Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eco-Logisch stelt haar klanten op de proef tijdens Black vs Green Friday

Kiezen klanten voor eigen korting of voor de natuur?

Dit jaar biedt Eco-Logisch, de duurzame webwinkel voor wonen en leven, een bijzondere twist aan het jaarlijkse winkelhoogtepunt op Black Friday. Met de campagne 'Black vs Green Friday' richt Eco-Logisch de aandacht niet alleen op duurzaamheid of knallende kortingen, maar stelt het haar klanten op de proef; hoe groen zijn ze nu eigenlijk echt?

Het doel van de campagne is klanten uit te dagen: ga je voor een Black Friday en kies je voor
korting voor jezelf of ga je voor een Green Friday en doneer je het kortingsbedrag aan de
Bijenstichting?

"Deze actie draait om meer dan kortingen", legt Lara Knuwer, marketingmanager van Eco-Logisch, uit. "We willen onze klanten uitdagen door ze een dilemma voor te leggen, juist tijdens een periode die vaak vooral op consumptie gericht is. Natuurlijk bieden we onze klanten graag extra korting om te verduurzamen, maar we zijn ook heel benieuwd of onze klanten extra bij willen dragen aan een duurzamere wereld. De resultaten worden live bijgehouden op onze homepage van vrijdag 22 november tot en met vrijdag 6 december 2024."

Waarom bijen?
Eco-Logisch kiest voor de Bijenstichting omdat bijen een cruciale rol spelen in de bestuiving van veel van onze voedselgewassen. Ze zorgen voor de overdracht van stuifmeel en dat is essentieel voor de productie van fruit, groenten en noten. Sterker nog, naar schatting zijn bijen verantwoordelijk voor het bestuiven van ongeveer een derde van al het voedsel dat we eten. Ze staan wereldwijd en ook in Amsterdam onder druk door verlies van leefgebied en het gebruik van pesticiden. Met als gevolg een krimpende bijenpopulatie. Daarom wil Eco-Logisch deze Black Friday niet alleen de nadruk leggen op verantwoorde consumptie, maar ook een bijdrage leveren aan het behoud van de bij.

Met een donatie aan de Bijenstichting draag je bij aan het behoud van belangrijke bijenpopulaties, waaronder meer onderzoek naar de blauwe metselbij. Deze bij komt nog veel voor in Nederland, maar sinds 1950 is de populatie al met 35% afgenomen. De Bijenstichting onderzoekt deze bijensoort en welke voedselplanten het graag bezoekt. Door meer kennis over de verschillende bijensoorten kan hun leefomgeving uiteindelijk verbeterd worden!

Ook meedoen?
Bij Eco-Logisch kan je gemakkelijk bestellen en laten bezorgen, of je bestelling ophalen bij het kantoor/magazijn van Eco-Logisch, op de Isarweg 10, vlakbij station Amsterdam Sloterdijk.

Voor meer informatie:
Eco-Logisch
Isarweg 10
1043 AK Amsterdam
020 6823707
[email protected]
www.eco-logisch.nl

Publicatiedatum: