Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Yumeko in 2023 uitgebreid naar 4 nieuwe markten binnen Europa

Op 1 augustus heeft Yumeko haar Impact Report over 2023 gepubliceerd. Yumeko is een Nederlands merk dat ecologisch bedden- en badgoed van 100% biologisch katoen biedt.

In 2023 is Yumeko uitgebreid naar vier nieuwe markten binnen Europa. "Yumeko wil de wereld van het slapen veranderen, juist door steeds meer consumenten wakker te schudden. Om de oproep om bewuster te shoppen kracht bij te zetten sluit het merk op Earth Overshoot Day 24 uur lang de webshop. Door klanten te vragen er nog een nachtje over te slapen wil Yumeko aanzetten tot het doen van bewustere aankopen."

Uitbreiding binnen Europa
Afgelopen jaar breidde Yumeko uit naar vier nieuwe landen: Frankrijk, Zweden, Denemarken en Oostenrijk. "Gezien er - op IKEA na – vrijwel geen internationale spelers zijn, ziet Yumeko kans om ook in andere landen in te springen op de roep om duurzame alternatieven binnen de bad- en beddengoedbranche. Achter de schermen is hard gewerkt aan het optuigen van een supply chain die is afgestemd op de verschillende gangbare afmetingen per land. De internationalisering moet bijdragen aan het doel om tegen 2030 een stuk grond ter grootte van Frankrijk gifvrij te hebben verbouwd."

Daarnaast lanceerde Yumeko in 2023 een nieuwe categorie: de Upcycle Collection. Deze collectie wordt gemaakt van restmateriaal van Yumeko's katoen of linnen. Ook werd in 2023 het doel gesteld om de Life Cycle Analysis (LCA) van de producten inzichtelijk te maken. Voor één donsproduct, dat de gehele donscollectie representeert, is een volledig LCA opgebouwd en de eerste stappen zijn gezet voor de producten van linnen, katoen percal en katoen satijn.

Gesloten op Earth Overshoot Day
Op 1 augustus 2024 staan we stil bij Earth Overshoot Day, de dag waarop de mensheid meer van de aarde heeft gebruikt dan onze planeet in een heel jaar kan regenereren. De dag staat symbool voor de groeiende overconsumptie die leidt tot onder andere ontbossing, droogte en verlies van biodiversiteit. Yumeko wil consumenten inspireren om alleen iets te kopen wanneer zij het echt nodig hebben. Het Amsterdamse bedrijf sluit daarop op Earth Overshoot Day de webshop en zet klanten zo aan om er letterlijk nog een nachtje over te slapen. Deze hele week deelt Yumeko bovendien via haar kanalen tips & tricks om beter en bewuster te shoppen.

Rob van den Dool, Founder & CEO van Yumeko: "Consumenten moeten zich realiseren dat alles een prijs heeft. 'Goedkoop is duurkoop' zei men vroeger en dit geldt helaas nog steeds. Dit geldt niet alleen voor de kortere levensduur van producten, maar ook voor de prijs die het milieu hiervoor betaalt. Daarom kiezen we ervoor om onze webshop te sluiten op 1 augustus om zo mensen te motiveren meer weloverwogen aankopen te doen. Ons advies luidt daarbij om te kiezen voor kwaliteit en duurzaamheid.

Daarnaast is het ook een oproep naar onze overheid. Zij heeft alle benodigde instrumenten om ontwikkelingen in de samenleving te sturen. Zo hebben we gezien dat het stimuleringsbeleid ten aanzien van elektrische auto's en zonnepanelen enorm goed gewerkt heeft. Dit effect zouden we ook voor textiel kunnen bereiken. We moeten samen naar meer duurzaam textiel dat biologisch wordt geproduceerd. Moderne slavernij en giftige productie mogen we niet accepteren."

Voor meer informatie:
Yumeko
Herengracht 418 sous
1017 BZ Amsterdam
020 7549122
[email protected]
www.yumeko.nl

Publicatiedatum: