Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
20 partijen ondertekenen EKO-NL ketenconvenant

Fotoreportage: Kick-off influencer-promotiecampagne tijdens EKO event

Tholen - Er viel gisteren veel te beleven tijdens het EKO-event in De Beleving in Zeewolde. Niet alleen konden de aanwezigen de start van de influencer-promotiecampagne meemaken, ook ondertekenden een twintigtal partijen het EKO-NL Ketenconvenant. De focus op de teelt en productie van Nederlandse bio-producten, lijkt een goede zet. Uit onderzoek van Blauw Research blijkt namelijk dat ongeveer de helft van de Nederlandse consumenten bij versproducten zoals groente, fruit, zuivel en vlees een voorkeur heeft voor producten van Nederlandse bodem.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Kick-off influencer-campagne
Om de nieuwe EKO-NL positionering 'Biologische kwaliteit uit Nederland' onder de aandacht te brengen bij een groot publiek, worden vier influencers betrokken. Het doel om meer zichtbaarheid te creëren voor EKO bij de consument. De komende 8 weken delen de 'greenfluencers' allerlei content op Instagram om de boodschap achter EKO te verspreiden.

Tot het laatste moment was het spannend om welke influencers het precies gaat. Saskia Sampimon-Versneij - oprichter van thegreenlist.nl - een online lifestyle magazine en de grootste Nederlandstalige Instagram-community voor iedereen die duurzamer wil leven, werd op het podium 'gekoppeld' aan Edwin Crombags van Weerribben Zuivel. Saskia: "Het sentiment rond biologisch is onder mijn volgers heel positief." Nederlands eerste 'greenfluencer', Eliza Been, gaat samen met Poppe Braam de GeluksVogels meer bekendheid geven. "Ik sta hier als een blij ei", aldus Poppe.

Daarna kwam Sanne Vogel (filmregisseur, actrice en kookboekschrijver) het podium op. Zij probeert op Instagram te inspireren met positieve content over duurzamere keuzes en werd gekoppeld aan Wouter Wezenbeek (Odin Foodcoop). Het laatste 'setje' wordt gevormd door Roosmarijn Saat (Biowinkelvereniging & biosupermarkt Gimsel) en online voedingsdeskundige Leroy van de Ree, bekend van Voedingsweetjes. Hij informeert dagelijks zijn volgers over gezonde (en minder gezonde) keuzes in de supermarkt.

Boven: Saskia Sampimon-Versneij en Edwin Crombags, Eliza Been en Poppe Braam. Onder: Sanne Vogel en Wouter Wezenbeek, Leroy van de Ree en Roosmarijn Saat.

De influencers en hun nieuwe 'partners uit de bio-branche' gingen vervolgens het veld naast De Beleving in om de eerste content te maken tussen de strokenteelt. Dit wierp vrijwel meteen zijn vruchten af, want al snel na afloop van het event volgden de eerste stories en posts op Instagram rondom het EKO-keurmerk.

Voorafgaand aan de campagne kick-off vertelde allereerst Bavo van den Idsert meer over de nieuwe EKO-NL positionering 'Biologische kwaliteit uit Nederland'. En vond onder leiding van Michaël Wilde een panelgesprek plaats met Paul Kortekaas (Triodos Bank), Roosmarijn Saat (Biowinkelvereniging), Nicolette Klijnhout (Skal biocontrole), Angelique Wijnen (Vitam) en René Cruijsen (Eko-Holland).

Daarna ondertekenden 20 partijen het EKO-NL Ketenconvenant. Hiermee beloven ze om het vernieuwde keurmerk actief te gaan ondersteunen in de markt. Alle ondertekenaars van het convenant op een rij: Alleb'ei', Agrico, Agrifirm, Van der Westen Organic Family Bakery, BD-Totaal, Biohuis, BioMasters, BioNederland, Bioplant, Biowinkelvereniging, de Natuurweide, Eko-Holland, Eko Holland Vee en Vlees, Gerard&Suus, de KleinsteSoepfabriek, Odin Foodcoop, Triodos Bank, Udea, Vitam en Weerribben Zuivel.

De 20 partijen die achter het EKO-NL ketenconvenant staan.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: www.eko-keurmerk.nl