Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

2025: tijd voor een nieuwe communicatiestrategie bij BioForum

BioForum ondersteunt de biosector op verschillende manieren: technisch advies, marktonderzoek, netwerkvorming, belangenbehartiging en communicatie. Vanaf 2025 gaan ze de communicatiestrategie veranderen.

Foto: BioForum

Het nieuwe vijfjarenplan (2024-2029) gaf BioForum de ruimte voor reflectie. In het verleden ontving de organisatie middelen van de Vlaamse overheid om over de meerwaarde van biologische landbouw en voeding te communiceren richting consumenten. Dat deden ze jarenlang met de slogan 'Bio Mijn Natuur'.

Sinds 2018 zijn de financiƫle middelen voor de consumentencommunicatie van 'Bio Mijn Natuur' echter beperkt en intussen is het medialandschap sterk veranderd. Er moet rekening gehouden worden met algoritmes, SEO's, clickbait. De online concurrentie zit niet stil. Dankzij de Europese campagne 'De mooiste boodschap is bio' konden ze inzetten op onlineadvertenties, maar ook daar bleef de impact beperkt. De kanalen bereikten vooral de bioconsument en minder het nieuwe publiek. Dat, samen met het feit dat VLAM ook aan publiekscommunicatie voor bio doet onder de noemer 'Alles over bio', deed de organisatie beslissen dat het tijd is een andere weg in te slaan met BioForum.

Klik hier welke veranderingen die er plaats gaan vinden

Voor meer informatie:
Lieve Vercauteren
BioForum
Tel.: 0472 45 00 46
[email protected]
www.bioforum.be

Publicatiedatum: