Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Overheidscampagne biologisch goed ontvangen, maar slecht opgemerkt"

De overheidscampagne in 2024 om biologisch voedsel te promoten was gedeeltelijk succesvol. Consumenten waardeerden de campagne, vooral wat betreft de voordelen van biologisch voedsel en het biologische keurmerk. Er was een stijging in de frequentie van biologische aankopen en de intentie om dit vaker te doen, schrijft Nieuwe Oogst naar aanleiding van onderzoek van DVJ Insights.

Echter, de campagne werd slecht opgemerkt, waardoor het onwaarschijnlijk is dat alle positieve ontwikkelingen volledig aan de campagne te wijten zijn. De resultaten zijn waarschijnlijk ook het gevolg van bredere inspanningen, waaronder de ondersteuning van supermarkten zoals Plus, Lidl, Albert Heijn en Jumbo, die ook biologische groeidoelstellingen hebben gesteld. Lees hier meer.

Lees hier alle bevindingen van DVJ Insights in de publicatie 'Campagne-effectonderzoek Biologisch voedsel'.