In het 40e jaar van haar bestaan heroriënteert biologische pionier Alnatura haar marketing- en verkoopstrategie: Duitslands grootste biologische retailer en merkeigenaar met meer dan 1.300 biologische Alnatura-producten concentreert zich in de toekomst op zijn kernactiviteiten en investeert in de ontwikkeling van zijn eigen IT-infrastructuur. Dit zal de positie van het bedrijf in de zeer concurrerende omgeving van de biologische markt versterken en de groei stimuleren.
Alnatura richt zich op de volgende strategische bedrijfsgebieden: Alnatura merkproducten, Alnatura Super Natur markten en retailpartners. Het partnermarktmodel zal in de eerste helft van 2025 worden beëindigd.
Foto: Mathias Fuchs
Het bedrijf zal het profiel van de Alnatura-merkproducten nog klantgerichter maken en de uitstraling van de Alnatura Super Natur-markten verder ontwikkelen. De bezorg- en ophaalservice van Alnatura in de steden Berlijn, Frankfurt en Potsdam zal op 30 september 2024 worden beëindigd. Hiervoor had Alnatura de afgelopen twee jaar een samenwerking met technologieleverancier Farmy.
Investering in IT-landschap voor omnichannel-aanpak
De komende jaren zal Alnatura vooral investeren in de ontwikkeling van de eigen IT-infrastructuur. Dit omvat de overstap naar SAP S/4Hana en de ontwikkeling van technologische fundamenten voor een omnichannel-aanpak.
Götz Rehn, oprichter en Managing Director van Alnatura, licht de nieuwe strategie toe: "In een zeer concurrerende omgeving is het essentieel dat we het merkprofiel van Alnatura blijven versterken. Dit vereist onze volledige aandacht en de bundeling van alle activiteiten."
Voor meer informatie: www.alnatura.de