Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AH en WWF-NL ondernemen actie om ecologische voetafdruk in Nederland te halveren richting 2030

Albert Heijn en Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) presenteren vandaag een aanpak die Nederlandse supermarkten kunnen gebruiken om de ecologische voetafdruk van het voedselsysteem te halveren richting 2030. De afgelopen jaren zijn WWF-NL en Albert Heijn samen met wetenschappers opgetrokken om deze aanpak neer te zetten. Albert Heijn verbindt zich als eerste Nederlandse supermarkt aan deze aanpak om haar voetafdruk in 2030 te halveren.

Ondertekeningsmoment met Anita Scholte op Reimer, directeur Duurzaamheid en Kwaliteit bij Albert Heijn en Bart Geenen, Chief Conservation Officer van WWF-NL

Thema's met grote milieu-impact in de voedselsector
De wetenschappelijk onderbouwde aanpak richt zich op zeven thema's met een grote milieu-impact in de voedselsector: klimaat, voedselverspilling, verpakkingen, ontbossing en landconversie, eetpatronen, landbouw en vis. Het plan bevat duidelijke doelstellingen en concrete handvatten voor Nederlandse supermarkten om hun ecologische impact te halveren richting 2030.

Bundeling van krachten
Albert Heijn heeft sinds 2022 een samenwerking met WWF-NL. Hiermee bundelen WWF-NL en Albert Heijn de krachten om het voedselsysteem versneld te verduurzamen. Anita Scholte op Reimer, directeur Duurzaamheid en Kwaliteit bij Albert Heijn: "Albert Heijn wil vanuit haar missie 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.' werken aan een leefbare aarde voor de komende generaties. De samenwerking met WWF-NL geeft ons een goed onderbouwde richting voor de grote en kleine stappen in de komende jaren."

Bart Geenen, Chief Conservation Officer van WWF-NL vervolgt: "Vanuit WWF-NL zijn wij blij dat Albert Heijn de eerste supermarkt is die zich aan deze ambitieuze doelen heeft verbonden. Wij werken samen aan een voedselketen die bijdraagt aan het tegengaan van ontbossing, het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen, 'Nature Positive' landbouw en gezond voedsel voor iedereen."

Verduurzamen van het voedselsysteem
Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland die zich aan deze doelstellingen committeert. WWF-NL hoopt dat andere supermarkten het voorbeeld van Albert Heijn zullen volgen. Door gezamenlijk op te trekken, kunnen supermarkten een significante bijdrage leveren aan het verduurzamen van het voedselsysteem.

Voor meer informatie: www.ah.nl

Publicatiedatum: