Tholen - Een mooie mix van oude bekenden en nieuwe gezichten, zo kan de rondgang over de Vakbeurs Foodspecialiteiten het beste omschreven worden. Tientallen exposanten presenteerden op 2 en 3 oktober allerlei biologische producten aan de bezoekers in de Expo Houten. Er werden door de organisatie 6369 bezoekers geteld.
Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
Bommel & Bommel delicatessen, The Blond & Brown Company, imkerij de Traay en 'sLandsBeste.
In totaal presenteerden ruim 300 merkhouders hun producten en diensten aan ondernemers, werknemers en inkopers van foodspeciaalzaken en horeca. Vanuit de AGF-branche was er een flinke uitbreiding qua aantal exposanten. Zo zal de grote AGF-piramide in de grootste hal weinig bezoekers ontgaan zijn (van Postuma AGF).
Iedereen was het er maandag over eens dat het een heel geslaagde en drukke eerste beursdag was. En vanwege de zomerse temperaturen buiten was het ook binnen erg warm. Dit mocht de pret echter zeker niet drukken, bezoekers en exposanten gingen volop in gesprek en er viel zoals altijd weer veel te proeven. Van verschillende bedrijven kregen we te horen dat de complexe bio-regelgeving de groei in bepaalde productgroepen in de weg staat. Andere bedrijven zien juist een aanzienlijke groei in biologisch en kiezen er voor om hier verder in te investeren.
Goodfoods, Bastiaansen Bio, Stalenhoef Kaaskopers en St.Hendrick (Deli Harmony).
Van oudsher staan er altijd veel bedrijven met kaas op de Vakbeurs Foodspecialiteiten, de beurs begon immers als een kaasbeurs voor kaaswinkeliers, en dat was dit keer ook het geval. In deze stands werden de nodige nieuwe producten en productlijnen gepresenteerd. Zo introduceerde Bastiaansen haar nieuwe bio-kaas met 3 sterren Beter Leven keurmerk. Remijn had een Meester Affineurs-kaaslijn en een nieuwe lijn Betuwse Bio-kazen bij. En Henri Willig presenteerde een bio-kaascadeautje.
De laatstgenoemde was één van de beursdebutanten waaraan Biojournaal een bezoek bracht. Tot de nieuwkomers behoren tevens gemberdrank-producenten Gili (uit België) en The Blond & Brown Company. Ook Stalenhoef Kaaskopers, volledig gespecialiseerd in biologische kazen, debuteerde op de beurs. Dit geldt eveneens voor El Sauco, St.Hendrick, Pom-Pie en Goodfoods.
In de reportage komen naast de kazen nog meer nieuwe bio-producten voorbij, waaronder biologische mosterd, Smokey's BBQ-saus en pastasaus met verse rozemarijnworst. En wat te denken van de nieuwe mixen Pizza Perfect, Fantastic Five, Masafa Magic, en Hanout Harmony?.
Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
En hier voor meer informatie over de beurs.