Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tour langs 80 locaties in 11 Duitse steden

Naturland promoot biologisch met foodtruck

Na Bioland wil ook de tweede grote vereniging het bewustzijn voor biologische producten onder de bevolking in heel Duitsland vergroten. De foodtruck van Naturland zal langs 80 locaties in 11 steden rijden.

Eetlust opwekken voor biologische producten, informeren en proeven: dat is het motto van Naturland's foodtruck tour door heel Duitsland in de komende maanden. De tournee begon eind oktober op de consumentenbeurs VeggieWorld in Hamburg.

Foto: Being Organic in EU

"We willen mensen warm maken voor biologisch en laten zien hoe makkelijk het is om biologisch te leven. Dit is vooral belangrijk in economisch moeilijke tijden als deze," benadrukt Naturland's directeur Steffen Reese: "We kunnen het ons niet veroorloven een pauze in te lassen in de strijd tegen de klimaatcrisis en het uitsterven van diersoorten, maar moeten nu in actie komen. En de uitbreiding van de biologische landbouw is een essentieel onderdeel van het antwoord op de grote uitdagingen van onze tijd. Daarom moeten we actief mensen bereiken en biologisch promoten."

Met de voedseltruck, een omgebouwd VW busje uit 1978, brengt Naturland biologisch voedsel rechtstreeks naar de mensen - naar de plaatsen waar ze winkelen, studeren of feestvieren. De bus is versierd in het blauwe design van de campagne 'Being Organic in EU' om mensen bewust te maken van de kwaliteit van biologische producten. Deze kwaliteit kan worden geproefd in het wisselende menu van de foodtruck en er kan informatie verkregen worden.

Naast klassiek informatiemateriaal zoals brochures kunnen consumenten zich met een virtual reality-bril onderdompelen in de biologische wereld en bijvoorbeeld leren wat biologische landbouw te maken heeft met biodiversiteit of hoe het zit met biologische vis. En omdat plezier niet mag ontbreken, is er een 'fotobox' om de persoonlijke bio-ervaring vast te leggen als souvenir.

Foodtruck stopt op festivals, voor universiteitsrestaurants of supermarkten
Het aanbod in de foodtruck is natuurlijk altijd 100 procent biologisch, maar wisselt afhankelijk van de locatie en gelegenheid: bij de start van VeggieWorld in Hamburg waren er vegetarische en veganistische lekkernijen, terwijl wanneer de foodtruck begin november (3-5 november) stopt op de beurs 'Fisch & Feines', er voornamelijk vis en zeevruchten uit de biologische aquacultuur op het menu staan.

Tot mei 2025 zijn er in totaal 80 data gepland in elf steden in heel Duitsland. Na Hamburg en Bremen stopt de foodtruck in januari op de Green Week in Berlijn en in februari op de Biofach in Neurenberg. Later in het jaar zal het programma ook evenementen op stadsfestivals en voor universitaire eetzalen omvatten. De voedseltruck zal ook op parkeerplaatsen van supermarkten staan om mensen tijdens het winkelen enthousiast te maken voor biologisch eten.

De campagne 'Being Organic in EU'
De tournee van de foodtruck maakt deel uit van de driejarige informatiecampagne 'Being Organic in EU', die wordt uitgevoerd door Naturland en de Italiaanse vereniging FederBio. Het doel van de door de EU gefinancierde campagne is om Duitse en Italiaanse consumenten bewust te maken van de voordelen van biologische landbouw en aquacultuur en om het EU-logo voor biologische producten bekender te maken. Hiervoor zijn verschillende activiteiten en informatieaanbiedingen gepland of al in uitvoering, zowel online als offline.

Voor meer informatie: www.naturland.de

Publicatiedatum: