Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Poiesz formule krijgt meeste vertrouwen van klanten

Hoe sterk de positie van een supermarktformule is, laat zich op vele manieren meten. SupermarktKOMPAS deelt een ranking op basis van de insteek: welke formules gaan, volgens vaste klanten, de komende maanden naar verwachting winnen en welke formules dreigen (verder) terrein te verliezen?

De ranking is gebaseerd op twee pijlers, de Net Promotor Score (NPS) en de verwachte bestedingen aan boodschappen doen bij supermarkten, in komende 12 maanden. "Bovenaan in deze ranking staan veelal de formules die ook al hoog scoorden op de eerdere tevredenheidsaspecten. De uitzondering bevestigt de regel: PLUS staat hier namelijk lager dan op basis van de gemiddelde tevredenheid; het inmiddels aangekondigde herstelplan is dan ook hard nodig. Jumbo scoort hier laag, net als ook al bij de tevredenheid het geval was; dus inderdaad volop werk aan de winkel. Aldi lijkt voorzichtig op de weg terug.
Binnen de kleinere (buurt)supermarkten / meer convenience-achtige winkels, valt de positie van Boon's Markt positief op. Het belang van lage prijzen zal, volgens vaste klanten in het supermarktKOMPAS, alleen nog maar verder toenemen", aldus Marco Maatman, CCO en CMO van supermarktKompas.

Bron: LinkedIn Marco Maatman

Publicatiedatum: