Om als ondernemer de boodschap van biologisch over te brengen op de consument, is effectieve communicatie van groot belang. Deze boodschap deelt men als winkel via al de communicatiekanalen. Maar welke claims mag je wettelijk gezien maken over producten? Wat mag je al dan niet vermelden op je etiketten? In een nieuwe publicatie lijst van BioForum gaan ze in op welke wettelijke claims biologische bedrijven of verkooppunten op hun bioproducten mogen zetten.
Deze nieuwe publicatie gaat vooral in op wat men wettelijk gezien op producten of communicatie over producten mag beweren. Er zijn namelijk veel aspecten om rekening mee te houden: wetgeving rondom productclaims, de biologische wetgeving, context en bewijslast, zo meldt BioForum. "Daarnaast geven we enkele cruciale aandachtspunten en tips, en presenteren we enkele praktijkvoorbeelden van claims die je kunnen helpen."
Dat betekent niet dat men de ruimere voordelen van biologische landbouw en voeding niet mag benoemen in de eigen communicatiekanalen. "De publicatie 'Bio kan de wereld redden' kan men ook helpen om die voordelen wetenschappelijk te onderbouwen."
Lees hier de publicatie 'Wat kan je over bio vertellen?'
Voor meer informatie:
BioForum
+31 (0)3 286 92 78
[email protected]
www.bioforum.be