreekt overtuigend bewijs. Greenwashing ondermijnt volgens de ACM eerlijke concurrentie en benadeelt producenten die daadwerkelijk investeren in duurzame landbouw en productie.

Lees hier het hele bericht.