Het Nederlandse duurzame ondergoedmerk Undiemeister zet een grote stap in haar missie om de modewereld te verduurzamen. Dankzij een succesvolle crowdfundingcampagne op crowdfundplatform CrowdAboutNow is de uitbreiding naar Duitsland een feit. De campagne, waarmee tussen de €250.000 en €500.000 wordt opgehaald, stelt Undiemeister in staat om de Duitse markt te betreden en hun unieke, milieuvriendelijke ondergoed toegankelijk te maken voor een nog groter publiek. Tot nu toe is 313.269 euro opgehaald met steun van 163 investeerders.
Een grensverleggende missie
Undiemeister staat voor een combinatie van premium kwaliteit en duurzame productie. Het merk maakt gebruik van innovatieve en milieuvriendelijke materialen zoals Mellowood® – een zijdezachte stof afkomstig van duurzame houtvezels – en biologisch katoen. Hiermee biedt Undiemeister niet alleen comfortabele basics, maar draagt het ook bij aan het verminderen van de impact van de mode-industrie op het milieu. Het bedrijf startte in 2019 na een succesvolle crowdfunding bij CrowdAboutNow. Sindsdien heeft het bedrijf gestaag aan marktaandeel gewonnen en is het bedrijf nu klaar voor internationale groei.
De uitbreiding naar Duitsland is een logische volgende stap, legt oprichter Rik Vegter uit: "Het is ons doel om Europa te veroveren met Undiemeister. Duitsland is het grootste land van Europa en daarom lijkt het ons een goede plek om onze uitbreiding te beginnen." Achter de schermen wordt al twee jaar getest met marketing en verkoop bij onze oosterburen. De resultaten hiervan vormen de basis van de groeiplannen.
De kracht van crowdfunding
De campagne op CrowdAboutNow verloopt voorspoedig: het doelbedrag van minimaal €250.000 is binnen een week bereikt met steun van 163investeerders. Met dit bedrag kan Undiemeister een stevige basis leggen voor de lancering in Duitsland. Dit betekent dat er ruimte is om advertentieruimte in te kopen en om het assortiment uit te breiden. Bij het maximale bedrag van €500.000 wordt de Duitse uitbreiding verder versterkt met extra marketing en nog verdere uitbreiding van het assortiment.
"De steun die we tot nu toe hebben ontvangen, is hartverwarmend", vertelt Vegter. "Het laat zien dat mensen onze missie delen. Met deze crowdfundingcampagne bouwen we niet alleen aan onze eigen groei, maar aan een duurzamere toekomst voor de mode-industrie."
Wat krijgen investeerders ervoor terug?
Met nog 31 dagen te gaan is oprichter Rik Vegter hoopvol over het behalen van het maximale doelbedrag van €500.000. Vegter merkt bij de investeerders verschillende redenen om mee te doen. Een groep van de investeerders voelt dat dit hét moment is om Undiemeister te helpen bij de internationale groei van een Nederlands duurzaam merk. Ook zijn er investeerders die meededen met de eerste crowdfunding in 2019, hun investering inclusief rente hebben terugontvangen en nu vol vertrouwen nog eens investeren. De laatste groep zijn trouwe klanten en fans van Undiemeister, die het merk steunen in de groei.
Investeerders ontvangen 5% rente op hun investering (elk kwartaal uitbetaald) en krijgen exclusieve voordelen, zoals speciale kortingen op de collecties. "Onze stap naar Duitsland is nog maar het begin", benadrukt Vegter. "We willen laten zien dat duurzame mode niet alleen noodzakelijk, maar ook schaalbaar is. Met de steun van onze investeerders kunnen we een echte impact maken, nu ook buiten Nederland."
Voor meer informatie: www.undiemeister.com