Met meer dan 1.850 producten biedt Albert Heijn klanten het grootste biologisch assortiment in Nederland. Bij sommige producten is biologisch inmiddels de standaard zoals pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine. Bij andere producten is de keuze in biologisch de afgelopen jaren stukken groter geworden. Zo liggen er zestien biologische varianten ontbijtgranen in het schap en is meer dan de helft van de eigenmerk thee biologisch.
In 1998, dit jaar precies 25 jaar geleden, introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland biologische producten van het eigenmerk om zo meer klanten kennis te laten maken met biologisch. De afgelopen 25 jaar heeft Albert Heijn zich ingezet voor de uitbreiding en het toegankelijk maken van het biologisch assortiment.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Vanuit onze missie ’Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen is het, naast een ruim aanbod van biologische producten, ook belangrijk dat we de keuze voor biologisch makkelijk en voordelig maken. Daarom besteden we structureel aandacht aan ons biologisch assortiment; in onze winkels, op ah.nl en in onze Bonusfolder. Klanten met Mijn Albert Heijn Premium krijgen bovendien 10% korting op alle biologische producten. Zo zorgen we voor een flinke groei in de consumptie van biologisch.”
Prijswinnaars
De focus van Albert Heijn op biologische producten is bij klanten niet onopgemerkt gebleven; een aantal biologische producten, waaronder de AH Volkoren biologische penne en AH Biologisch 100% appel- mangosap, viel onlangs in de prijzen bij de verkiezing voor het beste product van het jaar. Recent kwam Perla Biologisch, de in huis gebrouwen koffie van Albert Heijn, in een test van de Consumentengids als lekkerste duurzame aroma/rood filterkoffie uit de bus.
Extra voordelig
Om de verkoop van biologische producten te boosten krijgen klanten met het Mijn Albert Heijn Premium-abonnement 10% korting op alle biologische producten. En dat werkt: meer dan de helft van de klanten met Mijn Albert Heijn Premium koopt elke week biologische producten en Premium-klanten kiezen 25% vaker voor biologische producten. De populairste biologische producten onder hen zijn halfvolle melk, komkommers en bananen.