Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mini- en maxiverpakking voor grotere olijfolie-afzet

Tholen - In de olijfoliebranche heerst onrust door stijgende prijzen en uitdagingen zoals bosbranden, die de beschikbaarheid en kosten beïnvloeden. Ondanks deze uitdagingen heeft Olive Oil Company het aanbod kunnen uitbreiden met nieuwe verpakkingsformaten voor de biologische Prime Olive Oil. Naast de bestaande blikken van 250 en 500 milliliter is Prime Olive Oil nu ook verkrijgbaar in mini blikjes van 100 milliliter en 3 liter-blikken.

"Het afgelopen jaar heb ik het aanbod juist uit kunnen breiden. Hiermee komen we tegemoet aan de wensen van de klanten. Het mini blikje is bijvoorbeeld heel geschikt om in relatiegeschenken en kerstpakketten aan te bieden en met de grotere verpakking kan ik de consument beter bedienen", zo licht Ruth van den Berg namens Olive Oil Company toe.

Ruth vertelt dat ze steeds vaker olijfolie levert voor in relatiegeschenken en kerstpakketten. "Er is in die branche steeds meer vraag naar biologische producten omdat steeds meer werknemers graag biologisch eten en drinken en ze willen ook voor die doelgroep iets aan kunnen bieden. Het mini blikje is ideaal hiervoor."

Ruth vertelt dat ze steeds vaker olijfolie levert voor in relatiegeschenken en kerstpakketten. "Er is in die branche steeds meer vraag naar biologische producten, werkgevers willen ook voor die doelgroep iets aan kunnen bieden. Het mini blikje is ideaal hiervoor."

Consument gaat voor grootverpakking
Naast de business-to-business verkoop bereikt het bedrijf via de webshop steeds meer consumenten. De Keuringsdienst van Waarde schonk eerder dit jaar ook aandacht aan olijfolie. "Na deze uitzending zag ik mijn verkopen omhoog gaan. De vraag via de webshop groeit heel gestaag, iedere maand noteer ik weer een groei." De nieuwe 3 liter-verpakking wordt veel door particulieren gekocht. "Ze zetten het grote blik in de kast en vullen zelf een kannetje of andere verpakking dat op het aanrecht staat. Met een grote verpakking is de olijfolie naar verhouding goedkoper."

Grillige markt
Ruth houdt uiteraard ook de marktsituatie nauwlettend in de gaten. "Er is een hoop onrust geweest vanwege de prijzen. Ik hoor om me heen dat er structureel prijsverhogingen doorgevoerd worden, terwijl ik dat nog niet zo ervaar. De beschikbaarheid blijft over het algemeen een probleem en dat drijft de prijzen op. Maar het lijkt er op dat sommige leveranciers de prijs maar gewoon opdrijven omdat het kan. Met mijn leveranciers op Kreta heb ik al jarenlang een goede band en een wederzijds vertrouwen. Hierdoor kunnen we de kwaliteit van de olijfolie, gemaakt van handgeplukte olijven en op natuurlijke wijze gefilterd, waarborgen."

Ook bij Olive Oil Company zijn de prijzen sinds de tweede helft van 2023 gestegen. "Hoewel de prijzen bij ons de afgelopen twee maanden stabiel zijn gebleven, is dit niet in lijn met de marktontwikkelingen. Ik doe mijn best om de prijzen voor mijn klanten zo stabiel mogelijk te houden. We zijn afhankelijk van de grillen van de markt en de dynamiek van vraag en aanbod. We hebben nu eenmaal te maken met een natuurproduct. Niemand kan met zekerheid voorspellen hoe de situatie zich het komende seizoen zal ontwikkelen."

Voor meer informatie:
Ruth van den Berg
Olive Oil Company
Zandpad 16
3143 BK Maassluis
06 23318164
[email protected]
www.oliveoilcompany.nl