Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Advies RVO: 'Haak aan bij de volgende bio-campagne van de Rijksoverheid'

De Rijksoverheid voert vanaf half september weer campagne om het biologisch keurmerk onder de aandacht te brengen van consumenten. De campagne op televisie en digitale schermen in de buitenruimte loopt van week 38 tot en met 40 en krijgt een vervolg in 2025. In de spotlights staan deze keer de Elstar-appel, winterpeen en jong belegen kaas.

De campagne vloeit voort uit het Actieplan voor groei van biologische productie en consumptie en stimuleert consumenten meer en vaker voor biologische producten te kiezen. Uit gedragsonderzoek blijkt dat een gefaseerde strategie belangrijk is. In 2024 en 2025 ligt de focus op het koppelen van positieve emoties en beleving aan het Europees biologisch keurmerk.

Campagnemiddelen
De TV-commercial blijft zoals deze was:

Wel worden de spotlights nu op andere producten gericht. Sepha Smit van RVO heeft bij de werkgroep markt van Biohuis/BioNederland/Biowinkelvereniging gecheckt of het logisch is de Elstar-appel, winterpeen en jong belegen kaas in de spotlight te zetten kijkende naar volume, seizoen, oogst en dergelijke. De sector kan zich erin vinden. David de Graaf van Prisma Fruit: "De Elstar-appel is een goede keuze. Deze is van september tot mei altijd beschikbaar."

"Aanhaken en knallen"
Willem Groenenberg, voorzitter van de werkgroep: "De bal ligt nu voor het doel, aan ons allen deze erin te schoppen. Iedereen kan een veelheid van producten in de spotlights zetten zodat consumenten op de winkelvloer het juiste besluit nemen. Hiervoor is het belangrijk goed samen te werken met de handelshuizen, iedereen aan te haken en te knallen."

Reclamefolders & online
Sepha Smit: "De folders van de retailers zijn zeer belangrijk kijkende naar het bereik van de consument. Bij de start van de campagne in juni zagen we een brede participatie van retailers en producenten. Er is veel gedaan om consumenten te activeren. Dat willen we nu natuurlijk weer en het liefst nog meer. Uit de evaluatie blijkt dat iedereen weer mee gaat doen."

Klik hier voor de toolkit voor professionals.

Voor meer informatie: www.allesoverbiologisch.nl

Bron: Biohuis

Publicatiedatum: