Onder het mom van 'Love Organic' zal The Soil Association begin september Organic September aftrappen, hiermee vieren de Britten een maand lang biologisch. De jaarlijkse campagne is bedoeld om individuen en gemeenschappen te inspireren om biologische keuzes te omarmen, waarbij de significante voordelen voor de gezondheid, het milieu en de natuur benadrukt worden.
Aangezien de vraag naar duurzame en ethische producten blijft groeien - 41% van de shoppers geeft aan dat overwegingen met betrekking tot milieuduurzaamheid hun beslissingen om voedsel te kopen 'redelijk veel' beïnvloeden en 14% 'in grote mate' (YouGov tracker Aug 2024) - vestigt Organic September de aandacht op de toewijding achter het creëren van mooie biologische producten die zowel mensen als de planeet ten goede komen.
Soil Association Certification Senior Marketing Manager Niamh Noone zegt: "Organic September gaat over het vieren van de tastbare voordelen van biologisch leven - van het voedsel dat we eten tot de gemeenschappen die we ondersteunen. Het is een beweging die niet alleen goed smaakt, maar ook goed voelt. Door een bewuste keuze te maken om één of twee van je boodschappen om te ruilen voor biologisch, kunnen we allemaal bijdragen aan een gezondere planeet, sterkere gemeenschappen en een duurzamere toekomst voor iedereen."
In september moedigt de Soil Association alle Britten aan om van biologisch te houden en een positieve verandering teweeg te brengen door voor biologisch te kiezen. De maand durende campagne viert dit en moedigt shoppers aan om een nieuw biologisch product te proberen, met chef-koks en beroemdheden die hun favoriete biologische producten delen - en waarom ze ervan houden in posts en video's op hun sociale media met de hashtag #LoveOrganic en #OrganicSeptember. Of je nu overstapt op biologische melk, seizoensproducten koopt of lokale biologische boeren en producenten steunt, elke kleine stap maakt een verschil.