Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bamboovement wil met nieuw design bredere groep consumenten aanspreken

"Heel benieuwd naar het totaalplaatje op het schap"

Tholen - Met een nieuwe look is Bamboovement klaar voor de volgende stap met hun merk. De donkergroene kraft verpakkingen zijn vervangen voor nieuwe herkenbare verpakkingen met productfotografie die de consument direct goed informeert. "Het idee achter de nieuwe verpakking is om hiermee een bredere groep consumenten aan te spreken. We zijn heel blij met het resultaat, dat uitstekend bij onze identiteit past", vertelt medeoprichter Ainu van den Hurk.

Links het oude design, rechts de nieuwe look. Illustraties: Laura Voet

Voor de rebranding hebben Ainu en zijn broer Joshua samengewerkt met verpakkingsontwerper Laura Voet. "Zonder de expertise van Laura hadden we het niet zo kunnen vormgeven. Dankzij haar hebben we echt stappen gezet met het merk. We hebben ook heel fijn samengewerkt met Lisa Winters. De illustraties die de verpakkingen zo speels maken, komen van haar. Daar zijn we heel blij mee."

Bamboovement ondersteunt wereldwijd verschillende initiatieven voor een schonere planeet. Er zijn vier verschillende thema's verwerkt in het design, waarin de initiatieven voor een schonere wereld getoond worden. "Je ziet bergen, het strand, de jungle en de onderwaterwereld. Stuk voor stuk werelden waar mensen warm van worden, waarvoor ze op vakantie gaan en waar ze in harmonie met de natuur kunnen zijn. Dat is ook onze missie. We maken producten die in harmonie met de natuur zijn. Daarbij willen we de gebruiker eraan herinneren dat we het met zijn allen moeten doen en het de natuur niet zo moeilijk moeten maken met onnodige plastic producten."

De nieuwe verpakkingen stromen langzaamaan in. "De verpakking moet er natuurlijk echt uitspringen op het schap en enthousiasme opwekken, waardoor mensen het willen kopen. De reacties die we krijgen zijn heel positief. Er wordt unaniem goed op gereageerd, door zowel de retailers als de eindconsument. We zijn heel benieuwd naar het totaalplaatje wanneer we de verpakkingen schap- en assortimentsbreed kunnen gaan introduceren."

Voor meer informatie:
Ainu van den Hurk
Bamboovement
Centrale Groothandelsmarkt 186
1051 LJ Amsterdam
06 40460455
[email protected]
www.bamboovement.com