Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Afvalvrij boodschappen doen, zonder het shoppingpatroon aan te moeten passen"

Nu ook pasta's in Wisselwaar-potten

Tholen - Het Wisselwaar-concept is recent aangevuld met pasta's. "Dit is iets wat al lang op ons verlanglijstje stond. Pasta is zo'n mooi basisproduct, dat wil je gewoon in het Wisselwaar-assortiment hebben. We zijn dan ook heel blij dat het nu zo is", vertelt Ellen Nicolaes, Brand manager Private labels bij Udea.

In het schap kunnen vijf verschillende pasta's in de inmiddels welbekende Wisselwaar-pot neergezet worden. "We hebben een heel mooie mix gelanceerd. Naast de volkoren macaroni en een witte penne zijn we voor drie meer bijzondere pasta's gegaan. De pasta multicolore is voorzien van leuke kleuren en vormen. Dat doet het natuurlijk erg goed in een glazen pot. En we hebben twee groentefusilli's. Eentje met spinazie en een met rode biet. Deze variant bevat 35 procent verse groenten. Deze worden bereid en vervolgens in het deeg verwerkt. Een werkwijze die een positief effect heeft op de voedingswaarden, hiermee krijg je echt groenten binnen."

Concept slaat aan
Het Wisselwaar-concept bestaat nu iets langer dan 1,5 jaar. Er worden inmiddels 36 verschillende producten in de glazen statiegeldpotten verpakt. En ze gaan naar in totaal 376 afnemers. "Een kleine honderd daarvan zijn Ekoplaza-filialen. Tot de andere afnemers behoren niet alleen onafhankelijke winkeliers, maar bijvoorbeeld ook catering- en horecabedrijven en scholen."

Deels van Nederlandse bodem
Ellen geeft aan dat Udea heel blij is met hoe het nu gaat. "Er zit een mooi verhaal achter Wisselwaar. In het begin focusten we in de communicatie met name op het afvalvrije aspect. Nu zijn we daarnaast bezig om meer op productniveau het verhaal naar buiten aan het brengen. Ook daarin maken we namelijk bewuste keuzes, zo is het bij een heel aantal producten best uniek dat we deze in Nederland kunnen sourcen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de op Nederlandse bodem geteelde quinoa. Ook de groentepasta's komen uit Nederland."

Concurrentie voor 'tapmuur'
Het Wisselwaar-concept lijkt beter aan te slaan dan de welbekende 'tapmuur', waar klanten zelf de producten kunnen tappen of scheppen. "We zien dat veel consumenten voor Wisselwaar kiezen. Je koopt afvalvrij, maar het geeft meer gemak dan het zelf tappen of vullen. En het concept met statiegeld heeft weinig tot geen uitleg nodig." De Wisselwaar-potten zijn door de hele winkel heen terug te vinden. "De potten staan gewoon tussen de andere producten in het schap. De Wisselwaar-rijst staat bijvoorbeeld gewoon tussen de andere rijst. En dit geldt nu dus ook voor de pasta's. Een weloverwogen keuze omdat we willen dat klanten afvalvrij boodschappen kunnen doen, zonder dat ze hun shoppingpatroon moeten aanpassen. Op deze manier is de drempel een stuk lager."

Voor meer informatie:
Ellen Nicolaes
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl