Dagelijks komen 37.500 kinderen met een lege maag op school. Goed eten en drinken is voor iedereen belangrijk, zeker voor schoolgaande kinderen. Dit is helaas niet altijd vanzelfsprekend en daarom organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland weer een nieuwe editie van de landelijke actie 'Op een lege maag kun je niet leren'. Deze week (van 9 tot en met 15 september) krijgen klanten 10% korting op 17 geselecteerde producten die ze kunnen doneren. Op de lijst staat onder meer AH Biologische Volkoren Penne.
Foto: AH
"Bij Albert Heijn werken wij vanuit onze missie 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.' aan een gezondere, sociale en duurzame samenleving. Helaas zien wij dat beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend is. Samen met Voedselbanken Nederland starten wij vanaf maandag a.s. weer de inzamelingsactie 'Op een lege maag kun je niet leren'. Dit initiatief is onderdeel van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en collega's anderen willen helpen", aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
Dagelijks komen 37.500 kinderen met een lege maag op school. Een goed ontbijt, lunch en diner zijn voor iedereen belangrijk, zeker voor schoolgaande kinderen. Met deze inzamelingsactie kunnen Albert Heijn en Voedselbanken Nederland samen met klanten weer zoveel mogelijk helpen om voedselarmoede te bestrijden. Klanten krijgen 10% korting op 17 geselecteerde producten, waaronder AH 100% Pindakaas naturel, AH knäckebröd volkoren, AH zwarte thee bosvruchten, AH Pastasaus Klassiek en AH Biologische Volkoren Penne, die ze kunnen kopen en doneren.
Henk Staghouwer, voorzitter van Voedselbanken Nederland: "Het is schrijnend als kinderen met honger naar school gaan. De schaamte dat er thuis niets te eten is, is zo groot dat ze met een lege broodtrommel naar school gaan. Zodat andere kinderen maar niets merken. Met een lege maag valt het niet mee om iets te leren, bovendien werkt voedselarmoede ver door tot op latere leeftijd. Als samenleving mogen we dat niet accepteren. Daarom zijn we blij met de AH-actie 'Op een lege maag kun je niet leren'. Samen met Albert Heijn trekken we ten strijde tegen voedselarmoede."
Door samen te werken met vaste maatschappelijke partners zoals het Rode Kruis, Resto VanHarte en Voedselbanken Nederland – binnen het platform Voor Elkaar – zorgt Albert Heijn voor sociale verbinding. Albert Heijn is de grootste landelijke partner van Voedselbanken Nederland. De supermarkt doneerde vorig jaar 4,2 miljoen euro aan voedsel en andere producten aan Voedselbanken Nederland.
Klik hier voor meer informatie of kijk op www.voedselbanken.nl.