Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

GOTS bestrijdt greenwashing met tweede #BehindTheSeams-campagne

Voor het tweede achtereenvolgende jaar neemt Global Standard consumenten in september mee #BehindTheSeams om de duurzame en sociale kwaliteiten van GOTS-gecertificeerde producten te benadrukken - van mode tot hygiëneproducten en nog veel meer daartussenin. Voortbordurend op het succes van vorig jaar is #BehindTheSeams 2024 uitgebreid en beslaat nu de hele maand, van 2 tot 30 september, met meer informatie over de mensen en praktijken die duurzaam textiel maken, plus elke dag geplande giveaways.

Global Organic Textile Standard (GOTS) staat bekend om zijn allesomvattende benadering van duurzaamheid. Van het bevorderen van mensenrechten in de hele waardeketen tot het verbieden van schadelijke chemicaliën in gecertificeerd textiel, GOTS zet een standaard voor integriteit en duurzaamheid. Deze campagne geeft gecertificeerde bedrijven de kans om te benadrukken hoe zij voorop lopen bij het veranderen van de textielindustrie en hoe het naleven van GOTS beter is voor het milieu en meer sociaal bewust is in de hele waardeketen van hun textielproductie.

Een Indiase GOTS-gecertificeerde fabriek. Foto: GOTS

Global Standard is verheugd om de hele maand september dagelijkse giveaways op Instagram te introduceren, met partnerschappen met toonaangevende GOTS-gecertificeerde merken zoals Frugi, FC St. Pauli, LangerChen, Natracare, Organic Basics, Mandala, Dedicated en nog veel meer. Daarnaast zullen er twee grote winacties worden gehouden op behindtheseams.eco, waar bezoekers meer kunnen leren over duurzaamheid door dagelijks vragen te beantwoorden

Global Standard introduceert de hele maand september dagelijks giveaways op Instagram, met partnerschappen met toonaangevende GOTS-gecertificeerde merken zoals Frugi, FC St. Pauli, LangerChen, Natracare, Organic Basics, Mandala, Dedicated en meer. Daarnaast worden er twee grote weggeefacties gehouden op behindtheseams.eco, waar bezoekers meer kunnen leren over duurzaamheid door dagelijks vragen te beantwoorden en punten te verdienen. Eén gelukkige persoon in Europa en zijn of haar gast winnen een duurzame reis naar Parijs. Dit is inclusief treinreis, een verblijf van twee nachten in de milieuvriendelijke Eden Lodge Parijs en een privé-pasbeurt voor een op maat gemaakt GOTS-gecertificeerd jack door John Preston. De winnaar geniet ook van een diner in La Table de Colette, een restaurant met een Michelin-ster dat zich inzet voor eco-verantwoordelijkheid, inclusief een menu dat de CO2-voetafdruk van elk gerecht laat zien. Een gelukkige winnaar uit Noord-Amerika wint een handgemaakt GOTS-gecertificeerd biologisch "Serenade"-matras gesponsord door Naturepedic.

#BehindTheSeams vestigt ook de aandacht op 'biologisch in omschakeling' en spoort merken aan om boeren te ondersteunen tijdens de kritieke overgangsperiode van conventioneel naar biologisch. In deze campagne is GOTS een samenwerking aangegaan met de Organic Cotton Accelerator, een organisatie met meerdere belanghebbenden die zich inzet om boeren in de hele katoenketen te ondersteunen bij de overstap naar en het behoud van biologische praktijken. Samen willen GOTS en OCA het signaal afgeven dat merken de aanvoer van biologisch katoen kunnen ondersteunen door te investeren in biologisch katoen en dit te kopen.

"Global Standard en GOTS-gecertificeerde bedrijven werken op de achtergrond hard aan een meer biologische, duurzame en sociaal bewuste textielindustrie, maar de consument ziet of weet niet altijd wat dat betekent als hij een GOTS-artikel in de winkel koopt", zegt Holger Stripf, hoofd marketing bij Global Standard. "Deze campagne is een leuke, boeiende manier om het publiek te informeren over milieubewust leven en waarom de keuze voor biologisch textiel beter is voor de gezondheid van mens en planeet."

Bron: Macau Business

Publicatiedatum: