Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Vanuit de horeca al veel belangstelling voor onze Searoop IceTea"

Kersensteeltje opvallende smaakmaker in nieuwe Zomerfruit-siroop

Tholen - Een kersensteeltje is misschien niet het eerste ingrediënt waar je aan denkt bij de ontwikkeling van een zomerfruitdrankje. Toch is het met aardbei en framboos een belangrijke smaakmaker in de nieuwe Searoop Zomerfruit. En dit is niet de enige nieuwkomer in het aanbod: met de Searoop IceTea Citroenblad Munt staat de teller nu op negen Searoop-smaken.

Margot Verhaagen: "Grappig, hè? In veel bladen van planten zit al een smaak. Dat is dus ook het geval met kersensteeltjes. Deze zetten ze op alcohol en dan krijg je een concentraat. Onze leverancier liet de kersensteeltjes aan ons proeven en we waren meteen onder de indruk van de fantastische smaak. Mede hierdoor heeft onze Searoop Zomerfruit een heel volle smaak gekregen."

Searoop is ook in de horeca hard aan de weg aan het timmeren, vertelt Margot. "We zijn best hard aan het groeien, mede doordat we sinds het voorjaar onze bag-in-boxen aan de horeca kunnen leveren." Met de introductie van de eerste IceTea in het Searoop-aanbod, spelen ze in op de vraag naar 'low in sugar'-smaken. "Onze nieuwe IceTea bevat slechts 3,6 gram suiker en valt daarmee net als al onze smaken in de low in sugar-categorie."

De gangbare merken zijn ongelooflijk zoet, geeft ze aan. "In onze IceTea zit rooibos, oolong en earl grey. We hebben echt een thee gemaakt met thee erin. Dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar dit gebeurt dus nog niet heel vaak. Het citroenblad is een heel mooie aanvulling, dit is een goed voorbeeld van zo'n blad aan een boom waar ongelooflijk veel smaak aan zit. Het is echt een topsmaak, drink hem ijskoud met plat water. Vanuit de horeca is al veel belangstelling voor deze nieuwkomer getoond. In de horeca zetten ze hem bijvoorbeeld als 'home made lemonade' op de kaart, wat enorm in opkomst is. Dit is makkelijk van tevoren klaar te maken en het staat heel authentiek, waardoor horecabedrijven het leuk vinden om dit te voeren."

Voor meer informatie
Margot Verhaagen
JB Diesch
Kleverskerksejaagpad 22
4338 PZ Middelburg
+31 (0)118 552710
[email protected]
www.searoop.com