Tholen - Even opletten in hal 5 op de Biofach: de stand van DO IT Organic is dit keer 'in spiegelbeeld' ingericht. Aan de rechterkant van de stand ligt de focus op de food ingredients en op links kan men terecht voor meer informatie over de merken, waarbij het vernieuwde merk La Bio Idea breed onder de aandacht wordt gebracht.
Webshop is een succes
Centraal in de stand ligt de aandacht op de webshop, die sinds een half jaar online is. Jurgen Meijer, Sales Manager Food Ingredients vertelt daarover: "De webshop draait als een tierelier. Klanten kunnen een account aanmaken en onder meer voorraden, prijzen, analyses en afspraken inzien. Hiermee hebben we een heel interactieve connectie met klanten gelegd. Op twee demoschermen laten we in de stand aan bezoekers zien hoe de webshop werkt. Men kan ook direct een eerste order plaatsen. Dit wordt echt een eyecatcher. De webshop loopt boven verwachting goed en hierdoor komen ook zeker nieuwe klanten binnen."
Fairness en cacao
Ook is dus besloten om de stand dit keer om te draaien. "Food ingredients staat nu rechts in de stand. Dit jaar geven we extra aandacht aan onze cacaoproducten. Dit project past heel goed bij één van de vier fundamentele principes van biologische landbouw waar DO IT Organic actief mee naar buiten treedt, 'fairness'. Fairness gaan we onder andere koppelen aan de cacaoproducten die we in de Dominicaanse Republiek sourcen. Het afgelopen jaar was dit een groot succesverhaal en hier willen we verder op bouwen op basis van onze eerlijke relatie met deze cacaoboeren." De andere drie waarden zijn Zorg (Care), Gezondheid (Health) en Ecologie (Ecology). Over de laatstgenoemde is het afgelopen jaar veel gecommuniceerd. "Dit was een groot succes rondom alle biodiversiteitsverhalen."
Hoe krijgt DO IT Organic dit voor elkaar, gezien de lastige situatie op de cacaomarkt? Jurgen daarover: "Wij zeggen altijd maar: als anderen het moeilijk hebben, dan lossen wij de problemen op. Dit doen we door te zoeken naar slimme oplossingen en dat heeft ons het afgelopen jaar veel succes gebracht. We hebben heel veel nieuwe klanten in de food ingredients mogen verwelkomen, met name veel chocoladeverwerkende bedrijven in heel Europa. We hebben ook een nieuwe supply chain voor cacaonibs op weten te zetten."
De nieuwe inrichting is niet het enige nieuwtje. Koen Swart houdt namelijk dinsdag om 15:00 uur een presenatie op de stand. "Hij is onze categorymanager voor onder andere cacao. Hij vertelt live op de stand wat wij kunnen op het gebied van cacao en wat onze mogelijkheden zijn. Daarin komt ook het Fairness-principe aan bod. Het is voor het eerst dat we in Q&A-vorm interactief met de klanten in gesprek gaan op de stand."
Spotlight op La Bio Idea
Aan de linkerzijde staat het spotlight op de merken. Consumer Brands Manager Erika Vermijs licht alvast een tipje van de sluier op: "Het redesign van La Bio Idea stroomt nu in in de winkels. Daarom laten we de hele nieuwe look en feel op de stand zien. Het hele decor staat in het teken van de nieuwe, eigentijdse La Bio Idea stijl."
Ook tonen ze verschillende nieuwe producten: "We presenteren caponata uit Sicilië. Een smakelijke aubergine stoofschotel met kappertjes en olijven. Dit is bijvoorbeeld heel lekker met burrata als voorgerecht." Caponata wordt op Sicilië zowel koud als lauwwarm gegeten als antipasti of bijgerecht. Daarnaast komen ze met een High Density Balsamico di Modena IGP. Een verfijnde, licht-stroperige balsamicoazijn (1,30 densiteit), gerijpt op houten vaten. Perfect als finishing touch over salades of een caprese. "Ook hebben we prachtige nieuwe semi-integrale pasta's in speciale vormen, zoals hele grote schelpen. Naast een heerlijke smaak, heb je hiermee een waanzinnige presentatie op je bord."
DO IT Organic is op de Biofach te vinden in hal 5, stand 5-112.
Klik hier om in te schrijven voor 'Cocoa Insights: Market Update & Trends'.
Voor meer informatie:
Noah Timp
DO IT Organic
Hermesweg 7
3771 ND Barneveld
06 30445835
communication@organic.nl
www.doitorganic.com