Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het feit dat je hier als leverancier de consument spreekt is zo waardevol"

Fotoreportage Lentemarkt bij de Groene Passage

Tholen - Een grote groep leveranciers verzamelden zich afgelopen zaterdag weer op het plein bij de Groene Passage in Rotterdam. Een ideale gelegenheid om rechtstreeks in contact te komen met de consument en nieuwe producten en/of merken te presenteren aan het winkelend publiek. Roosmarijn Saat vertelt dat de organisatoren een heel goed gevoel over hebben gehouden aan het evenement: "Het is natuurlijk altijd een enorme organisatie, maar we zijn weer ontzettend blij met wat we afgelopen zaterdag hebben kunnen neerzetten. Het was zeer geslaagd."

Biojournaal bezocht alle Gimsel-leveranciers tijdens de Lentemarkt en maakte een uitgebreide fotoreportage. Klik hier om deze fotoreportage te bekijken.

Het weer omschrijft ze als uitstekend 'marktweer'. Daardoor was er zeker voldoende belangstelling voor het evenement. "Qua drukte liep het de hele dag goed door. Flink wat uren van de dag hadden we een gezellig gevuld terras. We hebben ontzettend veel mensen verwelkomd en veel leveranciers hadden het gevoel dat het weer drukker was dan vorig jaar. Dat was toen natuurlijk de eerste editie na de coronatijd."

Er zaten zoals altijd weer veel leveranciers tussen die al heel wat jaren met Gimsel samenwerken, aangevuld door wat nieuwkomers waarvan de producten soms zelfs zeer recent opgenomen zijn in het aanbod van de Rotterdamse biosupermarkt. Voor de consumenten zaten er verschillende nieuwe merken bij, zoals: Hampstead, Alce Nero, Provida Organics, Superfoodguru, Wisselwaar, Pure by Dunde en Ommelanden Zuivel. Roosmarijn: "We proberen altijd wat afwisseling in het aanbod te hebben. Ook de nieuwkomers reageerden tijdens de markt en naderhand in ieder geval erg positief."

Betalen konden klanten voor het eerst in elke kraam door middel van een QR-code met hun telefoon doen. "Dat werkte heel goed en daar waren de leveranciers dan ook heel blij mee. Men moest natuurlijk wel even door hebben hoe het werkt. Maar het maakte het een stuk makkelijker om de klant meteen met iets verder te kunnen helpen."

Roosmarijn geeft aan dat het wat haar betreft al het werk weer meer dan waard was. "Het is best een pittige dag om te draaien, zowel voor de leveranciers als onszelf, maar we halen er allemaal zoveel plezier en voldoening uit. Het feit dat je hier als leverancier de consument spreekt is zo waardevol. En voor onze klanten is het weer heel leuk om de leverancier allerlei vragen te kunnen stellen."

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie:
De Groene Passage
Mariniersweg 1-33
3011 NB Rotterdam
[email protected]
www.degroenepassage.nl