De noodkreet 5 maanden geleden van Stijn Markusse, oprichter van Boerschappen, om het bedrijf bij te staan, lijkt geholpen te hebben. Er zijn 1600 nieuwe klanten ingeschreven en via een investeringsronde is bijna 6 ton opgehaald waarmee het doel van 7,5 ton in zicht komt, zo meldt Distrifood.
Momenteel hebben de oprichters nog bijna 84% van de aandelen in bezit. "Dat komt niet overeen met een breedgedragen coöperatie, en dús is het logisch dat er aandelen worden overgedragen naar nieuwe aandeelhouders, waarvan de opbrengst volledig ten goede aan Boerschappen komt. Omdat we overstappen naar het Broccoli-platform hebben we bovendien het hele clubje van accountants, fiscalisten en advocaten weer over de vloer. En daarom is dit een logisch moment om degenen die graag willen instappen de ruimte te geven hiervoor. Maar, we zien óók kansen én risico's in de markt en daarom willen we investeren in onze winstgevendheid. Vandaar ook dat we liever nú extra investeren en die investeringen kunnen gebruiken voor extra omzet én reductie van operationele kosten", aldus Boerschappen.