Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meeste interesse in doorgroeimogelijkheden

Nederlandse werknemers minst geïnteresseerd in hoger loon

Werknemers in Europa en de Verenigde Staten beschouwen een hoger salaris als de belangrijkste factor om hun betrokkenheid op het werk te vergroten. Opvallend is dat Nederlandse werknemers hier van alle landen het minst belang aan hechten. Verder zijn Nederlanders juist het meest geïnteresseerd in doorgroeimogelijkheden in vergelijking met de andere landen. Dit blijkt uit recent internationaal onderzoek van AI-roostermaker Quinyx onder 12.500 eerstelijnsmedewerkers werkzaam in de horeca, detailhandel en logistiek.

De Amerikanen staan bovenaan: 71 procent van hen beschouwt een hoger salaris als belangrijkste factor om hun betrokkenheid op het werk te vergroten. Op de tweede plaats staat Zweden met 69 procent. In Nederland ligt dit percentage het laagst, namelijk op 53 procent.


Nederland bovenaan bij betere doorgroeimogelijkheden
Waar Nederlanders op het gebied van salaris onderaan staan, staan ze bij de doorgroeimogelijkheden bovenaan. 23 procent van Nederlanders geeft aan dat betere doorgroeimogelijkheden de inzet op het werk verhogen. Op de tweede plaats staat Noorwegen met 20 procent. De Verenigde Staten staan onderaan met 11 procent.

Luister naar werknemers voor motivatie en behoud
"Onze bevindingen laten zien dat de prioriteiten van eerstelijnsmedewerkers, zoals kassamedewerkers, pakketbezorgers en horecapersoneel, variëren per land", zegt Jan de Rooij, Country Manager Benelux, Verenigd Koninkrijk en Australië bij Quinyx. "In Nederland zien we een sterke focus op doorgroeimogelijkheden, wat aangeeft dat werknemers hier waarde hechten aan hun professionele ontwikkeling. Werkgevers die inspelen op deze behoefte kunnen hun medewerkers beter motiveren en behouden. Het is cruciaal om te luisteren naar wat werknemers echt belangrijk vinden en om daarop in te spelen."

Klik hier voor het rapport.

Publicatiedatum: