Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Willen ook voorloper zijn in een bewustere chocoladeconsumptie"

Lovechock viert 15-jarig bestaan met drie nieuwe smaken

Lovechock, aanbieder van vegan chocolade met weinig suiker, is jarig en dat is reden voor een feestje. De missie van het Nederlandse vegan chocolademerk om liefde voor mensen, de planeet en de cacaoboeren te combineren resulteert al 15 jaar in vegan chocoladerepen en spannende smaakcreaties. Het 15-jarige jubileum van Lovechock is dan ook een goede aanleiding voor Adriaan Hoogmartens, General Manager, om even terug te blikken op de geschiedenis van het merk, maar vooral ook om vooruit te kijken: "Door constante innovatie streven wij niet alleen naar groei, maar willen we ook voorloper zijn in een bewustere chocoladeconsumptie."

Genieten met een bewuste levensstijl
Al 15 jaar combineert het in Amsterdam gevestigde bedrijf Lovechock genieten met een bewuste levensstijl. Als fabrikant van veganistische chocolade combineert het bedrijf unieke smaak met mindfulness, persoonlijk welzijn en duurzaamheid. Liefde voor de mensen, de planeet en de cacaoboeren en verrassende en eerlijke ingrediënten zorgen voor verrukkelijke vegan chocoladecreaties en spannende smaakcreaties, die in geen enkel opzicht onderdoen voor echte chocolade.

Passie voor rauwe cacao
Het succesverhaal van Lovechock begon allemaal in 2007, toen oprichtster Laura de Nooijer tijdens een reis door Zuid-Amerika de voordelen van rauwe cacao ontdekte. Terug in haar geboortestad Amsterdam begon Laura te experimenten met de cacao in haar eigen keuken en legde de basis voor het merk Lovechock. Chocolade gemaakt van rauwe, dat wil zeggen koud gemalen cacaobonen, bevat volgens de producent een hoog gehalte aan antioxidanten die het cardiovasculaire systeem en de cognitieve functie van de mens ondersteunen. 'Deze rauwe cacao bevordert de stemming, verhoogt de energie en versterkt het immuunsysteem. Bovendien maakt het hoge gehalte aan voedingsstoffen magnesium en ijzer de rauwe cacao bijzonder waardevol', zo meldt het merk. Als zoetstof gebruikte Laura duurzaam geteelde kokosbloemsuiker. Toen vrienden en kennissen enthousiast waren over de eerste recepten en resultaten, pakte ze door.

In 2009 richtte ze het bedrijf Lovechock officieel op en de eerste reeks producten, gemaakt van veganistische rauwe chocolade, werd gecreëerd. Aanvankelijk werden de repen en bars regionaal verkocht via boetieks, onafhankelijke winkels en yogastudio's, maar de bekendheid van het merk en daarmee ook het distributienetwerk, groeide snel. Eerst in Nederland, vrij snel ook in buurland Duitsland en andere Europese landen. Inmiddels is Lovechock uitgegroeid tot één van 's werelds meest toonaangevende merken voor veganistische chocolade.

Pionier in de markt
Innovatie is erg belangrijk voor Lovechock, geeft Adriaan aan. "We hechten dan ook veel belang aan vernieuwende, hoogwaardige, veganistische ingrediënten en creatieve smaken bij het ontwikkelen van de chocolade. Zo was Lovechock één van de eerste merken die rauwe chocolade uit zijn schimmige bestaan haalde en bevrijdde van zijn slechte reputatie als donkere, smaakloze, droge en eenvoudige chocolade. Het maakte van rauwe chocolade een echt superfood! Het merk pioniert op meerdere vlakken en was bijvoorbeeld ook één van
de eersten die composteerbare, recyclebare verpakkingen gebruikte voor haar producten en ook het onderwerp 'directe handel' krijgt vanaf het begin hoge prioriteit."

In het najaar van 2010 haalde de oprichtster Franziska Rosario, een ervaren merk- en verkoopexpert, aan boord om het merkimago verder aan te scherpen, producttrends te identificeren en belangrijke verkoopkanalen te openen. Met haar consistente focus bouwt Lovechock in die jaren een grote schare fans op en is verkrijgbaar bij steeds meer fysieke biologische retailers, maar ook online. Ze stuurt het bedrijf ruim tien jaar lang aan (tot 2023) en bereikt de volgende mijlpalen:

  • 2012 Rauwe chocolade van Lovechock is het snelst groeiende product/merk in de biologische sector.
  • 2014 Vanaf dit moment produceert Lovechock haar vegan chocolade in haar eigen fabriek. Met het oog op de gezondheidsvoordelen van rauwe cacao werd in deze periode de claim 'Happiness Inside' gecreëerd, die de marketing nog vele jaren zal begeleiden.
  • 2014 & 2015 Lovechock wordt 2 keer uitgeroepen tot 'Beste product' op Biofach, 's werelds grootste biologische voedingsbeurs.
  • 2016 Lovechock ontvangt de Natural Organic Award Europe.
  • 2017 Lovechock wordt uitgeroepen tot het nummer 1 merk voor rauwe chocolade in Europa.
  • 2020 Lovechock start met directe handel vanuit Ecuador en Peru.
  • 2022 Lovechock en de Belgian Chocolate Group, leverancier en exporteur van premium chocolade, worden verenigd onder hetzelfde moederbedrijf. Beide zullen voortaan gebruik maken van hun eigen gezamenlijke productiefaciliteit, die kan voldoen aan de hoge eisen voor de productie van veganistische, spoorvrije chocolaproducten.
  • 2023 Introductie eerste niet-rauwe chocoladeserie 'Cacao Magic' met een 30% lager suikergehalte en veganistische ingrediënten.
  • 2024 Begin 2024 kondigen Lovechock en 'Hacienda Palo Santo' uit Ecuador hun verregaande samenwerking aan.

Klaar voor de volgende stap
De vraag naar veganistische chocolade groeit, ook onder niet biologische voedingszaken. Daarom introduceert Lovechock in 2023 onder een nieuw management haar eerste niet-rauwe chocoladeserie 'Cacao Magic'. Het is een reeks die, ondanks een tot 30% lager suikergehalte en veganistische ingrediënten, qua smaak en textuur nagenoeg vergelijkbaar is met klassieke chocolade. De nieuwe chocoladeserie geeft Lovechock toegang tot nieuwe klantgroepen.

Inspiratie en bewuste consumptie
Sinds de oprichting gaat de missie van Lovechock veel verder dan het enkel en alleen maken van chocolade. Het doel is om consumenten te inspireren om bewust te consumeren en om de wereld een beetje beter te maken met Lovechock chocolade. "We willen een beweging creëren die zich richt op de liefde voor mensen, cacaoboeren en onze planeet", legt Mareike Lott, Marketing Manager van Lovechock, uit. "Met onze chocolade combineren we een unieke smaak met mindfulness, persoonlijk welzijn en duurzaamheid en proberen zo een persoonlijk feelgood-moment te creëren voor elke klant." Om haar doelgroepen zo nauwkeurig mogelijk te kunnen aanspreken, werkt Lovechock sinds vorig jaar aan het verder aanscherpen van haar merkprofiel. 'Vegan Goodness – altijd natuurlijk, biologisch en minder suiker' is de nieuwe merkslogan.

Mareike en Adriaan

Adriaan beaamt dit: "Onze visie bij Lovechock is om het merk continu te ontwikkelen en onze passie voor hoogwaardige, biologische, vegan chocolade met nog meer mensen te delen. We willen onze afzet vergroten, nieuwe markten aanboren en uitbreiden naar andere landen." Hij vervolgt: "En uiteraard blijven we trouw aan onze merkwaarden – liefde voor jou, liefde voor de cacaoboeren en liefde voor de planeet. Door constante innovatie streven we niet alleen naar groei, maar willen we ook voorloper zijn in een bewustere chocoladeconsumptie."

Vol vertrouwen de toekomst in
Het 15-jarig jubileum is voor het team van Lovechock een reden om trots terug te kijken op wat het merk tot nu toe heeft bereikt. Adriaan: "Door de jaren heen is Lovechock consequent een voorloper in de branche geweest met de introductie van diverse innovaties. Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst ook zo blijft, werken we continu aan nieuwe smaken, identificeert nieuwe producttrends en implementeert deze consequent in haar producten. Tevens is het een goede reden voor de introductie van een paar nieuwe Lovechock-repen en smaken en presenteert Lovechock deze maand ter ere van het 15-jarig jubileum hun
eerste brandmovie, die de basiswaarden van Lovechock nogmaals benadrukt. Deze brandmovie zal in verschillende marketingcampagnes online en offline en op sociale media worden gebruikt."

De nieuwe Lovechock Charm

Alvast een sneak peak van een aantal nieuwe smaken die Lovechock nog dit jaar zal presenteren:

Dark & Dates
Dark & Dates is een nieuwe smaak in de serie 'raw chocolate'. Deze veganistische chocolade
bevat 83% rauwe cacao en is gezoet met dadels, die de volle smaak van de rauwe cacao versterken. In de winkels: midden/eind oktober. Prijs: € 4,39

Charm
Lovechock Charm is een nieuwe smaak in het 'Cacao Magic'-assortiment. Het is een Non-Raw vegan M!lkachtige-chocolade, romig en smaakt naar een mix van rijstdrank en cappuccino. Deze reep bevat minder suiker, is geheel natuurlijk, veganistisch en
biologisch en verpakt in een thuis-composteerbare folie. In de winkels: midden/eind oktober. Prijs: € 2,99

Happy Orange
Happy Orange is een nieuwe smaak in de serie 'Lovechock-bars'. Deze bar is gemaakt van biologische, veganistische chocolade, bevat 79% premium cacao, smaakt naar fruitige
sinaasappel en is gezoet met kokosbloesemsuiker. In de winkels: eind november. Prijs: € 1,99.

En de twee andere nieuwkomers in het assortiment

Voor meer informatie:
Lovechock
Asterweg 20 E1
1031 HN Amsterdam
+31 (0)20 7609100
[email protected]
www.lovechock.nl

Publicatiedatum: