Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Direct naar een grotere hal in Hamburg, een goed signaal"

BioSüd en BioNord blijven in trek onder Nederlanders

Tholen - Ook de nodige Nederlandse bedrijven zijn weer in voorbereiding voor de BioSüd en BioNord. Deze regionale beurzen worden respectievelijk op 29 september in Augsburg en op 13 oktober in Hamburg gehouden. Vorig jaar verhuisde de BioNord na twaalf jaar in Hannover naar Hamburg. Een succesvolle zet, zo bleek uit het feit dat er 5% meer exposanten inschreven. Dit keer zal de BioNord in een grotere hal plaatsvinden. Jeanine Tovar geeft namens de beursorganisatie aan dat er steeds meer animo is voor de BioSüd en BioNord vanuit Nederland. "Exposanten uit Nederland tonen steeds meer interesse in de beurs. Twintig procent van de niet-Duitse exposanten is afkomstig uit Nederland."

BioMesse-organisatoren Matthias Deppe en Wolfram Müller

In augustus gaven organisatoren Matthias Deppe en Wolfram Müller al aan dat hun format weer op het goede spoor zit: "Het aantal inschrijvingen ligt op hetzelfde niveau als vorig jaar en we zien een toenemende vraag naar meer expositieruimte, vooral in Hamburg", meldt Wolfram Müller. Daarom verhuist BioNord na de succesvolle eerste editie in Hamburg direct naar een grotere hal, "een goed signaal gezien de nog steeds uitdagende algemene economische situatie."

Matthias vertelt dat ze zien dat de biologische beurzen niet alleen retailers en in toenemende mate foodretailers aantrekken. "We bereiken ook steeds meer bezoekers uit andere sectoren zoals out-of-home catering. Deze ontwikkeling is niet meer dan logisch, aangezien veel van de exposerende biologische bedrijven aanbiedingen op maat presenteren voor de out-of-home markt en catering."

In principe zijn en blijven de BioMessen het platform voor de Duitse handel in biologische producten: ongeveer twee derde van de vakbezoekers is actief in deze sector. Dit najaar bieden de evenementen in Augsburg en Hamburg hen opnieuw een platform om producten van dichtbij te ervaren en direct contact te onderhouden met hun leveranciers. "Onze bezoekers zijn onder de indruk van het concept van de vier regionale locaties", bevestigt Wolfram. "Het stelt retailers in staat om op slechts één dag en met korte reisafstanden een uitgebreid overzicht te krijgen van het brede productaanbod."

Naast de Neuprodukte-Präsentation, de start-up area 'Machtermarktplatz' en een natuurlijke cosmetica en non-food area, kunnen bezoekers wederom op de beurzen terecht voor een lezingenprogramma. Het programma richt zich op onderwerpen als nieuwe biologische retailconcepten, politieke eisen met het oog op het verkiezingsjaar 2025, actuele cijfers uit de branche en de controle op pesticiden door BNN.

Klik hier voor meer informatie over de BioMessen.