Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nu ook bij Jumbo geïntroduceerd

"We verwachten dit jaar een miljoen liter Kalverliefde-melk te verkopen"

Jumbo introduceert vanaf vandaag Kalverliefde-melk in haar supermarkten. Deze zuivellijn van start-up Kalverliefde, opgericht door Janina van der Drift, biedt biologische melk en yoghurt van speciale Kalverliefde-zuivelboerderijen, waar de kalfjes na hun geboorte langer bij de koe mogen blijven. De producten zijn herkenbaar aan hun vrolijke roze pakken. De stap van Jumbo markeert een belangrijke mijlpaal in de verschuiving naar diervriendelijke zuivel. Steeds meer consumenten eisen producten die het dierenwelzijn respecteren, en Jumbo neemt hierin haar verantwoordelijkheid door Kalverliefde op te nemen in haar assortiment. Hiermee is Kalverliefde zuivel nu bij de drie grootste supermarkten van Nederland verkrijgbaar.

Twee jaar geleden introduceerde Kalverliefde als eerste ter wereld melk in de supermarkt, waarbij de kalfjes langer bij de koe mogen blijven. De Kalverliefde boeren ontvangen een hogere prijs voor hun melk, die het voor hen mogelijk maakt om het kalfje bij de koe te houden. Een kalfje dat bij de koe mag blijven drinkt namelijk zo'n 1.000 liter melk. De bonus compenseert de boer voor deze lagere melkopbrengst.

Albert Heijn was de eerste supermarkt die Kalverliefde-melk lanceerde, aanvankelijk in 250 vestigingen, gevolgd door koffieketen Lebkov, die volledig overstapte op Kalverliefde-melk. Inmiddels is het aantal verkooppunten van Albert Heijn uitgebreid naar 500 filialen en heeft ook Plus Kalverliefde omarmd.

Met de toetreding van Jumbo groeit de beschikbaarheid van deze kalfvriendelijke zuivel nog verder, wat aantoont dat steeds meer consumenten het belang van dierenwelzijn erkennen. "Deze samenwerking laat zien dat de markt klaar is voor producten die naast duurzaamheid ook écht een verschil maken voor de dieren zelf", aldus Janina van der Drift. "We verwachten dit jaar een miljoen liter Kalverliefde-melk te verkopen. Voor mij laat dit zien dat de roze revolutie niet meer te stoppen is. Ik ben ontzettend trots op alle zuivelliefhebbers die bewust helpen om dit verschil te maken."

Voor meer informatie:
Janina van der Drift
Kalverliefde
06 23129306
[email protected]
www.kalver-liefde.nl

Publicatiedatum: