Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verkoop natuurlijke en biologische cosmetica op weg naar 14 miljard dollar

De wereldwijde markt voor natuurlijke en biologische cosmetica zal naar verwachting 14 miljard dollar bedragen in 2024, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Ecovia Intelligence. De marktgroei trekt weer aan na een vertraging als gevolg van de pandemie en geopolitieke uitdagingen.

Noord-Amerika en Europa domineren de markt en zijn goed voor meer dan 80% van de totale verkoop. De VS leidt met natuurlijke en biologische producten die 4,7% van de totale cosmeticaverkoop van het land uitmaken. De snelste groei vindt echter plaats in Azië, gedreven door de lancering van nieuwe producten. Zowel gevestigde merken als nieuwkomers voeden de markt met innovatieve aanbiedingen op het gebied van natuurlijke en biologische producten.

Certificering wordt steeds belangrijker in deze industrie, met wereldwijd meer dan 30 standaarden. De meest prominente certificeringen, Cosmos en Natrue, zijn het belangrijkst en worden het meest toegepast in Europa. Frankrijk en Duitsland hebben het grootste aandeel gecertificeerde producten. Wereldwijd vertegenwoordigen gecertificeerde producten ongeveer 26% van alle verkopen van natuurlijke en biologische cosmetica.

Ecovia Intelligence voorspelt dat de markt de komende jaren zal blijven groeien, gedreven door het toegenomen bewustzijn van consumenten van de gezondheidsrisico's van synthetische chemicaliën zoals parabenen en minerale oliën. Dit verhoogde bewustzijn zorgt ervoor dat meer consumenten kiezen voor natuurlijke en biologische alternatieven.

Naast de stijgende consumentenvraag dragen ook de groeiende distributiekanalen bij aan de groei van de markt. Terwijl retailers van natuurlijke en biologische voedingsmiddelen de primaire verkooppunten blijven, neemt de aanwezigheid van deze producten toe in apotheken, drogisterijen, warenhuizen en schoonheidsspeciaalzaken. Sommige merken verkennen ook niet-kleinhandelskanalen zoals kapsalons en schoonheidscentra om hun bereik te vergroten.

Bron: Natural Products Online

Publicatiedatum: