KoRo heeft woensdag 20 november de succesvolle afronding aangekondigd van haar over-ingeschreven €35 miljoen Serie C financieringsronde. De ronde werd geleid door het in New York gevestigde Coefficient Capital, bekend om haar vroege investeringen in succesvolle voedingsmerken zoals Oatly, Just Spices en Magic Spoon, en met sterke deelname van onder andere bestaande investeerders Five Seasons Ventures, HV Capital, Partech, Haub Legacy en SevenVentures. De financiering stelt KoRo in staat om zijn winstgevende groeistrategie verder te versnellen, zijn productinnovatie verder te verbeteren en zijn sterke Europese aanwezigheid uit te breiden, met name in Frankrijk, Italië en de Benelux.
Het managementteam van KoRo met nieuw lid van de adviesraad Toni Petersson. Van links naar rechts KoRo-oprichter Constantinos Calios, CEO Florian Schwenkert, lid van de adviesraad Toni Petersson en CFO Daniel Kundt
Onlangs werd KoRo door de Duitse reclamegroep Jung von Matt en marktonderzoeker Appinio erkend als het sterkste start-up merk in Duitsland. KoRo is uitgegroeid tot een Europese leider in de snacking categorie, met een merk dat sterk is aangeslagen bij de consument. Daarnaast heeft het bedrijf in 2024 het B-Corp™ certificaat behaald, waarmee het lid is geworden van een wereldwijde gemeenschap van bedrijven die voldoen aan hoge normen op het gebied van sociale en milieu-impact. Bovendien is Toni Petersson, ex-CEO van Oatly, onlangs toegetreden tot de adviesraad. "KoRo's omnichannel model is een van de meest indrukwekkende die ik in de sector heb gezien. Door online en offline ervaringen naadloos met elkaar te verbinden, creëren ze een krachtig 'flywheel effect' dat merkzichtbaarheid, klantbetrokkenheid en groei op de lange termijn stimuleert. Deze unieke aanpak is de sleutel tot het succes van KoRo en haar vermogen om consumenten te bereiken waar ze zijn, en ik ben enthousiast om hier deel van uit te maken", aldus Toni.
De belangstelling voor de laatste financieringsronde onderstreept de sterke prestaties van KoRo: een groei van 50% op jaarbasis, terwijl het bedrijf break-even draait, met listings in meer dan 13.000 verkooppunten in grote Europese ketens zoals Edeka en Rewe. Sinds afgelopen zomer is het merk ook verkrijgbaar bij de Nederlandse marktleider, Albert Heijn. Ondanks de moeilijke financiële omstandigheden voor tech gebaseerde consumentenbedrijven was de ronde overtekend, wat het vertrouwen van investeerders in het bedrijfsmodel en groeipotentieel van KoRo onderstreept en het vermogen van het bedrijf om middelen effectief te gebruiken en uitzonderlijke resultaten te leveren.
Met het nieuwe kapitaal wil KoRo uitgroeien tot het nummer één merk in elk Duits huishouden, terwijl de internationale expansie wordt voortgezet. Een belangrijke focus zal liggen op verdere uitbreiding in Frankrijk, Italië en de Benelux, waar het bedrijf een aanzienlijk groeipotentieel ziet op basis van de huidige verkoopcijfers. Dit jaar versterkte KoRo zijn aanwezigheid in deze markten door een brede opname bij Albert Heijn en door het aan boord halen van de gouden medaille winnende Olympische atleet Teddy Riner als merkambassadeur in Frankrijk. Door gebruik te maken van zijn omnichannel-aanwezigheid zal KoRo zijn activiteiten in deze regio's uitbreiden, innovatieve snacks op de markt blijven brengen en de klantervaringen en distributienetwerken verbeteren.
Florian Schwenkert, CEO van KoRo: "We zijn erg blij om Coefficient Capital aan boord te hebben en we zijn ook onze bestaande investeerders dankbaar dat ze in ons blijven geloven, in het ondersteunen van onze missie om een revolutie teweeg te brengen in de snackindustrie en het voortouw te nemen in innovatieve en transparante voedingskeuzes. Mede dankzij het uitstekende werk van ons team zijn we goed op weg om een echt Europees omnichannel Love Brand op te bouwen. Er zijn al veel spannende projecten en samenwerkingen gepland voor 2025 - er staat KoRo nog veel meer te wachten!"
Arpon Ray, Partner bij Coefficient Capital: "We zijn verheugd om met KoRo samen te werken in deze cruciale fase van hun ontwikkeling. Het bedrijf onderscheidt zich door zijn sterke groei, toewijding aan duurzaamheid, digitale model en innovatieve benadering van snacken. KoRo onderscheidt zich als een echt gedifferentieerd platform en heeft volgens ons de potentie om wereldwijd marktleider te worden op het gebied van gezonde snacks. We zijn verheugd dat we hun verdere uitbreiding naar nieuwe markten kunnen ondersteunen."