Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organto kondigt uitbreidingsplannen naar Noord-Amerika aan

Organto Foods Inc., een leverancier van biologische en non-GMO fruit- en groenteproducten in Europa, heeft aangekondigd dat het van plan is om zijn bestaande platform uit te breiden en de Noord-Amerikaanse markt te betreden, in eerste instantie in de VS. Met haar uitgebreide ervaring in de inkoop, distributie en marketing van biologische en non-GMO fruit- en groenteproducten in een aantal Europese markten, en recentelijk Azië, is Organto van plan om haar capaciteiten te benutten en de Amerikaanse markt eind 2023 te betreden.

Organto is bezig met het opbouwen van een ervaren team en het ontwikkelen van strategische partnerschappen om deze marktexpansie te ondersteunen. Rients van der Wal, Co-CEO van Organto Foods Inc. en CEO van Organto Europe B.V. licht toe: "De beslissing om de Noord-Amerikaanse markt te betreden komt als onderdeel van ons strategisch uitbreidingsplan dat gericht is op het benutten van het platform dat we hebben opgebouwd en uit te breiden naar nieuwe markten. Door Noord-Amerika aan ons platform toe te voegen, kunnen we onze strategische leveringspartners en internationale klanten beter van dienst zijn en tegelijkertijd onze diverse expertise op het gebied van inkoop, distributie en marketing optimaal benutten. De Verenigde Staten is de grootste markt voor biologische voeding ter wereld en nu consumenten bewuster worden van hun voedselkeuzes en op zoek zijn naar gezondere alternatieven, erkennen we het enorme potentieel dat de Amerikaanse markt biedt en zijn we verheugd om deze markt te betreden met onze unieke waardepropositie."

"Organto is een geïntegreerde leverancier van biologische en non-GMO groenten- en fruitproducten onder merknaam, private label en gedistribueerd, die voorziet in de wereldwijde vraag naar gezonde en maatschappelijk verantwoorde voeding. Organto hanteert een strategisch en flexibel bedrijfsmodel met weinig activa, waarbij het producten betrekt uit vijf continenten en gebruik maakt van haar expertise op het gebied van certificering, toeleveringsketen, marketing en distributie om producten op markten in Europa en Azië te brengen. Organto brengt een aantal merkproducten op de markt, waaronder het paradepaardje I AM Organic, en heeft zestien opeenvolgende kwartalen van recordomzetgroei gerealiseerd ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het voorgaande jaar. Organto's groeistrategie voor de lange termijn is om een ethisch gedreven "one-stop-shop" in verse biologische en speciale groente- en fruitproducten op te bouwen, gevoed door een combinatie van sterke interne groei en acquisities."

Voor meer informatie:
John Rathwell
Organto Foods Inc.
Tel: +1 647 629 0018
[email protected]

Publicatiedatum: