Tholen - Mojo Maté debuteerde vorige week op de SIAL in Parijs. De jonge ondernemers Lars van Kranenburg en David Damman hadden het erg druk op het Start-up paviljoen. David had er halverwege de vijf dagen durende beurs al letterlijk een marathon op zitten, aangezien hij het weekend voor de beurs deelnam aan de Amsterdam Marathon (voor KWF). Hij sloot maandag aan.
David en Lars
Op de beursvloer vertelde Lars al: "De hele wereld is er, het is af en toe echt lopende band-werk. Onze stand zit in een doorloop, het is echt niet normaal hoe druk het is. Er komt een heel internationaal publiek op deze beurs af, met veel nieuwe potentiële partners. Men wil al heel concreet afspraken maken. Eén bezoeker vroeg me zelfs hoeveel een container met onze Mojo Maté kost."
Lars vertelt na afloop van de beurs dat de bezoekers over het algemeen heel enthousiast waren over de smaak van de drankjes. "Dat is natuurlijk heel leuk om te horen. Bezoekers van over de hele wereld kwamen proeven. Het merk en de smaak van onze drankjes zijn natuurlijk gebaseerd op de Nederlandse markt en als je dan merkt dat mensen uit Azië, Zuid-Amerika en Afrika het ook lekker vinden en de look waarderen, is dat wel heel tof. Dus we kijken echt met een positief gevoel terug op de beurs. We zijn nu druk met de opvolging en zijn erg benieuwd wat er allemaal uit voort gaat vloeien."
Guided tours
De jonge ondernemers werden door een medewerker van RVO getipt werden over het startup paviljoen op SIAL. "We besloten om de kans te wagen." Er was ook een startup parcours ingericht. "Elke dag kwam er een guided tour langs. Dan kwam een groep mensen tegelijk proeven. Dat was heel erg leuk. We kregen daarbij ook de kans om aan de hele groep het verhaal achter Mojo Maté te kunnen vertellen. Wij waren één van de startups waar de tour elke dag langs ging."
Biologisch 'no brainer'
Mojo Maté bevat evenveel cafeïne als een kop koffie. De sprankelende, functionele drankjes zijn laag in calorieën en helemaal biologisch. Toch leggen ze bij Mojo Maté niet de nadruk hierop. "We leggen op onze kleurrijke blikjes bewust niet de focus op het feit dat de producten biologisch zijn. Als men het vraagt, geven we aan dat ze natuurlijk biologisch zijn. Dat was voor ons een 'no brainer', dat hoort vinden wij. Bio zou de standaard moeten zijn en mensen reageren daar eigenlijk heel goed op. We merken dat mensen steeds bewuster bezig zijn met de herkomst van producen en de ingrediënten. Dat was op de beurs ook goed merkbaar. We hoorden dat ook in Afrika de zoete energy drinks al minder in trek zijn. En in Zuid-Amerika gaan steeds meer mensen voor natuurlijkere opties. Het is goed om deze wereldwijde ontwikkelingen in de gaten te houden, maar voorlopig blijft de focus van Mojo Maté op Europa, te beginnen in eigen land met een nieuwe listing bij Plus, waar de drankjes vanaf vandaag beschikbaar zijn."
Voor meer informatie:
Lars van Kranenburg
Mojo Maté
+31 631961132
[email protected]
www.mojomate.nl