Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bestseller-merk Only verdubbelt gebruik biologisch katoen uit Afrika

Bestseller onthulde dat Only dit jaar bijna 3.400 ton Afrikaans biologisch katoen heeft ingekocht via een direct-to-farm model, geverifieerd door Cotton made in Africa (CmiA), een wereldwijde standaard voor katoenteelt in Afrika.

Bestseller merkte op dat Only zijn populaire Blush en Power denim jeanscollecties, die deel uitmaken van zijn NOOS (Never Out Of Stock) assortiment, heeft omgezet naar het gebruik van CmiA biologisch katoen - een mijlpaal, omdat dit de eerste keer is dat Bestsellers bestsellers deze hoeveelheid biologisch katoen uit Afrika bevatten.

© Vesna Jakovljevic | Dreamstime.com

Finn Poulsen, brand director bij Only, benadrukte het vermogen van het merk om een betekenisvolle verandering teweeg te brengen door meer biologisch katoen te gebruiken. Hij verklaarde: "We hebben het volume dat gebruikt wordt in producten verdubbeld en zijn toegewijd aan het verhogen van onze investeringen om onze duurzaamheidsdoelen te halen."

Bestseller benadrukte dat direct-to-farm sourcing de sleutel is tot het ondersteunen van boeren die overstappen van conventioneel geteelde katoen naar de ontwikkeling van transparante en eerlijke biologische productie.

Volgens Jonas Meier Sørensen, inkoopmanager bij Only, pakt het merk door biologische boeren te steunen de uitdagingen van de wereldwijde markt voor biologisch katoen aan en garandeert het de authenticiteit van zijn materialen. Sørensen zegt: "Samenwerking is de sleutel tot het creëren van betekenisvolle impact en integriteit in onze biologische katoenketens. Door samen te werken met CmiA maken we biologische landbouw een aantrekkelijke keuze voor boeren in Afrika en kunnen we onze sociale en milieu-impact vergroten."

Omdat katoen meer dan 40% van de materialen uitmaakt, is Bestseller vastbesloten om het gebruik van biologisch katoen uit te breiden. Het bedrijf werkt samen met CmiA om de hele toeleveringsketen, van Afrikaanse boeren tot textielfabrieken, met elkaar te verbinden en streeft ernaar om in 2025 30% van de totale katoenvoorraad te betrekken van biologisch of omschakelingskatoen.

Bestseller heeft er vertrouwen in dat het dit doel zal halen door de gezamenlijke inspanningen van al zijn merken.

Bron: Just Style

Publicatiedatum: