Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Design 'magisch private label' op shortlist voor Pentawards

Het design van The Good Witch staat op de shortlist voor de Pentawards 2024, een toonaangevende internationale award voor verpakkingsdesign. In oktober wordt bekendgemaakt of The Good Witch in de prijzen gevallen is, meldt Brum, brand & packaging designers. Ellen Nicolaes, Brand Manager Private Labels Udea, gaf in een eerder Biojournaal-artikel voorafgaand aan de winkelintroductie al aan heel blij te zijn met het design. "Het straalt écht uit wat we wilden: De goede heks is op pad gegaan om het beste van de natuur te verzamelen. Alles wat lekker ruikt heeft ze in haar toverketel gestopt zodat onze consumenten daar straks lekker mee kunnen schoonmaken."

De ecologische schoonmaakcategorie verandert snel. Consumenten worden bewuster en stappen sneller over op ecologische schoonmaakmiddelen. Om naast A-merken ook een betaalbaar alternatief aan het assortiment toe te voegen, ontstond bij Udea de wens voor een nieuw, eigen merk. Een merk met emotie en een uniek karakter. Producten met aantrekkelijke geuren en veel beleving. Kortom: een extra reden om consumenten naar de biospeciaalzaak te krijgen.

De oplossing
Brum boog zich over een memorabel merkconcept: van naming tot merkverhaal, van design tot brand guidelines. En daar was ze: een moderne, natuurlijke schoonmaakhulp. "Met de natuurlijke hulp van The Good Witch is alles in een handomdraai betoverend schoon en ruikt je huis weer heerlijk fris. Dat is de magie van The Good Witch. Voor dit merk zochten we naar de perfecte balans tussen vertrouwen en verstoren. Een combinatie tussen bekende, vertrouwde categoriecodes en eigenzinnige, unieke brand assets. De witte flessen, donkergroene basis en sprankelende fotografie voelen onmiskenbaar aan als een betrouwbaar ecologisch schoonmaakmerk. De vrolijke illustraties, vriendelijke pasteltinten, maar vooral ook het merkconcept waarbij een heks centraal staat, zorgen voor een magisch totaalplaatje. Eentje waarbij sympathie, effectiviteit, functionaliteit emotie, geur en beleving allemaal samenkomen", zo licht Sanne de Wit toe namens Brum.

Het resultaat
Sanne geeft aan dat Udea hiermee een krachtpatser van een eigen merk rijker is. "Sprankelend en impactvol voor op het schap, maar ook voor de planeet. Met The Good Witch wordt kiezen voor ecologisch schoonmaakmiddel niet alleen een bewúste keuze, maar ook de léukste keuze! Met een volledig assortiment aan packaging designs en een inspirerend, verhelderend brandbook kan Udea nu doorbouwen aan hun nieuwe, toonaangevende pareltje in hun schoonmaak categorie! Hoe we dat voor elkaar kregen? Dat is onze magie!"

Voor meer informatie:
Ellen Nicolaes
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl

Brum Design
Jaap Bijzerweg 21b
3446 CR Woerden
0348 412691
[email protected]
www.brumdesign.nl