De aandacht van de consument gaat steeds meer uit naar duurzamere voedingskeuzes. Echter, het optimaliseren van uw duurzaamheidsstrategie gaat niet over één nacht ijs. Het verduurzamen van uw bedrijfsprocessen helpt om kosten te drukken, maar de budgetten hiervoor staan onder druk in deze lastige tijden. Wat speelt er in de sector en hoe duurzaam wilt en moet je zijn als voedingsbedrijf? Op 22 maart om 15.00 uur bespreekt Aptean dit onderwerp uitgebreid tijdens een webinar samen met Marcel Lambregts van de Rabobank. U ontdekt meer over:
- Wat duurzaamheid nu eigenlijk is
- Op welke manieren duurzaamheid kan worden ingezet als concurrentievoordeel
- Hoe bedrijven de strategie kunnen optimaliseren voor een duurzamer productie- en distributieproces
- Waarom data een essentieel onderdeel is van een duurzaamheidsstrategie om het verschil te kunnen maken
"Wanneer u duurzaamheid wilt inzetten als concurrentievoordeel, dan is samenwerking met toeleveranciers cruciaal om voor meer duurzaamheid in de keten te zorgen", aldus Rabobank. "Maar om te kunnen samenwerken is data van uw eigen toeleveringsketen en inzicht in die data de basis. Hierdoor ontstaan er mogelijkheden om te investeren in duurzaamheidsinitiatieven en kunt u realtime de juiste strategische beslissingen nemen."
Sprekers:
- Marcel Lambregts, Sectormanager Food, Rabobank
- Joris Kolff, Senior Director Food & Beverage, Aptean